viisaampien mielipiteitä kaipailen

Keskustelua maanpinnan alapuolelta - kellari, salaojat, sokkeli jne.
Vastaa Viestiin
whiski
Jäsen
Jäsen

Re: viisaampien mielipiteitä kaipailen

Viesti Kirjoittaja whiski »

Liikun siellä missä on tarve ja halutaan palvelua. viini
Wanha wirttynyt Whiski

Jollet tiedä, ymmärrä tai osaa ole edes hauska tekemällä itsesi naurettavaksi, joten
tervetuloa Suomen pelkokertoimeen, tänään vuorossa Kotikokin erikoinen!
siperiina
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja siperiina »

Tämä menee (taas) sarjaan erittäin tyhmiä kysymyksiä, mutta kysympäs silti. Kuinka paksu sokkeli yleensä on? Tällä nyt yritän jälestää sitä, josko kellarissa sittenkin olisi jo se riventeeraus. Katselin ikkunoita, ja "sokkeli" olisi kyllä aika paksu. Sisäseinistä osa (ent. autotallin ja huoneen välinen seinä ) on ainakin tiilistä muuratu, ja pinta paksulti rapattu jollain kiven sekaisella laastilla.

Karautin vasaralla yhdestä ulkoseinästä (siis sisäpuolella ) kyprokin läpi, takana oli kuivat villat ja kuiva siisti koolipuu. Koolipuu oli kiinni samannäköisessä seinässä kuin tiilimuurattu sisäseinä josta aiemmin tuossa mainitsin.

Kuulostaisiko yhtään siltä että siellä voisi tiilimuuraus olla??
siperiina
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja siperiina »

Kaivelin ap rakennuspaperit esille (no johan se oli syytäkin :oops: :oops: :oops: ) siellä seisoo näin, kohdassa perusmuurit ja täyttö:säästöbetonia seos 1:6,01/2" teräs sokk. ylä-ja alap.
kosteus:2-kert.bit.siv. lämpö:3" ja 6" kevyttiilimuuraus*ilmarako*slammaus

eikö tuo nyt kuulostaisi siltä että siellä on olemassa jonkin sortin riventeeraus???
HillyMan
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja HillyMan »

siperiina kirjoitti:

Karautin vasaralla yhdestä ulkoseinästä (siis sisäpuolella ) kyprokin läpi, takana oli kuivat villat ja kuiva siisti koolipuu. Koolipuu oli kiinni samannäköisessä seinässä kuin tiilimuurattu sisäseinä josta aiemmin tuossa mainitsin.

Kuulostaisiko yhtään siltä että siellä voisi tiilimuuraus olla??
Kyllä se riviteraus on, sokkeli on valettu ja riviteraus muurattu. Jos pääset kolauttamaan kyprokin vielä nurkasta niin olisi sekin tarkastettu. Jos vielä syöksyputken nurkasta niin aina parempi, saa nukuttua pikkasen paremmin :wink:
"Hyvä tuppaa tuleen vaikka keskinkertasta yrittää "
Pitkä
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Pitkä »

whiski kirjoitti: "Eikö tällaiset kyseenalaista tuotteen luotettavuutta?" On selvä epäilys tuotteesta ja loukkaus alkaa olemaan jo törkeää. Olet julkisesti epäillyt luotettavuutta, ilman minkään valtakunnan perusteita, eli alahan poju ottamaan lusikka kauniiseen kätöseen ja pistämään faktoja pöytään, tai muuten voit kertoa vyötärösi mitan, ja mieli värin ja osoitteen, niin lähetän sinulle sopivaa hamekangasta. :evil:
Oho, nyt rupesi kyllä pelottamaan :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .

Onko tämä Alander ja hänen edustamansa tuote tällä palstalla näin pyhä asia, että sitä ei saa edes arvostella? Olen myös sitä mieltä että Alanderin pitäisi paremmin ilmaista kirjoituksissaan, että edustaa kehumaansa tuotetta. Selviäisi ainakin heti palstan uusille lukioille että tuotetta kehuu myyjä eikä mikään puolueeton taho. Kysymyksessä ei kuitenkaan ole mikään yleinen eikä tunnettu tuote.
Tomppa
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Pitkä kirjoitti: Onko tämä Alander ja hänen edustamansa tuote tällä palstalla näin pyhä asia, että sitä ei saa edes arvostella?
Mitä jos tuon jatkuvan jankuttamisen sijasta alkaisit pikkuhiljaa latoa niitä totuuksia pöytään jolla perustellusti kerrot ne patolevyn ylivertaiset ominaisuudet?Sinun kysymyksiisi on vastattu mutta itse et vastaa mihinkään sinulle esitettyihin kysymyksiin.
Tarkoituksesi lienee ainoastaan ärsyttää ja provosoida ja viedä asiallinen keskustelu sivuraiteille.Tällaisesta keskustelusta ei ole hyötyä kenellekkään.
Jos se olis helppoo,olisin tehnyt sen jo.
whiski
Jäsen
Jäsen

Pitkä kirjoitti:
whiski kirjoitti: "Eikö tällaiset kyseenalaista tuotteen luotettavuutta?" On selvä epäilys tuotteesta ja loukkaus alkaa olemaan jo törkeää. Olet julkisesti epäillyt luotettavuutta, ilman minkään valtakunnan perusteita, eli alahan poju ottamaan lusikka kauniiseen kätöseen ja pistämään faktoja pöytään, tai muuten voit kertoa vyötärösi mitan, ja mieli värin ja osoitteen, niin lähetän sinulle sopivaa hamekangasta. :evil:
Oho, nyt rupesi kyllä pelottamaan :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .

Onko tämä Alander ja hänen edustamansa tuote tällä palstalla näin pyhä asia, että sitä ei saa edes arvostella? Olen myös sitä mieltä että Alanderin pitäisi paremmin ilmaista kirjoituksissaan, että edustaa kehumaansa tuotetta. Selviäisi ainakin heti palstan uusille lukioille että tuotetta kehuu myyjä eikä mikään puolueeton taho. Kysymyksessä ei kuitenkaan ole mikään yleinen eikä tunnettu tuote.
Tuossa taas tyypillistä Pitkää, nyt olen sitten Alanderikin sitten? Jos oikein tulkitsen hänen kirjoitustaan? Kuule voit ihan minun luvalla kysellä, ollaanko Matin kanssa eri hemmoja Arilta, hän kyllä varmasti sen sinulle kertoo! Ja vielä kerran, en saa provikkaa, enkä ole yhtiökumppani Alanderin Matin kanssa. En myy hänen tuotteitaan, muuten kuin jos joku tilaa ja silloinkin tilaaja voi ihan itsekin tilata sen tuotteen häneltä, eikä tarvitse välikäsiä!

Vielä kerran miksi sotket Alanderin tähän, kun kyse on salaojittavasta lämmöneristeestä? Olet lähtenyt sotimaan asialla, jossa tuntuu, ettei sinulla ole mitään hajua koko hommasta ja vänkäät vänkäämisen ilosta, ilman mitään perusteita ja faktoja. Pistähän yv.nä vyötärösi mitat ja väritoive, sekä osoite, niin saat lupaamani hamekankaan, olet sen ansainnut jo. :wink:
Wanha wirttynyt Whiski

Jollet tiedä, ymmärrä tai osaa ole edes hauska tekemällä itsesi naurettavaksi, joten
Hower
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Hower »

Pitkä: Onko tämä Alander ja hänen edustamansa tuote tällä palstalla näin pyhä asia, että sitä ei saa edes arvostella?

- miksei saisi? Sitähän minä olen tehnyt jo pitkään.
Sinun arvostelusi tuotteesta pelkistyy lapselliseen jankkaamiseen; "RT kortti on yli kolme vuotta vanha, ja tuote ei ole Suomessa tunnettu, Alander myy tuotetta"
- Voisitko seuraavaksi vaikapa arvioida ja arvostella perustellusti tuotteen ominaisuuksia ja puutteita tai virheitä rakentamisen, rakennefysiikan ja kosteuskäyttäytymisen kannalta?
Voisitko?
Pystytkö?

Niinkuin olen todennut jo aiemmin; koko substanssisi näissä keskusteluissa on tuo RT-kortin vanhuus ja omat nerokkaat ehdotuksesi anturoitten alapuolisesta kaivamisesta tai anturoitten uudelleen valamisista, perusmuurien poispiikaamisista ja sokkeliin kiinni "paistettavista" pikimatoista....

Pitkä:Patolevyn lisäksi löytyy vielä sellainen sokkeliin kiinni paistettava, kattohuovan näköinen pikimatto (en muista virallista nimeä). Vaihtoehtoja siis on.,,,
Pitkä: Kannttaa myös miettiä kannattaisiko esim. kosteiden tilojen kohdalla piikata koko sokkeli pois ja vaihtaa maamassat, valaa uusi antura ja muurata uusi sokkeli.
Pitkä: Olenko väittänyt että perinteinen salaoja ratkaisu ei tarvitse kapillaarikatkoa anturan alle? En ole.
Käytettiin sitten perinteisiä tai muita menetelmiä, ja jos on vähänkään epäilystä että kosteus pääsee nousemaan perusmuuriin, kannattaa muiden remonttien yhteydessä tehdä kapillaari katkot.

ziisus....
HillyMan
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja HillyMan »

Ettei vaan olisi tehty järjetön ja kallis remontti ja ei anna enää ylpeys myöden tunnustaa että olisi päästy paljon halvemmalla ja helpommalla :wink:
"Hyvä tuppaa tuleen vaikka keskinkertasta yrittää "
pienitalo45
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pienitalo45 »

En tiedä, mistä tuli mieleen vanha sanonta: "Sian kanssa ei kannata ruveta painiin. Molemmat likaantuvat, mutta sika nauttii siitä." :-D
Pitkä
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Pitkä »

HillyMan kirjoitti:Ettei vaan olisi tehty järjetön ja kallis remontti ja ei anna enää ylpeys myöden tunnustaa että olisi päästy paljon halvemmalla ja helpommalla :wink:
Ei ole tullut tehtyä tyhmiä päätöksiä remonteissa. Patolevyllä on hyvin pärjätty joka kohteessa. Ei ole kosteus ongelmia tullut ja halvemmalla on päästy.

"Whiski", en ole sekoittanut sinua ja Alanderia, kirjoitin sen hieman epätarkasti.
Olet nimitellyt minua tässä ketjussa ainakin hämeen hitaaksi, pojuksi, amatööriksi ja paskan puhujaksi.
Lisäksi väänsit "vitsiä" kukkakaupasta ja hamekankaasta. Aika kovia ja törkeitä nimityksiä ja puheita. Mitä aijot tehdä asialle, vai onko sinussa miestä tekemään yhtään mitään?
Myönnän että en ole perustellut kirjoituksiani mutta noin alas en sentään ole vajonnut.
Alander käyttäytyy tällä palstalla kuin herrasmies, sinä provosoidut jokaisesta pikku asiasta ja rupeat nimittelemään.
Toimialasi on todellakin luettavissa täältä, onneksi.
whiski
Jäsen
Jäsen

Hower kirjoitti:Pitkä: Onko tämä Alander ja hänen edustamansa tuote tällä palstalla näin pyhä asia, että sitä ei saa edes arvostella?

- miksei saisi? Sitähän minä olen tehnyt jo pitkään.
Sinun arvostelusi tuotteesta pelkistyy lapselliseen jankkaamiseen; "RT kortti on yli kolme vuotta vanha, ja tuote ei ole Suomessa tunnettu, Alander myy tuotetta"
- Voisitko seuraavaksi vaikapa arvioida ja arvostella perustellusti tuotteen ominaisuuksia ja puutteita tai virheitä rakentamisen, rakennefysiikan ja kosteuskäyttäytymisen kannalta?
Aivan, kukaan ei kiistä mahdollisuutta kielteiseen kantaan, tai eriävään mielipiteeseen, mutta siihen että ammutaan nurkan takaa selkään, ilman perusteita, se minua jurppii. Sinä et ole kertaakaan alentunut moiseen, joten arvostelullasi on perusteet, vaikka niihin onkin eriävä mielipide monilla. :razz:
Wanha wirttynyt Whiski

Matti Alander
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Matti Alander »

Vihelletään nyt tämä peli poikki ja siirrytään taas asialinjalle.
Keskustelun taso alkaa olla jo sitä tasoa, että palstan hyvä opastava linja alkaa kärsiä.
Toisten herjaaminen puolin sun toisin ei varmasti auta eteenpäin oikeaoppisen korjaustavan löytämisessä sitä tarvitsevalle.
Pieni vitsi aina ymmärretään, mutta nyt alkaa mennä liiallisuuksiin.
Itse vastaan asiallisiin kysymyksiin ihan mielelläni ja alalla toimivana ammattilaisena annan tietoni tarvitsevien käyttöön ihan veloituksetta.
whiski
Jäsen
Jäsen

Pitkä kirjoitti:
HillyMan kirjoitti:Ettei vaan olisi tehty järjetön ja kallis remontti ja ei anna enää ylpeys myöden tunnustaa että olisi päästy paljon halvemmalla ja helpommalla :wink:
Ei ole tullut tehtyä tyhmiä päätöksiä remonteissa. Patolevyllä on hyvin pärjätty joka kohteessa. Ei ole kosteus ongelmia tullut ja halvemmalla on päästy.

"Whiski", en ole sekoittanut sinua ja Alanderia, kirjoitin sen hieman epätarkasti.
Olet nimitellyt minua tässä ketjussa ainakin hämeen hitaaksi, pojuksi, amatööriksi ja paskan puhujaksi.
Lisäksi väänsit "vitsiä" kukkakaupasta ja hamekankaasta. Aika kovia ja törkeitä nimityksiä ja puheita. Mitä aijot tehdä asialle, vai onko sinussa miestä tekemään yhtään mitään?
Myönnän että en ole perustellut kirjoituksiani mutta noin alas en sentään ole vajonnut.
Alander käyttäytyy tällä palstalla kuin herrasmies, sinä provosoidut jokaisesta pikku asiasta ja rupeat nimittelemään.
Toimialasi on todellakin luettavissa täältä, onneksi.
Pyydän toki anteeksi, että olen vetänyt herneen nenääni ja loukannut sinua noilla teksteillä. Perustelen nuo loukkaukset sillä, että minua on aina ja siis aina itseäni loukannut tuo tapasi ja siis myös muiden tapa haukkua jotain tuotetta / ihmistä ilman mitään faktaa ja perustelua. Jolloin kyseinen henkilö saa juuri sitä mitä on pyytänyt. Siis hyvin kaksipiippuinen anteeksipyyntö.

Mitä tulee kukkakauppa "vitsiin" niin et missään vaiheessa kertonut minkälaiselta myyjältä kyselit tietoa. Kyllä minäkin voin kysellä rautakaupassa vähän hiton monelta myyjältä ihan vääriä kysymyksiä myyjän repertuaaria kohtaan? Ja saan mitä tilaan, yhtä tyhmän vastauksen :razz:

Hamekangas! Minä olen sen vertaa jo elämää tahkonnut, että silloin kun vastaväittäjä vetäytyy aina faktojen kohdalla takavasemmalle, eikä anna selkeää rehellistä vastausta, vaan jatkaa vänkäämistä, niin hamekankaan tarjoaminen on pienin mahdollinen vastaus.

"Olet nimitellyt minua tässä ketjussa ainakin hämeen hitaaksi, pojuksi, amatööriksi ja paskan puhujaksi. "

Paskanpuhujaa pyydän nöyrästi anteeksi, sillä noin ei saisi kirjoittaa.
Hämeen hitain on tullut käsite siitä, ettei viesti mene perille ja sitä en pyydä anteeksi. Koska yhä edelleen tuntuu ettei viesti mene perille
Pojuksi! Olen viiden lapsen isoisä, joten jos osaat laskea minkä verran täytyy olla ikää, ettet ole meikäläisen rinnalla "poju", niin sitten olen väärässä viini
Amatööri! Kirjoituksesi ei mitenkään osoita että olisit ammattilainen? Korjaa olettamukseni, niin pyydän anteeksi

Matti on oikeassa taas tämän ketjun suhteen, eli lopetetaan tämä paskan jauhaminen tässä ketjussa, ja jos sinusta tuntuu yhä edelleen tarve jatkaa vänkäämistä kanssani, niin pistä yv, niin voidaan ihan keskenään sitä jatkaa, vaikka se ei toiveeni olekkaan.

Loppukaneettina, suosittelisin sinullekin antoisaa lukuhetkeä ja kävisit omat viestisi oikein syvällisesti läpi ja miettisin mitä on tullut kirjoitettua mitä nimenomaan ei ole tullut kirjoitettua.
Wanha wirttynyt Whiski

Tomppa
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Tässä tuotteen arvostelussa Sinun kannattaisi Pitkä ottaa mallia Howerin kirjoituksista.Aina näkemykset perusteltuna ja kirjoitukset pysyy asiallisena vaikka joskus on ollut kiivaitakin vääntöjä.Selkeästi tietoa ja ymmärrystä asian päälle on joten tuotteen kyseenalaistaminen on ihan erilaisella pohjalla kuin Sinun tapauksessasi.Tällaisella vänkäämisellä ilman perusteltuja faktoja pilaat uskottavuutesi myös muilla aihealueilla tällä foorumilla vaikka siihen ei välttämättä olisi aihettakaan.
Jos se olis helppoo,olisin tehnyt sen jo.
Vastaa Viestiin