Projektin alkulämmittelyä. RMT -49

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
L-Andy
Uusi jäsen

Projektin alkulämmittelyä. RMT -49

Viesti Kirjoittaja L-Andy »

Päiviä!

Ajattelin ennakoida hieman ja aloittaa projektikertomuksen ennen projektin alkamista. Ennakoin itse asiassa niinkin paljon että paperit tulevasta rahareiästä ei ole vielä tehty, esikauppa tehdään tulevana torstaina ja muutto vasta kesällä. :lol:

No, tämähän ei ole huono asia koska nyt minulla on runsaasti aikaa perehtyä tähän ihmeelliseen RMT-maailmaan kaikkine varustekilpailuneen mielipiteineen päivineen. :wink: Kyseessä siis RMT -49 Etelä-Suomessa, 1½-kerroksinen täysmittaisella kellarilla, n.8x8m ulkomitalla, eli käytännössä kolmekerroksinen remonttireikä. Tarkemmat tiedot pidetään jemmassa vielä kunnes kauppa on tehty.

Kohteessa ollaan käyty kerran, valokuvia ei tullut otettua nimeksikään ja kohde on nyttemmin poistettu myytävien joukoista joten myyntikuviakaan ei pääse tiiraamaan. Siitä huolimatta tässä viimeisten viikkojen aikana on tullut suunniteltua tulevaa muuttoremonttia paperitasolla ja laskettua tulevaa rikottavaa budjettia. Pähkinänkuoressa tulevat askartelutuokiot jakautunevat kahteen osa-alueeseen; keittiön totaalinen uusiminen ja lämmityksen tehostaminen. Keittiö on alkuperäinen eli kääpiötasolla eikä peltikamiinalla mitään tee joten keittiö vaatii jo näiden takia uusimista, mut ei huolia, kylmäkaappi jää ja puuhella tulee :wink: Lämmitys taas on öljyllä tapahtuvaa, myyjän ilmoittama 3000L/v kuulostaa inhimilliseltä, mutta jos juoksevissa lämmityskustannuksissa voi säästää niin sitä yritetään. Suihku kellarin betonilattiasaunassa saa jäädä, se on tyylikäs :-D

Tästä tulee minun ensimmäinen OKT eikä kokemuksia talonrakentamisesta taikka remontoimisesta ole tässä laajuudessa. Tosin mun käyttöauto on vanhempi kuin minä joten olen tottunut pitämään vanhaa käyttökunnossa.

Jatkoja seuraa mutta nyt täytyy kirjoitella/kysyä tyhmiä muualla täällä foorumilla!

Andy
Em2
Jäsen
Jäsen

Re: Projektin alkulämmittelyä. RMT -49

Viesti Kirjoittaja Em2 »

Hei,

meidän vuoden 1949 rmt kuulostaa ihan samanlaiselta, ja remppakohteetkin taitaa olla ihan samat :) Seuraan erityisellä mielenkiinnolla teidän projektianne!
kappalainen
Jäsen
Jäsen

Re: Projektin alkulämmittelyä. RMT -49

Viesti Kirjoittaja kappalainen »

3000 litraa öljyä kuulostaa minusta paljolta. Meillä tönö 20x10 metriä (146 neliötä lämmintä ja kulutus oli kova talvisena vuonna syyskuu 2010 -2011 2000 litraa 5 henget vedet (viikonloppuisin 7 hengen) mukana.Tämä on Ihan purutalo...melkein runkokin purua. :lol:.
Tosin meillä hajosi kattila muuttoviikolla ja uuden karhea vuoden vanha käytetty öljypannu polttimineen löytyi nopeasti muutamalla saturaisella. Ja asennus ei maksanut juuri mitään. Vanhalla vm-71 pannulla kulutus olikin ollut tyhjällä talolla 3500 litraa.
Onnea talon kanssa ja toivotaan mahdollisimaan vähän yllätyksiä.
Yksi huhta alkoi yvllä nillittämään ja kertomaan mitä saa kirjoittaa, lopetin käytön
Vastaa Viestiin