Millä raot umpeen tapetoinnissa!

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
Vastaa Viestiin
Pioni
Uusi jäsen

Millä raot umpeen tapetoinnissa!

Viesti Kirjoittaja Pioni »

Uusi vanhan talon omistaja ilmoittautuu! :-) Meidän perheellä on nyt tilava 50-luvun talo, jota on remontoitu pääasiassa 70-luvulla. Värit ovat aika mielenkiintoisia, on haltexia seinissä ja muuta... Haluaisin antaa hiukan ensiapua tapetoimalla jollain 50-lukulaisella tapettikuosilla. MUTTA MUTTA: seinälevyjen välissä on sentin raot! Millä nuo raot saisi peittoon suht helposti ja tyylikkäästi? Tuntuisi karmealta jättää raot näkyviin :x Kiitos hyvistä neuvoista ja ehdotuksista!
liisa
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja liisa »

Tota noin, ensi vaikutelma on, että jos 70-luvulla on remontoitu, niin seinät on peitetty ajalle tyypillisillä lastulevyillä.. Niihin jätettiin ne sentin raot. Ne ei todellakaan kuulu rmt-tyyliin, joten minä repisin ne pois. Ja levyttäisin vaikkapa halltexilla (riippuen siitä mitä lastulevyn alta löytyy).

Mökillä kuitenkin olin laiska, siellä on 70-luvulla tehty vinttiin kamari ja kittasin levyjen välit umpeen (aika homma) ja vetelin tapetit päälle. Laiskuuteen syy oli tietysti se, ettei tuolla montaa viikkoa kesällä olla joten tämä hätäratkaisu oli lähinnä esteettinen. (Ja kotioloissa vallitseva jatkuva remonttihössäkkä aiheuttaa lorvikatarria harvoina loma-aikoina ;-). ) Kotona tekisin homman kuitenkin kunnolla.
Pekka Huhta
Moderaattori
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Pekka Huhta »

Kyllä se 70-luku ja sentin raot tosiaan puhuisivat lastulevyn puolesta. Selviää helpolla: haltexiin uppoaa kynsi ja lastulevyyn ei :)

Tapetoinnista ja saumojen oikomisesta käytiin juuri keskustelua ketjussa http://www.rintamamiestalo.net/Keskuste ... .php?t=395

Ohjeet sopivat soveltaen lastulevyllekin.

Pekka
Askartelua ja ajanhukkaa: http://www.sihistin.fi/
Pioni
Uusi jäsen

Joo, lastulevyä on!

Viesti Kirjoittaja Pioni »

No, onhan se ihan selvää lastulevyä juu. Kiitos kun informeerasitte :-) Taitaa olla niin, että revin jonain päivänä lastulevyt pois. Jos rakoja yrittää alkaa täyttää tai peittää, lopputulos voi olla muutaman vuoden päästä mitä vaan puutalon eläessä. Tulee hiukan isompi projekti sitten mitä kuvittelin... Hankaluutena on, että minulla olisi aikaa mutta olen remonttihommissa aika blondi. Ukko pystyisi mihin vaan mutta ei ehdi eikä jaksa venyä :-D
Vastaa Viestiin