Peltikaton maalauksesta

Maalaus ja varsinkin maalit jakavat mielipiteitä ja ansaitsevat oman osion
Vastaa Viestiin
damii
Jäsen
Jäsen

Peltikaton maalauksesta

Viesti Kirjoittaja damii »

Moi,

Oon tässä Googlaillut aikas paljon peltikaton maalauksen suhteen ja yksi asia vielä askarruttamaan. Nimittäin naulan kohdat. Olen vaihtamassa naulat ruuveiksi samalla joten kannattaako naulat ottaa pesun jälkeen ylös ja maalata niin että saa maalattua myös ruuvien aluslevyjen alle? Aluslevyjen alla tuo maalipinta on uuden veroinen joten ottaakohan siihen edes maali kiinni ilman että hioo pintaa?

Toinen asia mikä askarruttaa on katon laatu. Olen lukenut että 80-luvulla on ollut muovipinnoitteisia peltikattoja, jotka pitäs puhdistaa pellille ennen maalausta. Mistäs mä tunnistaisin onko oma katto sellanen vai ei? Kävin jo tsekkaamassa alapuolelta peltejä ja siellä ei ollut mitään valmistajan merkintöjä. http://aijaa.com/004899786904 Tossa kuva katon reunasta jos se auttaa analysoimaan kattoa.

Tässäpä tämän kertaiset :)

Damii
Kukka
Jäsen
Jäsen

Re: Peltikaton maalauksesta

Viesti Kirjoittaja Kukka »

Tuo on juuri sitä kuuluisaa muovipinnoitettua tavaraa. Meillä on sama juttu, ollaan odoteltu nyt kolme vuotta, että palaa ja irtoilee kesällä ja kevättalvella tulee alas lumien mukana tuo pinnoite. Pohjoisen puoli on ihan priimakunnossa, etelän taas melkein räystäille asti jo kulunut pois.

Sanovat, että se on hankalaa irroittaa niistä kohdin, mistä ei itsestään lähde. Ollaan tässä mietitty, josko vaihtais ne etelän puoleiset pellit ja jättäis ne hyväkuntoiset, tosin naulat pitäis vaihtaa ruuveiksi kuitenkin... :roll:
Kiwikasa.
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Kiwikasa. »

Meillä sama juttu. Ruukin 80-90 luvun peltiä ja ilmeisesti ei kannata maalaamaan ruveta, koska ne kohdat missä pinta on kiinni, niin se on sitten kanssa kiinni, kunnes itsestään irtoaa. Ja sitten kun se irtoaa niin vie uudet maalit mukana, jos ei kokonaan poistettu.
Paksua hyvää peltiä muuten, mutta ruma silmälle. Meinaan joskus ne vaihtaa (ehkä). Maalaamista en edes suunnittele, koska se hirmuinen työ menee kuitenkin hukkaan...
Ei se mene kuin elokuvissa...
murtoluku
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja murtoluku »

Jos tuota nyt haluaa maalata uudestaan niin vanhan muovipinnoitteen saa kyllä pois
niistäkin kohdista missä se on kiinni.
Nimittäin tällä: TMP Maalinpoisto
damii
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja damii »

Voihan *****

Tätä mä vähä epäilin ja taidankin sitten jättää maalaussuunnitelmat toteuttamatta. Tai vähintäänkin harkitsen asiaa uudelleen.

Naulat pistän kyl vaihtoon, ettei ny ihan rei'istä vesi sisään tule.

Kiitos vastauksista.

Damii
Ves_ku
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Ves_ku »

Tämä ompi sitä paljon puhuttua huoltovapautta. Ei voi huoltaa, tai voi mutta ei siitä helpolla hyvää tee.

Samoin oli kotona tallin katon kanssa. Eteläpuoli oli pitkään kamalan näköinen, mutta kyllä se siitä ajan kanssa maalattavaksi asettui. Pohjoinen / varjoinen puoli käytännössä uutta vastaava.
Kun Savolainen puhuu siirtyy vastuu kuulijalle. Koskee tässä tapauksessa myös Hämäläistä.
Vastaa Viestiin