Moikka!
Ensinnäkin, suuri kiitos kaikille jotka minua opastivat. Valitettavasti kävi niin, että sain keskiviikolle sovittua välittäjän kanssa ke-illaksi näytön, mutta päivällä tuli viesti, että esittely on peruttu, koska hyväksytty ostotarjous on tullut. Harmittaa suunnattomasti.
Sen verran kuitenkin kyselemästäni aiheesta, että kuten whiski (?) sanoi, piha suojelukohteena ainakin tässä tapauksessa tarkoitti sitä, että navetta ja puohit, mitä pihapiirissä on, ovat purkukiellossa. Eli vanha säilytetään. Siihen sitten olisi saanut jonkinmoista tukea, että ne remontoidaan, sen sain selville välittäjältä. Kysyin, miksei talo sitten kuulu samaan suojeluun, välittäjä sanoi, että talo on onnistuttu pilaamaan 80-luvulla laajennuksen yhteydessä, kun eristeeksi on pistetty materiaalia x ja ulkoverhous muutettu. En tiedä miten sellaiseen on saatu lupa, jos koko tila on ollut tällöin jo suojelukohteena. Tai sitten se on mennyt vaan niin, että mikään ko. kiinteistössä ei vielä tällöin ole ollut suojelukohteena.
Jokatapauksessa, joku oli meitä nopeampi - mies huokaisi helpotuksesta, kun maalle ei tarvinut lähteä, vaikka ollaan haaveiltu aina, että löydettäisiin paikka jossa olis navetta tms., joka voitais kunnostaa ja käyttää esimerkiksi kenneltiloina (hyötykäyttöä nääs

), kun meillä on koiria. Joku voi sanoa, ettei tuollaiseen tarkoitukseen voi vanhaa navettaa käyttää, mutta minä sanon, että miksikäs ei, onhan siellä ennenkin ollut elukoita. Minua siis harmittaa suunnattomasti, paikka oli maalla mutta entäs sitten.. kivantuntuinen paikka, josta olisi saanut oman näköisensä ja vanhaa ja arvokasta olisi säilytetty ja remontoitu - perinteitä kunnioittaen tietysti. Haikeana jatkan siis etsiskelyä ja muiden projektien seuraamista. Ja harkitsen, perunko seuraavan kohteen esittelyn (paikka on rmt, keskellä kaupunkia ja vuokratontilla.. ei kiitos). Maalle omaan rauhaan.
Kuitenkin, hyvää kevättä kaikille, nauttikaa taloistanne ja koittakaa jaksaa. Seuraan taustalla, kunnes taas keksin kerrottavaa tai kysyttävää.