V##ttaa nää helekutin lumityöt!Olis ees kone..

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
Vastaa Viestiin
johny_t
Jäsen
Jäsen

Re: V##ttaa nää helekutin lumityöt!Olis ees kone..

Viesti Kirjoittaja johny_t »

Meillä on ollut tapana kosaanilla sulatella lumet pahimmista paikoista... No ei vaan! :lol:

Linko, traktorikäyttöinen, on kyllä taas tänä talvena ollut kullanarvoinen. Pitkään aikaan sille ei olekkaan ollut kunnolla käyttöä.
Pihapolkuja se ei kumminkaan auraa. Ne pitää itse kolata ja eiköhän tässä jokunen kalori ole jo kulunut. viini

-J-
lmfmis
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=9&t=8430

Viesti Kirjoittaja lmfmis »

lapanen kirjoitti:Ja niitä kiinalaisia ei kannata ees harkita.

Sitten taitaa vain jäädä Honda?

Taitaa olla liki kolminkertainen hinta`...mikäs siinä..
kaukomäki
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja kaukomäki »

Kiinalaisista puheenollen.. Oli meininki tänään tiputtaa tallin katolta lumet, luonto ehti ensin. :-D :-D :-D :-D :-D
Liitteet
IMG_0283.jpg
IMG_0283.jpg (34.74 KiB) Katsottu 7653 kertaa
"Rautakauppias jumalan armosta, ei täällä myyjät nauti ihmisarvosta.."
seesam
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja seesam »

lmfmis kirjoitti:
Schaza kirjoitti:Ai perskuta, nyt kun ois se lumilinko niin hyppelisin onnessani pitkin pihaa ja huutelisin hallelujaata. Saiskohan sellasen edes joskus ostettua... mitä ne kädestäpidettävät oikein maksaa?
Sellainen pikkulinko (hyödytön) oli satasia, oikea 8hp linko tonnin ja 10.5 hp oli 1300 eur kun kävin kuolaamassa Bauhaussissa.

Menen tänään uudestaan - jos tiet on auki...
Meille tuli tänään 6 kpl Husqvarnan Rally 850 Export mallia ja ne oli myyty jo ennen kuin ehdin saada mallin kasattua.
Mallikin meni juuri äsken. Eilen maanantaina kun lähdin töistä puolenpäivän aikaan niin oli malli + 2 pakettia Mccullochin 10.5heppasta ja nekin oli myyty kun aamulla tulin töihin.

Kaikki meni ja näillä tiedoilla lisää ei ole tulossa..

Edit: 12 kpl Hussen konetta tuleekin viimeistään ensi viikon aikana. :shock:
Viimeksi muokannut seesam, Ti Helmi 02, 2010 17:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Schaza
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://koti.mbnet.fi/h_j/

Viesti Kirjoittaja Schaza »

Kävipä roska-auto... en ollut onneksi kotona juuri sillä hetkellä, kun olin uutta kolaa ostamassa. Oli jäänyt muutamaan kohtaan jumiin, ja yhdessä kohdin oli etupyörä käynyt senttien päässä ojarummun reunalta...

Siispä kaikki hyvin seuraavat 2 viikkoa.
Otan vastaan vanhoja purkkeja, tuotepakkauksia, ym. vanhaa arvotonta tavaraa "vintti-museooni".
-Voi tätä kaikenkarvaisten allekirjoitusten koskaan kuivumatonta rämettä.-
pelkka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pelkka »

Irrotin äsken 3,5 tuntia autoa penkasta (pihalla). Lapioin kunnes sain huudettua että maata näkyvissä. Rehut lumen alla oli vihreitä.

Sitten tein vielä puolitoista tuntia "muutenvaan" lumitöitä kun kroppa oli lämpöisenä ja mielikin notkea. Viisi tuntia jumalauta. Enkä autolla oo päässy kuin 15 metriä taaksepäin (penkkaan) ja 15 metriä eteenpäin (lähtökuoppiin). Aika raukee olo. Nyt lähden kylille ennenku tulee pimiä.
timle70
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja timle70 »

pelkka kirjoitti:Irrotin äsken 3,5 tuntia autoa penkasta (pihalla). Lapioin kunnes sain huudettua että maata näkyvissä. Rehut lumen alla oli vihreitä.

Sitten tein vielä puolitoista tuntia "muutenvaan" lumitöitä kun kroppa oli lämpöisenä ja mielikin notkea. Viisi tuntia jumalauta. Enkä autolla oo päässy kuin 15 metriä taaksepäin (penkkaan) ja 15 metriä eteenpäin (lähtökuoppiin). Aika raukee olo. Nyt lähden kylille ennenku tulee pimiä.

Eikös sulla ole kulkupeleissä valoja, kun pitää kylille keretä ennen pimeän tuloa :lol:
tuuma
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tuuma »

pelkka kirjoitti:Irrotin äsken 3,5 tuntia autoa penkasta (pihalla). Lapioin kunnes sain huudettua että maata näkyvissä. Rehut lumen alla oli vihreitä.

Sinäpä olet ollut ahkera. Toinen tunti täällä alkamassa vasta ja joku 1/9 osaa kolattu. Vaimo isolla autolla vaan puikkasi tuosta noin vaan töihin aamusella (ärräpäitä oli toki havaittavissa ilmeestä, omani nököttää edelleen hangessa).

Kaikille ilouutinen. Uusi sadealue saapuu idästä :mrgreen: Toki jälleen Kotkaan laskeutuu pahimmat ja läntisemmät pääsee vain puhaltamisella.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Annis
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Annis »

Kouvola Anjalankoski 79 cm, meillä vaan 69 cm viini . Vieläkään en kiroile, en ahdistu. Se tullee 10 cm päästä :lol: Eli kohta.
Schaza
Jäsen
Jäsen

Helvete... 5,5 tuntia lumipenkkoja siirtämässä tien varsilta kauemmas. Molemmin puolin lumikolan verran levitystä, ja ojarumpujen kohdille kunnon kepit merkiksi. Yli vyötärön on nuo penkat nyt, joten tuon lankkuaurani hommat on tältä talvelta tehty. Eihän se lunta nosta kun polven korkeuteen... ja on liian kapeakin.

Nythän se koittaisi taas suhnuttaa lisääkin samaa lajia... ei lopu lystinpito tässä ketjussa. :lol:
Otan vastaan vanhoja purkkeja, tuotepakkauksia, ym. vanhaa arvotonta tavaraa "vintti-museooni".
pelkka
Jäsen
Jäsen

timle70 kirjoitti:Eikös sulla ole kulkupeleissä valoja, kun pitää kylille keretä ennen pimeän tuloa :lol:
Timle, mulla on itse asiassa helkkarin hyvät (lailliset) valot autossa, jotka mä myös pidän puhtaana. Näitä köyhän iloja... eikun mun piti mennä hakemaan kuormalavoja yhden yrittäjän takapihalta enkä halunnut tehdä hommaa pimeässä, koska täällä korvessa saa muutenkin tehdä ihan tarpeeksi hommia pilkkopimeässä (lähin katuvalo reilun 5 kilsan päässä), mikä välillä meinaa v*tuttaa. Toisekseen mä en oikeen kehtaa hämärissä toisten takapihoilla könytä kun oon ihan luvallisissa hommissa...

Olipa muuten oikeen kliimaksi päivän lumishow´lle kun palasin äsken kotiin. Lumiauraäijä oli käynyt. Oli myös käydessään pehmentänyt sen (saatanan) kohdan jossa mä olin tänään kiinni, ja pihaan ajaessani jäin siihen samaan paikkaan jumiin. Huusin v:llä alkavan taikasanan niin kovaa että itekkin säikähdin. Sitten vaan pakkia, "vauhtia" ja junnausta. Pakkia, vauhtia ja junnausta. Pakkia, vauhtia ja junnausta. Pakkia, vauhtia ja junnausta.

Pääsin pihaan. Mutta mulla katkee kohta päästä verisuoni. On aika lähellä että tupakointi alkaa 14 vuoden tauon jälkeen uudestaan.

pelkka (extreme-versio)
tuuma
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tuuma »

pelkka kirjoitti:Pääsin pihaan. Mutta mulla katkee kohta päästä verisuoni. On aika lähellä että tupakointi alkaa 14 vuoden tauon jälkeen uudestaan.
Tämä ketju alkaa pikku hiljaa muodostumaan mainioksi henkireiäksi.

Älä sitä tupakkia, vedä mieluummin kunnon käköset. Verisuoni tihkuen on vielä vaikeampi Hiacea kaivella kinoksista, kaikella kunnioituksella isäukkoa kohtaan, joka senkin teki vaikka päässä oli vähän paineet hukassa, edelleen silti henki pihisee.

On tämä lumi kyllä aika syvältä vaikka taivaasta tuleekin! Niin ja kaiken lisäksi huomenna on 40 mittarissa.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
mikal
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja mikal »

Se on sitten ens kesänä ISON lingon osto edessä. Pitää mennä vaikka lumenkaatopaikan läpi peruskalliota myöten. Eli lumi riittää mulle kans. Sain tuossa syksyllä kaverilta vanhan kakstahtisen lumilingon.Sellasen lelumallin kun lapsetkin jaksaa kantaa sitä tallista ulos. Uppoaa kyllä reiluun 10 sentin hankeen mutta kun ei jaksa heittää lunta enää edes penkan päälle. En halua edes ajatella millasta ois ollut pelkän kolan ja lapion kanssa.
Tänään sitten huomasin ettei ulkoovea saa kiinni kuin repimällä. Kuistin rakenne painunut niin että ovi irvistää reilusti. Kuistin katolla lunta reilu metri ja katolta valuva vajaa metri päälle. Huomenna lapiohommiin siis sinnekkin.
Olis jo kesä.
pelkka
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:Tämä ketju alkaa pikku hiljaa muodostumaan mainioksi henkireiäksi.
Sanos muuta! Mietin samaa kun ajelin kotia kohti; että on samperin hyvä että pääsee jakamaan huolensa ja hatutuksensa toisten kanssa. Ja kyllä mulla oli jotenkin lämmin mieli kun kylille ajellessa oli ukot ja akat lapionvarressa joka toisessa pihassa ja portinsuussa. Tunsin että meillä on jotain yhteistä, että mä tiedän miltä tuntuu heittää tonne ylös kasan päälle. Se on hienoa, ettei oo yksin.

Vaan oispa puolisko! Olis ihana urputtaa tällasena päivänä jollekulle (tai jäädä vaan vuoteeseen makaamaan ja todeta et beibe tänään ollaan niinku lumen saartamat).
tuuma kirjoitti:On tämä lumi kyllä aika syvältä vaikka taivaasta tuleekin! Niin ja kaiken lisäksi huomenna on 40 mittarissa.
Meinaatko siis että 40 vuotta? Synttärit? Wau, mä lähetän sulle virtuaalisen lumiukon lahjaksi!

Nyt mä meen vetämään henkosten ja käkösten sijaan unoset. Jospa se sillä.
Schaza
Jäsen
Jäsen

Onneksi olkoon syntymäpäivien johdosta. viini

Itsellä oli kyllä päivällä taas syränkohtaus hyvin liki. Niin kauan on kaikki hyvin kun pysyy liikkeessä, mutta auta armias kun homma on ohi ja liike loppuu. Pumppu rallattaa ja keuhkoja pistää... polvesta on nahka rikki kolan nostelusta penkalle, ja hartiat sökönä.

Tälläkin hetkellä tota nöyhtää tulee taivaalta reipasta tahtia, vaikka yhdessä vaiheessa näytti että se jo rauhoittui.

Uusi kola on edeltäjäänsä reippaasti parempi, joten eiköhän tämä tästä lutviudu taas... kunhan ei suoja yllätä. Se tästä vain uupuisi...

Sekin päivä vielä tulee, kun tuo kaikki alkaa sulaa. Saa nähdä millainen tsunami tuolta takamettästä oikein tulee.
Vastaa Viestiin