T. Ei uus eikä avuton (paitsi toisinaan)
Viestin lähettäminen foorumille
-
Ei uus eikä avuton
- Uusi jäsen
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2011 19:55
- Paikkakunta: Lohja
- Paikkakunta: Lohja
Viestin lähettäminen foorumille
Moro. Mikäköhän tuli tehtyä väärin, kun en saa viestiä eetteriin
T. Ei uus eikä avuton (paitsi toisinaan)
T. Ei uus eikä avuton (paitsi toisinaan)
Re: Viestin lähettäminen foorumille
Ainakin tämä viesti tallentui.... Mitä tarkoitat?Ei uus eikä avuton kirjoitti:Moro. Mikäköhän tuli tehtyä väärin, kun en saa viestiä eetteriin
T. Ei uus eikä avuton (paitsi toisinaan)
--------------------------------------------------------------------------------------------
-
Ei uus eikä avuton
- Uusi jäsen
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2011 19:55
- Paikkakunta: Lohja
- Paikkakunta: Lohja
Re: Viestin lähettäminen foorumille
No joo. Minun moka. mutta tässä se varsinainen asia.
Huomasin tuossa äskettäin ulkovuorauksessa säännöllisen rivin puutulpilla paikattuja reikiä (tullut varmaankin maalin alta näkyviin, kun
puutapit elää vähän eri tahtiin kuin vuorilaudat), noin metrin välein ja kahdessa kerroksessa ympäri talon. Talo mallia -49, 1,5 krs. ja
purueriste 100 mm.
Avasin uteliaisuuttani yhden tappipaikan ja sieltä tupsahti valkoista "höttöä", murenee käsissä ja on melkein pölymäistä. Kuulin, että
joskus -70 luvun loppupuolella on ollut tapana parannella lämmöneristystä jonkinlaisella "puhallus styroksilla". Hauskinta tässä
on
se, että myyjä noin 4 vuotta sitten vannoi, että rakenteissa ei ole mitään muuta kuin puru, tervapahvi ja vino- ja vaakalauta.
Alkuperäinen tarkoitus näillä lähtökohdilla oli täyttää painuneet purut ja lisätä puukuitu (25 mm) levyt + pohjoisen puolelle tuplat.
Kysymys kuuluu; onko kenelläkään tietoa, miten kyseinen "höttö" käyttäytyy kosteusteknisesti, eli saako jäädä rakenteisiin,
vai pitääkö poistaa kaikki ja eristää uudelleen?
Huomasin tuossa äskettäin ulkovuorauksessa säännöllisen rivin puutulpilla paikattuja reikiä (tullut varmaankin maalin alta näkyviin, kun
puutapit elää vähän eri tahtiin kuin vuorilaudat), noin metrin välein ja kahdessa kerroksessa ympäri talon. Talo mallia -49, 1,5 krs. ja
purueriste 100 mm.
Avasin uteliaisuuttani yhden tappipaikan ja sieltä tupsahti valkoista "höttöä", murenee käsissä ja on melkein pölymäistä. Kuulin, että
joskus -70 luvun loppupuolella on ollut tapana parannella lämmöneristystä jonkinlaisella "puhallus styroksilla". Hauskinta tässä
se, että myyjä noin 4 vuotta sitten vannoi, että rakenteissa ei ole mitään muuta kuin puru, tervapahvi ja vino- ja vaakalauta.
Alkuperäinen tarkoitus näillä lähtökohdilla oli täyttää painuneet purut ja lisätä puukuitu (25 mm) levyt + pohjoisen puolelle tuplat.
Kysymys kuuluu; onko kenelläkään tietoa, miten kyseinen "höttö" käyttäytyy kosteusteknisesti, eli saako jäädä rakenteisiin,
vai pitääkö poistaa kaikki ja eristää uudelleen?
Re: Viestin lähettäminen foorumille
Teeppä foorumilta haku "hölynpölyä". Eli tuo on aika varmasti ureavaahtoa.
