Ultimaten Lämpöpumput ?
Ultimaten Lämpöpumput ?
Onko foorumilaisilla kokemuksia ultimaten lämpöpumpuista. Nuosta kun kuulee niin monenlaista mielipidettä.
-
vauhtikalloko
- Jäsen

Re: Ultimaten Lämpöpumput ?
Joo.warkoo kirjoitti:Onko foorumilaisilla kokemuksia ultimaten lämpöpumpuista. Nuosta kun kuulee niin monenlaista mielipidettä.
meillä ollut vajaa 2kk ultimaten 10 pro plus inverter.
Hyvin on pelittänyt ja oli helppo asentaa.
Halpakin oli.
Viimeksi muokannut vauhtikalloko, To Tammi 07, 2010 23:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juu kyllähän ultimaten pumpuissa on lopultakin keksitty se yhtälö eli hyväjahalpa samassa paketissa! Ihan sama mihin vertaa niin aivan paras! -30C ja lämpöö pukkaa cop5.lla!
Mulla oli rintsikassa ostaessani Ultimaten pumppu, josta viimein takuun loputtua hajos kompura. Pumppu oli ollut edellisesllä omistajalla kovassa käytössä talven ja kesän. Itselle asennutin sitten toissa syksynä Mitsubishin parhaan pumpun, joka ei tosin ole ollut päällä sitten viime vuoden helmikuun. Näkyy toi sähkölasku pienenevän paremmin kun käy harrastaan metsässä hyötyliikuntaa ja lyö klapeja uuniin.
Sami
Jep jepsirrobin kirjoitti:-30C ja lämpöö pukkaa cop5.lla!
...Ootko katsonut minkälaista cop:ta siinä olis oikeesti tarjolla?
öljyllä lämmittäminen on kallista
sähköllä lämmittää vielä kalliimmalla
maalämmön perustuskustannukset on älyttömät
eikä aurinkokaan Suomessa lämmitä tarpeeksi...
...taidanpa vetää villasukat jalkaan
sähköllä lämmittää vielä kalliimmalla
maalämmön perustuskustannukset on älyttömät
eikä aurinkokaan Suomessa lämmitä tarpeeksi...
...taidanpa vetää villasukat jalkaan
Neljättä vuatta ultimate pyärii moitteetta.
Varmaa on, että totuuden puhuja paljastuu aina.
Ultimate 9000e vilppi asennettu syssyllä. -15 viel riittää tehot lämmittää talo ja käyttövesi. Hyötysuhteesta ei oo tietoo. Tähän asti toiminu moitteetta.
Rmt=kestokulutushyödyke #2156
Kolme erillaista Ultimaten pumppua käytössä, vanhin pyörii jo kolmatta vuotta ilman ongelmia. Muiden merkkien myyjäthän näitä alkuun haukkuivat ja levittivät kauhutarinoita laitteiden jäätymisestä ym. Ultimaten pumppua hankkiessa on kuitenkin tärkeintä muistaa että hakee pumpun itse liikkeestä niin voi olla varma että myös saa pumppunsa eikä pelkoa rahojen menetyksestä (firman omistaja surullisen kuuluisa "mikrohirsi" Rosendahl) ja toinen tärkeä asia että oikeeta takuutahan näissä ei sitten ole, vaan jos laite vikaantuu niin vastineeksi saa ainoastaan sekalaisia selityksiä, mutta tämä mielestäni kompensoituu laitteen edullisessa hinnassa. Vain yhdessä ostamassani ja asentamassani Ultimate 8 Basic Pro pumpussa oli heti uutena korttivika joten ajoin kylmäaineet takaisin ulkoyksikköön, irroitin laitteen ja vein takaisin Ultimaten porin liikkeeseen josta olin heidän käyttämänsä ulkopuolisen asentajan kanssa sopinut että hän käy sen sieltä noutamassa muiden asiointiensa yhteydessä kotiinsa testattavaksi ja korjattavaksi mutta Ultimaten myyjille tämä ei sopinut vaan ilmoittivat ettei pumpun takuu olekkaan voimassa koska olin itse laitteen irroittanut.. siis voi itse asentaa muttei irroittaa.. Joka tapauksessa laite oli Gree KFR-20G/NaA12E pumppu Ultimaten tarroilla, joten tilasin ja vaihdoin itse siihen uuden kortin jonka jälkeen sekin on toiminut täysin moitteetta yhden talven, yhden kesän viilentäen ja nyt on toinen talvi menossa. En tiedä onko Ultimatella varaosia myymiinsä laitteisiin, (tuskin) mutta kuoret avaamalla selviää kenen valmistetta laite oikeasti on ja sitä kautta on toivoa kysellä orginaalimerkin maahantuojalta tarvittavia vara osia.
Mulla myös Ultimate 8 Basic Pro on toista talvea lämmittämässä ~60 neliöista pihataloa. Itse hain ja asensin em. syistä johtuen. Laite on jo säästänyt sähkössä hintansa ja tänään mittasin ulkolämpötilaksi - 15 astetta ja sisäyksikkö puhalsi + 42 asteista ilmaa. Muutama sähköpatteri on yli kymmenen pakkasilla pidettävä talossa päällä kun siinä on ainoastaan 100 mm runko ja siellä kuivataan 6 henkisen perheen pyykit.
Sen virheen tein, että olis pitänyt ostaa pykälää isompi laite niin olisi ehkä paremmin riittänyt lämmittämään talon. Tosin lämmön siirtyminen toiseen huoneeseen on heikkoa kahdesta oviaukosta johtuen eikä siinä isompi laite auta.
Muutaman kerran on käynyt niin, että kun lämpötila lauhtuu voimakkaasti niin laite on kerännyt jäätä niin paksusti, että ulkoyksikön kenno on kyllä puhdas, mutta ulkopuolella on ikäänkuin jääkuori. Lähtee kyllä sormin naputtelemalla pois. En tiedä lähtiskö itsekseen, on vaan tullu tavaksi käydä harvakseltaan varsinkin lauhtumisen yhteydessä tutkimassa jäätilanne.
Seuraava laite minkä hankin tähän varsinaiseen asuintaloon on ehkä twin inverter, joista toinen yksikkö on kellarissa ja toinen yläkerran rappusissa. Kaksi halpismallia tulis kyllä halvemmaksi, mutta sitten ulkoyksiköitä on liikaa.
Sen virheen tein, että olis pitänyt ostaa pykälää isompi laite niin olisi ehkä paremmin riittänyt lämmittämään talon. Tosin lämmön siirtyminen toiseen huoneeseen on heikkoa kahdesta oviaukosta johtuen eikä siinä isompi laite auta.
Muutaman kerran on käynyt niin, että kun lämpötila lauhtuu voimakkaasti niin laite on kerännyt jäätä niin paksusti, että ulkoyksikön kenno on kyllä puhdas, mutta ulkopuolella on ikäänkuin jääkuori. Lähtee kyllä sormin naputtelemalla pois. En tiedä lähtiskö itsekseen, on vaan tullu tavaksi käydä harvakseltaan varsinkin lauhtumisen yhteydessä tutkimassa jäätilanne.
Seuraava laite minkä hankin tähän varsinaiseen asuintaloon on ehkä twin inverter, joista toinen yksikkö on kellarissa ja toinen yläkerran rappusissa. Kaksi halpismallia tulis kyllä halvemmaksi, mutta sitten ulkoyksiköitä on liikaa.
Itse huomannu, et tekee kuoren lumisateella.
Varmaa on, että totuuden puhuja paljastuu aina.
Mulla ton kasin ulkoyksikkö korkealla rintamiestalon räystään alla joten on hankalaa tutkia sitä ilman kiikareita, mutta jäätymisiä tai muita ongelmia ei ole vielä kertaakaan ilmennyt ja jos toi viisikin vuotta pyörii ilman ongelmia niin tuon hintaisen pumpun voi silloin vaihtaa uuteen eikä kovasti kirpaise.
Meillä hurissut vuodesta -06 asti ultimaten 13 basic pumppu ja toiminee vieläkin. Lämmitetty syksy ja kevät sen avulla ja osa talveakin. Jäänyt vain aikas epäselväksi kannattaako käyttää yli 10 asteen pakkasilla Ja siksi nyt ollutkin sammutettuna kun reilummin pakkasia. Haaleaa ilmaa siitä tulee kun viikolla kokeilin (-17C)
Minä olen pitänyt kasia päällä koko ajan. Pysyypähän koko ajan lämpöisenä. Täällä ei nyt yli 20 pakkasia juuri ole ollut...mikal kirjoitti:Meillä hurissut vuodesta -06 asti ultimaten 13 basic pumppu ja toiminee vieläkin. Lämmitetty syksy ja kevät sen avulla ja osa talveakin. Jäänyt vain aikas epäselväksi kannattaako käyttää yli 10 asteen pakkasilla Ja siksi nyt ollutkin sammutettuna kun reilummin pakkasia. Haaleaa ilmaa siitä tulee kun viikolla kokeilin (-17C)
Merkilläkö väliä, about 99.7% tulee kiinasta nykyään, parhaimpia KOKONAISUUTENA ovat Hitachin ja Mitsubishin pumput.
Mikä sitten on vertailukelpoinen, kun paljon asennellaan periaatteella: "Toimii kun ääni kuuluu ja jotain puhaltaa", se siitä CEEOOPEESTÄ.
Ei se COP mitään pelkästään merkkaa, vaan se kokonaisuus, kuinka kinkki-laite toimii vaihtelevissa pakkasissa ym.
Mikä sitten on vertailukelpoinen, kun paljon asennellaan periaatteella: "Toimii kun ääni kuuluu ja jotain puhaltaa", se siitä CEEOOPEESTÄ.
Ei se COP mitään pelkästään merkkaa, vaan se kokonaisuus, kuinka kinkki-laite toimii vaihtelevissa pakkasissa ym.
sisur142 kirjoitti:Merkilläkö väliä, about 99.7% tulee kiinasta nykyään, parhaimpia KOKONAISUUTENA ovat Hitachin ja Mitsubishin pumput.
Tähän vois vielä sanoa, että mikä on ilmoitetun COP:in merkitys kun se lasketaan + 7 asteen lämpötilassa. Itse en tuota tietoa kaipaa vaan lähinnä olis tieto kapasiteetistä - 10:ssä asteessa.
Naapurissakin kallis merkkipumppu ei oikein kovemmilla pakkasilla toimi kun on pidennetty sisäyksikölle meneviä putkia. Lämpöhukka on liian suuri...
Meidänkin ulkona pöhisevän halpispumpun kompura on Daikinin tekemä, jos se mitään mihinkään vaikuttaa.... ?
Paras vaihtoehto arkajalalle olis halpa pumppu ammattilaisen asentamana (ehkä ?). Tosin 4-500 euron asennushinta ei kyllä ole kohtuullinen parin tunnin työstä.