Jos puu kaatuu naapuritalon päälle?

Keskustelua otsikon mukaisesti
Vastaa Viestiin
wekkuli
Jäsen
Jäsen

Jos puu kaatuu naapuritalon päälle?

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Minkälainen ruljanssi syntyy jos meidän tontilla oleva puu kaatuu naapuritalon päälle? Olemmeko korvausvelvollisia? Entä jos pyydämme lupaa kaataa puu naapurilta, mutta naapuri ei anna lupaa ja puu kaatuu sen jälkeen?
ikämajaRajamäki
ansi
Jäsen
Jäsen

Re: Jos puu kaatuu naapuritalon päälle?

Viesti Kirjoittaja ansi »

http://www.vakuutusneuvonta.fi/ukkvastuu.html

Tuolta löytyi muutama vastaus, aika loppupäästä kysymyksiä. Toisessa puu kaatunut naapurin auton päälle ja toisessa talon päälle.
RMT-49
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja RMT-49 »

Jatkokysymys: Olen korvausvelvollinen, jos olen tiennyt puun olevan vaarallisen laho, mutta en ole tehnyt asialle mitään. Kun en tiedä ovatko puut lahoja sisältä ja näyttävät terveiltä niin ei ole hätää. Onkohan olemassa joku instanssi joka voisi käydä puuston läpi ja todeta ne vaarattomiksi/vaarallisiksi?

Nim. Vakuutukset kunnossa, kunhan pohdin :lol:
ansi
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja ansi »

No itseasiassa kyllä, ammattikunta nimeltä arboristit käyvät tilauksesta tsekkaamassa pihan puut ja antavat arvioitaan siitä, onko puu mahdollisesti lahoamassa pystyyn ja kannattaako se turvallisuussyistä kaataa. Itse olen moista palvelua harkinnut, koska yksi koivu pihassamme on hieman epäilyttävä, mutta en toisaalta haluaisi sitä kaataakaan.

http://www.puidenhoitajat.com/

Että kaikkeen löytyy instanssit kun pitää korvat ja silmät auki :-D
Anu
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Anu »

Meillä puita kävi tutkimassa kaupungin puutarhuri. Eikä maksanu mitään. Merkkasi kaadettavat ja sitten tilattiin kaataja paikalle. Se maksoi noin 10 e/ puu.
"Huojuva talo, äiti kuule minua, voimat ei riitä, en tiedä mitä tehdä..." laulaa Anna E kauniisti.
Vastaa Viestiin