Peltiseppä tekemään piipunhattu?
Peltiseppä tekemään piipunhattu?
Olen noita netistäkin etsinyt, joko eivät vastaa tai ei kiinnosta kun liian "pikku projekti" töitä enemmän kuin kerkiää tehdä, valmis hatut ovat joko rumia ja täysin tyylin sopimattomia tai auttamatta liian pieniä, kai joku muukin on asian ennen mua joutunut miettimään..pitäisi saada talveksi just slammattu hormi suojaan.
-
kakluuni
- Jäsen

Re: Peltiseppä tekemään piipunhattu?
Olisko lähellä jotain oppilaitosta, jossa voisi teetättää oppilastyönä?
-
Laurakaisa
- Jäsen

- Kotisivu: http://laurakaisatalo.blogspot.com
Meillä on yksi entinen nuohooja tekemässä hattua piippuun. Sedällä on vähän hitaahko toimitusaika, mutta pellit on jo todistettavasti ostettu eli kai se sieltä joskus tulee. Kai noita tekijöitä kyselemällä tosiaan löytyy, ja vankilat ja oppilaitoksetkin varmasti voivat ottaa tilauksia vastaan.
"Saavat tehdä tämän päivän talot juuri niin kuin haluavat, mutta minun talo on tehty kuusikymmentä vuotta sitten ja semmonen aika näkyy talossa ja ihmisessä. Kiitos mutta ei kiitos." - Tuomas Kyrö: Mielensäpahoittaja
-
Rajamäkeläenen
- Jäsen

Myös nuorten työpajoilta saattaisi onnistua edullisesti ns. mittatilaus hattu. Ainakin Kuopiosta aikoinaan löyty tämmösiä työllistämistukipajoja ja työstä eivät velottaneet niin paljon kuin "ammattilaiset".
Porvoon vaskisepät oli ainoa minkä sain tulemaan paikanpäälle.
Eivät olleet halpoja ja aikataulukin venyi kuukaudella pitkäksi, mutta hattu on päällä.
Eivät olleet halpoja ja aikataulukin venyi kuukaudella pitkäksi, mutta hattu on päällä.
Ammattimies saa hyvästäkin huonon!
Hyvin suunniteltu ei ole vielä yhtään tehty!
Hyvin suunniteltu ei ole vielä yhtään tehty!
No nyt on piipunhattu paikallaan, kiitokset vinkeistä. Näistähän se tekijä taas löytyi. Tekijältä oli joku kysynyt "mihin kerrostaloon tuo on menossa?", ei ollut meinannut millään uskoa että omakotitaloon tämä on menossa. Nykytaloihin taitaa olla hieman harvinaisempaa asentaa piipunhattu kokoa 110x225 cm. 
- vesahy
- Jäsen

Muistithan kotitalousvähennyksen?
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
Aihetta liipaten: on muuten ihme homma, että noilla käsityöläisillä on niin paljon tekemistä etteivät viitsi vastata. Meillä oli pikku maalaushomma mihin pyysin mielipidettä/tarjousta yrityksiltä, joilla mm. oli mainos K75:n seinällä. Puolesta tusinasta YKSI yritys viitsi vastata.
Olen "ulkoistanut" kotona itseltäni kaiken verotukseen sekä laskentatoimeen sivuavan paremmalle puoliskolle joka on taloushallinnon ammattilainenvesahy kirjoitti:Muistithan kotitalousvähennyksen?
melkosen vanha ketju, mutta laitetaan nyt kuitenkin.
kävin juuri hakemassa karkkilan vk pellistä 1600'600 hatun hintaa 50e hattu on peltiä saa myös rosterisia! itse en nähnyt tarpeelliseksi hintaa en kysynyt.
kävin juuri hakemassa karkkilan vk pellistä 1600'600 hatun hintaa 50e hattu on peltiä saa myös rosterisia! itse en nähnyt tarpeelliseksi hintaa en kysynyt.
minkä nuorena varastaa sen vanhana omistaa
Mulla oli hieman eri ongelma hatunkoko on 110x225 cm, eipä valmiskoot riitä eikä pitkältä kannata hakea. 11 hormia, ja sitten niin julmetun kokoinen pelti että peltisepän työkaveri epäili hatun menevän kerrostaloon.. Kaikki peltisepät eivät saa pokattua yli 2 metristä peltiä. Hyvin on tuokin toistaiseksi ainakinpiipun päällä pysynyt, eikä alla kannata olla jos irti lähtee.auvo27 kirjoitti:melkosen vanha ketju, mutta laitetaan nyt kuitenkin.