No nyt joku tolkku. Kyllä nyt itsekin tiedät miten linnunpönttö pitää oikeaoppisesti laittaa. Jos sen laittaa ihan miten sattuu väärin niin on aivan satavarma, että asukeilta lähtee nirri. Kannattaa pitää se kuume kurissa kuitenkin. Tappokuume nousi muistaakseni eräällä Suomalaisella miehelläkin aikanaan kun naapurin emäntä uhkaili hänen kahden kissansa henkeä. Kaveri puukotti akkaa yli 20 kertaa sillä seurauksella, että nainen kuoli. Alkoholilla oli osuutta asiaan. Tarinan opetus lienee se, että kissat voivat herättää aika vahvoja tunteita. Jäitä hattuun.Pasil kirjoitti:Ei vittu, kirjoitatko näitä settejä nyt ihan tosissasi? Voi jeesus, kissantappokuume alkaa nousta. Ensimmäistä kertaa elämässäni. No, niinhän ne neuvo riistanhoitoakin 'tasajyvällä'.pakoistinen kirjoitti:Tuottamuksellisessa mielessä tämä tarkoittaa sitä, että linnun pöntön omistajan tulee laittaa pöntön kanteen sokka ja oviaukon ympärille metallilevy. Jos pidetään kotilintuja, niin niille on tehtävä sellainen pesä, johon muut eläimet eivät pääse liian helposti tuhoille. Pönttö on sijoitettava tarpeeksi korkealla olevaan paikkaan. Meidän tapauksessa omistaja oli laiminlyönyt nämä kolme asiaa. Tyhmyydestä sakotetaan.
Kissojen pito
- pakoistinen
- Jäsen

- Viesti:
Ei sitä arvosta ellei oo itte tehty.
- pakoistinen
- Jäsen

- Viesti:
Lemmikin omistaja on vastuussa katin tekosista. Jos se tekee tuhoja joista koituu sulle jotain kuluja tai vaivaa, niin omistajan tulisi maksaa. Jos tämä on toistuvaa, niin viime kädessä omistaja voi saada sakot jos asiasta tekee rikosilmoituksen. Aika ekstriimiä tosin mun mielestä ... Mutta jos mikään muu ei auta eikä omistaja suostu mihinkään kompromisseihin niin ... noh. *usipäitä pitää rangaista, se on mun henkilökohtainen mielipide.Jumi kirjoitti:Muuten menisin naapurille keskusteleen asiasta mutta sitä ei vaan kiinnosta keskustella näistä asioista vaikka muut naapurit ovat yrittäneet.
Pointti tuskin oli linnunpöntön oikeaoppisessa laittamisessa. Mites luonnonpesät, ne ovat vielä huonommalla sijoituksella. Meidän tontilla oli viime kesänä ainakin yhdet harakan- ja räksänpesät. Veikkaan, että siinä paistit ovat vielä helpommassa.pakoistinen kirjoitti:No nyt joku tolkku. Kyllä nyt itsekin tiedät miten linnunpönttö pitää oikeaoppisesti laittaa.
-
miksa
Sulla pakostaine on ehkä vähän turhan romattinen kuva kissoista ja mitä naapurit pitävät sun kissoista. Nyt ollaan asemakaava-alueella, jossa ilmeisesti me kumpikin asutaan. Jätetään maalaistalojen isot pihat ja pellot ulkopuolelle. Silloin kissat voi olla ittallaan jos lääniä on tarpeeksi kuten esim. mun mummolassa.pakoistinen kirjoitti:Lemmikin omistaja on vastuussa katin tekosista. Jos se tekee tuhoja joista koituu sulle jotain kuluja tai vaivaa, niin omistajan tulisi maksaa. Jos tämä on toistuvaa, niin viime kädessä omistaja voi saada sakot jos asiasta tekee rikosilmoituksen. Aika ekstriimiä tosin mun mielestä ... Mutta jos mikään muu ei auta eikä omistaja suostu mihinkään kompromisseihin niin ... noh. *usipäitä pitää rangaista, se on mun henkilökohtainen mielipide.Jumi kirjoitti:Muuten menisin naapurille keskusteleen asiasta mutta sitä ei vaan kiinnosta keskustella näistä asioista vaikka muut naapurit ovat yrittäneet.
Mikään ei ole inhottavampaa kun naapurin katti tulee omalle pihamaalle kuseksimaan ja kakkimaan. Paikaksi se valisee hiekkalaatikon ja yleensäkin kissan kusi haisee pahalle paikasta riippumatta. Jos itse omistaisin kissan niin ajattelisin ja ottaisin naapurit huomioon (oisko tuo sitä fiksun ihmisen käyttäytymistä) etten päästäisi kissaani vapaana kulkemaan. Meillä omassa pihassa liikkuu pari kolme siiliä, pari oravaa ja runsas linnusto. Jos sinne tulee naapurin katti niin se saa kivikylvyn niskaansa ja parhaassa tapauksessa hauleja. Sama muuten on tilanne mökillä eli kollit saa lähteä haulien saattelemana nopeesti saastuttamasta meidän rantapaikan ympäristöä. Laki voi sanopa noista asioista toisin, mutta useasti käytäntö on tämä. Miettisin kahdesti kissan omistajana (joksi en ala, koira ihmisä) antaako sen kollin lähtee sotkiin viettamien naapureiden pihoja vai pitösikö sen ihan valjaissa omalla pihalla, jollei aiheuta kenellekkään mielipahaa. Sinulta puuttuu ilmeisesti kyky ottaa toinen ihminen huomioon. Kaikille sitä ei ola suotu. Valitettavasti
- pakoistinen
- Jäsen

- Viesti:
No olisit varmaan itsekin osannut laittaa siihen kanteen jonkunlaisen sokan... me tehtiin niitä jo ala-asteella kun piti tehdä myyjäisiin pönttöjä että päästiin leirikouluun. Oli miten oli, niin luonnontilainen lintu ei eroa mitenkään hiiren tai myyrän tappamisesta. En siis oikein pysty ymmärtämään miksi naapuri siitä veti niin isot herneet nokkaansa. Aivan sama mulle, koska en juuri ihmisistä välitä. Mutta joo, kissat on petoja ja niin minäkin (ihmiset siis). Naapurisuhteet on sen verran tärkeitä, että päätin rakentaa kissoille aitauksen pihalle. Teen olkkarin tuuletusikkunasta kissoille kävelysillan, joten ne pystyvät itse ravaamaan siltaa pitkin aitaukseen ja takaisin. Kävelysillan päässä, tuuletusikkunan edessä on peltikatolla varustettu odottelukoppi ikkunassa kiinni. Kissat voivat tulla koppiin odottelemaan, että pääsevät ikkunasta sisälle. Koppi on myös hyvä sään suoja. Ajattelin myös laittaa koppiin syksymmällä improvisoidun ovikellon, jota opetan katit soittamaan. Jos ne haluavat sisään niin voivat sitten pimputella. Näin pysyy naapuri tyytyväisenä. Vielä pari päivää töitä, ja aitaus on valmiina. Pistän kuvia tänne kunhan saan työt tehtyä.Pasil kirjoitti:Pointti tuskin oli linnunpöntön oikeaoppisessa laittamisessa. Mites luonnonpesät, ne ovat vielä huonommalla sijoituksella. Meidän tontilla oli viime kesänä ainakin yhdet harakan- ja räksänpesät. Veikkaan, että siinä paistit ovat vielä helpommassa.
Joku tässä taisikin jo sanoa, että naapurisovulla ei ole hintaa. Aika korkea on hinta tällä kertaa... pitää nähdä aika paljon vaivaa. Ei tommosta aitausta kannata tehdä huonosti jos sen pitäis kestää koko kissan iän verran.
Harmittaa vähän, koska yks toinen naapuripariskunta (asunut alueella paljon pidempään kuin nämä valittajat) sanoi tänään, että ovat ihmetelleet missä meidän kissa Peppi on kun ei oo näkyny pariin päivään. Heillä oli tullut jo ikävä. Nämä naapurit olivat ostaneet kissan leluja ja leikittäneet kisuja päivittäin. Itse asiassa he olivat niin ovelia, että ostivat karvaisen hiirilelun ja täyttivät sen kissanmintulla. Mä ihmettelinkin mistä se lelu yhtäkkiä ilmestyi taannoin kun katti sen jostain tänne roudasi.
Mikä sit olis oikein ja mikä väärin kissaa pidettäessä ... sen voi kai jokainen itse päättää. Meille tulee nyt siis aitaus. Tätä enempää ei kai voi keneltäkään kissan omistajalta vaatia.
- pakoistinen
- Jäsen

- Viesti:
Tunnustan etten ole ihmisystävä. Ne ihmiset, joita arvostan, ovat tuon arvostuksen ansainneet omalla käytöksellään.miksa kirjoitti:Sinulta puuttuu ilmeisesti kyky ottaa toinen ihminen huomioon. Kaikille sitä ei ola suotu. Valitettavasti
Kuinka monta omakotitalolähiötä sinä tunnet, joissa ei kiertelisi kissoja? Mitä siihen vaikuttaa se, että yksi tai kaksi kissaa lähtee väliaikaisesti pois? Kuinka kauan Suomessa on kissoja ollut ihmisten kanssa? Herätys...
-
miksa
Jos sulla on kisaa niin pidä se omalla pihalla eläkä pilaa muiden naapureiden elämää päästämällä kattiasi pois pihaltasi. Jos katistasi on sulle vaivaa omalla tontilla niin ajattle silloin napureita? Kattia ei ole pakko pitää vaan sen voi kivuttomasti lopettaapakoistinen kirjoitti:No olisit varmaan itsekin osannut laittaa siihen kanteen jonkunlaisen sokan... me tehtiin niitä jo ala-asteella kun piti tehdä myyjäisiin pönttöjä että päästiin leirikouluun. Oli miten oli, niin luonnontilainen lintu ei eroa mitenkään hiiren tai myyrän tappamisesta. En siis oikein pysty ymmärtämään miksi naapuri siitä veti niin isot herneet nokkaansa. Aivan sama mulle, koska en juuri ihmisistä välitä. Mutta joo, kissat on petoja ja niin minäkin (ihmiset siis). Naapurisuhteet on sen verran tärkeitä, että päätin rakentaa kissoille aitauksen pihalle. Teen olkkarin tuuletusikkunasta kissoille kävelysillan, joten ne pystyvät itse ravaamaan siltaa pitkin aitaukseen ja takaisin. Kävelysillan päässä, tuuletusikkunan edessä on peltikatolla varustettu odottelukoppi ikkunassa kiinni. Kissat voivat tulla koppiin odottelemaan, että pääsevät ikkunasta sisälle. Koppi on myös hyvä sään suoja. Ajattelin myös laittaa koppiin syksymmällä improvisoidun ovikellon, jota opetan katit soittamaan. Jos ne haluavat sisään niin voivat sitten pimputella. Näin pysyy naapuri tyytyväisenä. Vielä pari päivää töitä, ja aitaus on valmiina. Pistän kuvia tänne kunhan saan työt tehtyä.Pasil kirjoitti:Pointti tuskin oli linnunpöntön oikeaoppisessa laittamisessa. Mites luonnonpesät, ne ovat vielä huonommalla sijoituksella. Meidän tontilla oli viime kesänä ainakin yhdet harakan- ja räksänpesät. Veikkaan, että siinä paistit ovat vielä helpommassa.
Joku tässä taisikin jo sanoa, että naapurisovulla ei ole hintaa. Aika korkea on hinta tällä kertaa... pitää nähdä aika paljon vaivaa. Ei tommosta aitausta kannata tehdä huonosti jos sen pitäis kestää koko kissan iän verran.Toisaalta kissojen aitaus tulee meidän "sisäpihalle", jossa sijaitsee mm. grilli, sauna ja luonnonkivilaattainen terassi. Siinä on sitten kiva ottaa olutta, grillailla ja kattella kun kissat ravaa nelimetristä tunnelisiltaa pitkin aitaukseen ja takaisin. Vähän kuin kattelis akvaariota.
Harmittaa vähän, koska yks toinen naapuripariskunta (asunut alueella paljon pidempään kuin nämä valittajat) sanoi tänään, että ovat ihmetelleet missä meidän kissa Peppi on kun ei oo näkyny pariin päivään. Heillä oli tullut jo ikävä. Nämä naapurit olivat ostaneet kissan leluja ja leikittäneet kisuja päivittäin. Itse asiassa he olivat niin ovelia, että ostivat karvaisen hiirilelun ja täyttivät sen kissanmintulla. Mä ihmettelinkin mistä se lelu yhtäkkiä ilmestyi taannoin kun katti sen jostain tänne roudasi.Nyt jää nämä naapurit paitsi tätä iloansa. He olivat kuulemma tosi tyytyväisiä kun nämä katit pitivät räkätit poissa heidän mansikkamaaltaan. He myös vähän kirosivat näitä valittavia naapureita ohi mennen (poliittiseen sävyyn).
Mikä sit olis oikein ja mikä väärin kissaa pidettäessä ... sen voi kai jokainen itse päättää. Meille tulee nyt siis aitaus. Tätä enempää ei kai voi keneltäkään kissan omistajalta vaatia.
-
miksa
Mennään 20-30 vuotta taaaksepäin jolloin isännällä oli 40-50 ha tila ja sinne mahtui kyvin kollit. Nyt jos asut 1000-2000m2 maapläntillä niin tilanne on ihan toinen. Naapuri vieressä.pakoistinen kirjoitti:Tunnustan etten ole ihmisystävä. Ne ihmiset, joita arvostan, ovat tuon arvostuksen ansainneet omalla käytöksellään.miksa kirjoitti:Sinulta puuttuu ilmeisesti kyky ottaa toinen ihminen huomioon. Kaikille sitä ei ola suotu. Valitettavasti
Kuinka monta omakotitalolähiötä sinä tunnet, joissa ei kiertelisi kissoja? Mitä siihen vaikuttaa se, että yksi tai kaksi kissaa lähtee väliaikaisesti pois? Kuinka kauan Suomessa on kissoja ollut ihmisten kanssa? Herätys...
Kaikesta eläinrakkaudesta huolimatta kaikki ei pidä irrallaan liikkuvista kissoista ja ne saavat sen mukaisen kohtelun. Jos arvotat kattejasi niin et päästä niitä ulos tontiltasi vapaana liikkumaan. Osoitta sinulta toisten huomioonottamisen kykyä ja samalla myös eläinrakkautta kun et päästä katteja kivien ja haulien maaliksi
-
miksa
Toisen ihmisen (naapurin huomioonottaminen) on sellainen kyky ettei sitä ole kaikille suotu. Me kaikki toimimme niillä kapasiteeteillä jotka luoja on meille suonut kera myöhepi koulutusja sitä kautta samamme sivistys kera työelämä lisännyt. Olemme eri asemassa. Kukin elää kykyjensä mukaanpakoistinen kirjoitti:Tunnustan etten ole ihmisystävä. Ne ihmiset, joita arvostan, ovat tuon arvostuksen ansainneet omalla käytöksellään.miksa kirjoitti:Sinulta puuttuu ilmeisesti kyky ottaa toinen ihminen huomioon. Kaikille sitä ei ola suotu. Valitettavasti
...
-
Villa Edita
- Jäsen

Ajattelin jo silloin kun ensimmäistä kertaa näin Pakoistisen aloituspuheen, että nyt liikutaan tulisilla hiilillä. Laitampa oman mielipiteeni tähän jatkoksi muiden hämmästeltäväksi. Älä provosoidu.
Ehkä katsomukseni on maanläheinen tai olen muuten vain omia polkuja kulkeva mielipiteissäni, mutta mikä parasta olen myös kissaihminen. Kotona meinaa makoilee kaksi pissa ja kakkalinkoa. Ovat ihan kotikissoina, mutta saavat vapaasti harrastaa tuota saalistusviettiään hiiriä jahtaillessa talon sisällä, sekä tietenkin muita paheita tehden. Ehkä paras/huvittavin tapaus oli kun n. 5 vuotta sitten kiinnittämäni jalkalista irtosi seinästä. Syynä tietty kusi joka oli ruostuttanut naulat poies. Onneksi noiden tuumien myötä myös paksuuskin nauloissa kasvaa.
Sitten asiaan:
Mielestäni on ihan hyvä että hiekkalaatikolla häärivä vaippakäärö saattaa välillä hiekkakakkua tehdessään törmää sulkaakuorrutukseen, taikka se isille tarkoitettu limujuoma haiskahtaa niin että nenää nipistelee. Ehkä saattaa sen vaippakäärön luontainen immuniteettikin pikkaisen kasvaa noita maistellessa. Tämä mielestäni kuuluu normaaliin lapsuuteen ja onneksi vielä näitä "normi" aikuisia on olemassa, jotka eivät niin touhuta kaiken hölynpölyn perässä.
On noita naapuruston kissoja ja koiria meidänkin pihalla juoksentelemassa. Koirat jahtailevat jäniksiä minkä kerkeevät keskellä päivää. Kissat taasen, no pari päivää sitten yhdellä oli orava suussa. Olipa kerran aamuhesaria lukiessa ikkunassa herttainen näky, kun kiimainen kissa pyllisteli emännän auton konepellillä. Eipä siinä kaffet väärään kurkkuun menneet tai nyt mieleenkään siltä seisomalta lähteä jotain mokomaa jahtailemaan.
Siinä mielessä olen Pakoistisen kanssa samaa mieltä, että miksi h....tissä se naapuri tuli siintä tuhotusta pesästä vauhkoamaan. Ei voisi luonnollisempaa asiaa olla kuin aterian hankkiminen, oli se sitten eläimen tai ihmisen aikaansaannoksia. Maailma on julma paikka elää, myös kaupungissa. Ja joskushan naapurin lapsostenkin on tajuttava miten se makkara siihen leivän päälle oikein tulee. Tai ehkäpä tuollaisen kokeminen voi kasvattaa jotain henkisestikkin.
Mitä tähän yltiöpäiseen tappamiseen ihmisen puolesta tulee, niin miksi aina kyykäärmeet listitään tai lampaan raadellut karhu, susi puolestaan koirien kimpussa. Onko niin vakavaa?
Tää yhteiskunta on kokoajan menemässä pahempaan suuntaan. Kaikenmaailman, mitä ihmeellisempiä hömpötyksiä ja muita sääntöjä/säädöksiä laaditaan. Vai onko tosiaan niin että normaalilla järjellä varustettuja ihmisiä on nykymaailmassa entistä vähempi, jolloin tälläistä paimentamista tosiaan tarvitaan. Eniten ihmetyttää tämä ainainen oikeuksien hakeminen "mulla on oikeus sitä tai tätä".
Tässäkin keskustelussa tulee esiin näitä ylläolevia ihme kahkoamisia, "meidän piha", "mulla on oikeus", "Ihana tappokuume" ja ties mitä vielä. Joidenkin asioiden voi vain antaa olla, niin teen minäkin ja ihan mukavaa mun elämä on. Niin tiedän, elän kykyjeni mukaan.
Tilitystä ehkä ohi aiheen
Ai niin, SAA lainata ja RUIKUTTAA
Ehkä katsomukseni on maanläheinen tai olen muuten vain omia polkuja kulkeva mielipiteissäni, mutta mikä parasta olen myös kissaihminen. Kotona meinaa makoilee kaksi pissa ja kakkalinkoa. Ovat ihan kotikissoina, mutta saavat vapaasti harrastaa tuota saalistusviettiään hiiriä jahtaillessa talon sisällä, sekä tietenkin muita paheita tehden. Ehkä paras/huvittavin tapaus oli kun n. 5 vuotta sitten kiinnittämäni jalkalista irtosi seinästä. Syynä tietty kusi joka oli ruostuttanut naulat poies. Onneksi noiden tuumien myötä myös paksuuskin nauloissa kasvaa.
Sitten asiaan:
Mielestäni on ihan hyvä että hiekkalaatikolla häärivä vaippakäärö saattaa välillä hiekkakakkua tehdessään törmää sulkaakuorrutukseen, taikka se isille tarkoitettu limujuoma haiskahtaa niin että nenää nipistelee. Ehkä saattaa sen vaippakäärön luontainen immuniteettikin pikkaisen kasvaa noita maistellessa. Tämä mielestäni kuuluu normaaliin lapsuuteen ja onneksi vielä näitä "normi" aikuisia on olemassa, jotka eivät niin touhuta kaiken hölynpölyn perässä.
On noita naapuruston kissoja ja koiria meidänkin pihalla juoksentelemassa. Koirat jahtailevat jäniksiä minkä kerkeevät keskellä päivää. Kissat taasen, no pari päivää sitten yhdellä oli orava suussa. Olipa kerran aamuhesaria lukiessa ikkunassa herttainen näky, kun kiimainen kissa pyllisteli emännän auton konepellillä. Eipä siinä kaffet väärään kurkkuun menneet tai nyt mieleenkään siltä seisomalta lähteä jotain mokomaa jahtailemaan.
Siinä mielessä olen Pakoistisen kanssa samaa mieltä, että miksi h....tissä se naapuri tuli siintä tuhotusta pesästä vauhkoamaan. Ei voisi luonnollisempaa asiaa olla kuin aterian hankkiminen, oli se sitten eläimen tai ihmisen aikaansaannoksia. Maailma on julma paikka elää, myös kaupungissa. Ja joskushan naapurin lapsostenkin on tajuttava miten se makkara siihen leivän päälle oikein tulee. Tai ehkäpä tuollaisen kokeminen voi kasvattaa jotain henkisestikkin.
Mitä tähän yltiöpäiseen tappamiseen ihmisen puolesta tulee, niin miksi aina kyykäärmeet listitään tai lampaan raadellut karhu, susi puolestaan koirien kimpussa. Onko niin vakavaa?
Tää yhteiskunta on kokoajan menemässä pahempaan suuntaan. Kaikenmaailman, mitä ihmeellisempiä hömpötyksiä ja muita sääntöjä/säädöksiä laaditaan. Vai onko tosiaan niin että normaalilla järjellä varustettuja ihmisiä on nykymaailmassa entistä vähempi, jolloin tälläistä paimentamista tosiaan tarvitaan. Eniten ihmetyttää tämä ainainen oikeuksien hakeminen "mulla on oikeus sitä tai tätä".
Tässäkin keskustelussa tulee esiin näitä ylläolevia ihme kahkoamisia, "meidän piha", "mulla on oikeus", "Ihana tappokuume" ja ties mitä vielä. Joidenkin asioiden voi vain antaa olla, niin teen minäkin ja ihan mukavaa mun elämä on. Niin tiedän, elän kykyjeni mukaan.
Tilitystä ehkä ohi aiheen
Ai niin, SAA lainata ja RUIKUTTAA
Odottelen innolla kuvia. Meillä on kolme kissaa, joista kaksi ulkoilee valjaissa ja narussa pihalla ja yksi ei oikein uskalla ulos mennäkkään.pakoistinen kirjoitti:päätin rakentaa kissoille aitauksen pihalle.
Vielä pari päivää töitä, ja aitaus on valmiina. Pistän kuvia tänne kunhan saan työt tehtyä.
Kaikki naapurit kai tykkäävät kyllä kissoista, mutta lähellä on autotie, joten en uskalla niiden antaa valvomatta ulkoilla. Jonkinnäköinen aitaus pitäisi ulos rakentaa.
Nämä valjaissa olevat juoksentelevat pitkin pihaa ja karkailevat aina välillä naapuripihoihinkin, kun silmä välttää. Meidän kissoja ei ainakaan voi pistää koiran tavoin mihinkään kiinni, kun mokomat pääsevät silloin irti valjaista alta aikayksikön
Tuntui aika pahalta lukea kivi-tai haulisateesta kissoja kohtaan. Rakastan kissoja, mutta pidän myös koirista, enkä itse voisi ikinä kivittää mitään eläintä puhumattakaan niiden ampumisesta.
Villa Edita kommentoi
Eli ihan noin leväperäisesti en suhtautuisi kissan naapureille aiheuttamaan päänvaivaan ja on ne omatkin lapset ja raskaanaolevat kannattaa opettaa käsien pesuun jos kissan ulostetta käsittelee.
Että näin, omia kisuja jos saisin niin sisällä tai aitauksessa pitäisin, koska en niitä haluaisi autojen jyrättäväksi. Mutta en viitti isäntää potkasta pellolle, on siitä ainakin toistaseksi enemmän iloa kuin kissoista.
Itsekin olen ehdottomasti kissaihminen, harmi vaan että ukko on allerginen ja voidaan tosiaan ihailla vain niitä naapurin miukuja. Pakko kuitenkin vastata tuohon kissan kakan maisteluun, että kissan uloste saattaa (ja usein sisältääkin) toksoplasmoosi-nimistä tautia jota levittää ulosteessa asusteleva pieneliö. Lapsille ja raskaana oleville erittäin vaarallinen tartunta joka voi aiheuttaa vakavia oireita tai sairauksia, jopa kehitysvammaisuutta.Mielestäni on ihan hyvä että hiekkalaatikolla häärivä vaippakäärö saattaa välillä hiekkakakkua tehdessään törmää sulkaakuorrutukseen, taikka se isille tarkoitettu limujuoma haiskahtaa niin että nenää nipistelee. Ehkä saattaa sen vaippakäärön luontainen immuniteettikin pikkaisen kasvaa noita maistellessa. Tämä mielestäni kuuluu normaaliin lapsuuteen ja onneksi vielä näitä "normi" aikuisia on olemassa, jotka eivät niin touhuta kaiken hölynpölyn perässä.
Eli ihan noin leväperäisesti en suhtautuisi kissan naapureille aiheuttamaan päänvaivaan ja on ne omatkin lapset ja raskaanaolevat kannattaa opettaa käsien pesuun jos kissan ulostetta käsittelee.
Että näin, omia kisuja jos saisin niin sisällä tai aitauksessa pitäisin, koska en niitä haluaisi autojen jyrättäväksi. Mutta en viitti isäntää potkasta pellolle, on siitä ainakin toistaseksi enemmän iloa kuin kissoista.
-
Villa Edita
- Jäsen

Totta Ansi, ehkä vähän liian kärjistetysti ilmaisin kantani. Osa näistä ympäristön vaaroista tai liukumiinoista, kuten tässä tapauksessa, ovat tavallisen tallaajan sivistystietämyksen siellä pimeällä puolella. Tuollaisesta vaaratekijästä en meinaan itsekkään tiennyt. No, joka asiassa ei jaksa Googlella haeskella faktaa, eihän tästä kirjoittelusta tuollain tulisi muuten mitään.
Tietenkään en haluaisi kenellekkään mitää pahaa, varsinkaan viattomalle ihmisalulle. Tuollaiset toksoplasmoosi-eliöstön aiheuttamat mahdolliset tapaukset jotenkin tuntuvat niin turhilta ja ovatkin.
Joka tapauksessa itselleni ei vapaana juoksentelevat eläimet aiheuta harmaita hiuksia tai yöunen menetyksiä.
Muuten tuosta allergiasta. Itse olen myös pahasti allerginen eläinpölylle, niin kissoille kuten koirille ja kaikille muillekkin karvaisille ja hilseileville eläimille. Noihin tavallaan siedättyy, aikoinaan lapsuudenkodissa oli koira ja oireilu tuona aikana oli vähänlaista. Mutta nykyään jos erehtyy koirattomana menemään koiraihmiselle kylään, niin iskee armoton nenän ja silmien vuototauti. Sama ilmeni myös aikoinaan kissattomana kissoja kohtaan. No, tämän siedätyshoidon moni varmaan tietääkin.
Tietenkään en haluaisi kenellekkään mitää pahaa, varsinkaan viattomalle ihmisalulle. Tuollaiset toksoplasmoosi-eliöstön aiheuttamat mahdolliset tapaukset jotenkin tuntuvat niin turhilta ja ovatkin.
Joka tapauksessa itselleni ei vapaana juoksentelevat eläimet aiheuta harmaita hiuksia tai yöunen menetyksiä.
Muuten tuosta allergiasta. Itse olen myös pahasti allerginen eläinpölylle, niin kissoille kuten koirille ja kaikille muillekkin karvaisille ja hilseileville eläimille. Noihin tavallaan siedättyy, aikoinaan lapsuudenkodissa oli koira ja oireilu tuona aikana oli vähänlaista. Mutta nykyään jos erehtyy koirattomana menemään koiraihmiselle kylään, niin iskee armoton nenän ja silmien vuototauti. Sama ilmeni myös aikoinaan kissattomana kissoja kohtaan. No, tämän siedätyshoidon moni varmaan tietääkin.
Tulisia aiheita nämä lemmikki/lapsiaiheet foorumista riippumatta..
Lisätään nyt vielä se että linnunpöntönrakentajat ovat kyllä vastuussa tekeleistään. Ja miksi niitä pönttöjä sitten rakennetaan? No täysin itsekkäistä syistä vaikka muuta väittäiskin.
Minä haluan nähdä lintujen pesivän.
Minä haluan kuulla lintujen laulua.
Minä haluan ruokkia lintuja.
Minä haluan linnut omalle pihalleni.
Minä,minä.. jne.
Yhtälailla voisi sanoa että ostakaa kanarianlintuhäkki olohuoneeseen.. Suvaitsevaisuutta todellakin kaivataan, mutta suurimmalla osalla ihimisistä suvaitsevaisuus näyttää tarkoittavan sitä, että juuri se toinen osapuoli saa luvan taipua tahtooni tai tulee seuraamuksia ja sitten taipuu.. Enhän Minä voi taipua tai edes neuvotella.. Oikeasta tai väärästä on turha edes keskustella kun puhutaan luontoasioista. Ihminen tuppaa aina olemaan väärässä..
Edelleen vaihtoehtonahan on mukava kerrostalohuoneisto, kun luonto ja elukat rupeavat liikaa rassaamaan..
Elkää liian tosissaan olko ja kaivakaahan ne herneet sieltä nenästä vaikka kukkapenkkiin..
Mukavaa kesää kuitenkin niin karvaisille kuin karvattomillekin (poistuu mökille..)!
Lisätään nyt vielä se että linnunpöntönrakentajat ovat kyllä vastuussa tekeleistään. Ja miksi niitä pönttöjä sitten rakennetaan? No täysin itsekkäistä syistä vaikka muuta väittäiskin.
Minä haluan nähdä lintujen pesivän.
Minä haluan kuulla lintujen laulua.
Minä haluan ruokkia lintuja.
Minä haluan linnut omalle pihalleni.
Minä,minä.. jne.
Yhtälailla voisi sanoa että ostakaa kanarianlintuhäkki olohuoneeseen.. Suvaitsevaisuutta todellakin kaivataan, mutta suurimmalla osalla ihimisistä suvaitsevaisuus näyttää tarkoittavan sitä, että juuri se toinen osapuoli saa luvan taipua tahtooni tai tulee seuraamuksia ja sitten taipuu.. Enhän Minä voi taipua tai edes neuvotella.. Oikeasta tai väärästä on turha edes keskustella kun puhutaan luontoasioista. Ihminen tuppaa aina olemaan väärässä..
Edelleen vaihtoehtonahan on mukava kerrostalohuoneisto, kun luonto ja elukat rupeavat liikaa rassaamaan..
Elkää liian tosissaan olko ja kaivakaahan ne herneet sieltä nenästä vaikka kukkapenkkiin..