Kuvat kertoo enemmän kun miljuuna sanaa.
Tilaa on vaikka kuinka, vaikak tuunasin tollasen 200x120 sängyn, jääkaapin, kamiinan ja jopa jonkin moisen työtasonkin.

-J

Jep jep! Huomasin myös uutisen.pvalila kirjoitti:Hesarissa oli juttu jenkkien minitalobuumista, sun mökkisi iskee ajan hermoon!

Meidän mökkisauna on maalattu muistaakseni kolmesti tolla, eikä se nyt ole kasaan langennut. En kyllä ihan suoraan yhtyis tuohon käyttiksen lausuntoon "käy myös rakennushistoriallisesti arvokkaiden talojen maalaukseen"... pöh.johny_t kirjoitti:Emmie tiijä lukeeko tätä kukaan, mutten viitti uuttakaan ketjua alottaa mitättömän asian takia.
Huhdan Pekkaa yritän uskoakseni lähinnä tavoitella:
Keväiset maalausilmat lähestyvät ja kysymys kuuluu:
Mitä olette mieltä RIIHI-maalista? Mielessä olisi paikkailla piharakennusten seinämaalauksia ja uskoakseni ne on joskus maalattu ko. maalilla, kun jokunen tyhjä purkki löytyi nurkista. Eihän se vissiin ole parasta mahdollista ainakaan etelä-länsi seinustoille, mutta mukavan edullista.
Mitä muita vaihtoehtoja on?
Entäs sitten kun innostun uusimaan seinälaudoituksia, esim vaikka Vierasmajasta. Millä maalilla? Uulan Petrooliöljymaali täällä on ollut moneen kertaan esillä, tiedän. Se voisi näyttää hyvältä, mutta on myös arvokasta. Tiedän myös, että maalipinnassa ei kannata säästellä, koska se on puupinnan suoja, jonka uusiminen vasta arvokasta ja työlästä onkin!
-Johny
Mulle ei ihan selvinnyt tosta käyttiksestä, että mitä ainetta se oikein on. Osaisitko kertoa näin kansankielellä? Vesiohenteista oljymaalia?Pekka Huhta kirjoitti:
Jos seinät on jo maalattu tuolla ja niitä pitää vain paikkailla, niin jatka samalla aineella. Eihän se ns. "oikeeta" ole, mutta kyllä se tommoisessa kylmillään olevassa ulkorakennuksessa ja vastaavissa pärjää. En usko että edes itse viittisin ruveta jotain ulkorakennusta raappaamaan jos maalissa ei ole kummempaa vikaa kuin väärä merkki. Aina välillä mua vähän kenkuttaa pihasaunan muovinen pinta, mutta sille nyt ei enää voi mitään. Taloissa sillä voi olla ihan oikeaa merkitystäkin, jos nyt laudoitus pakkaa lahoamaan alta.
Jos uusit seinälaudoituksia kokonaan, niin miksipä käyttää punamullan sävyn hakemiseen mitään muuta kuin punamultaa? Se on vielä itse keitettynä melkein se halvin maali muutenkin. Ja sen uusiminen on kaikin puolin helppoa myöhemminkin.
Pekka

pvalila kirjoitti:Se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa.
Mutta välillä tuntuu kyllä, että meillä muilla on kunnostettavana talo ja sulla keskikokoinen kylä. Tuosta hommasta ei ehkä hengissä selviä mutta eihän elämästä muutenkaan.