V##ttaa nää helekutin lumityöt!Olis ees kone..

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
Vastaa Viestiin
pelkka
Jäsen
Jäsen

Re: V##ttaa nää helekutin lumityöt!Olis ees kone..

Viesti Kirjoittaja pelkka »

Vesa, naulan kantaan!!!

Mä taas meinaan olla piittaamatta koko pakkasesta; aattelin tässä ruveta sairastamaan flunssaa. Kurkkua ja päätä särkenyt koko päivän ja kroppa on kuin hakkelusta. Päivällä olin vielä 5 tuntia ulkohommissa, mutta purkuprojekti päättyi mun osalta tänään, ja ostin äsken kaupasta sen verran safkaa että pärjään ainakin viikon jos tämä tästä äityy. Mukavan raskas ja huoleton olo päässä. Taidan mennä nukkumaan.
pelkka
Jäsen
Jäsen

Re: tilankäyttöä ja perinnettä

Hower kirjoitti:katu tai tie ei tuo syntiä, häiriöitä ja paheita
No emmä sitten siirrä mökkiä tiehen kiinni.
Hower
Jäsen
Jäsen

Re: tilankäyttöä ja perinnettä

Viesti Kirjoittaja Hower »

pelkka kirjoitti:
Hower kirjoitti:katu tai tie ei tuo syntiä, häiriöitä ja paheita
No emmä sitten siirrä mökkiä tiehen kiinni.
öööh...piti sanoa "välttämättä", mutta on ne helpommin saavutettavissa tai ainakin lähempänä kadun reunassa... :-D
.
.edit:
Niinhän mä kirjoitinkin!
"..ihan välttämättä taloon asti .."
PaleRock68
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja PaleRock68 »

En ollutkaan tuollaiselle sivustolle aiemmin törmännyt. Oon käynyt silloin tällöin suoraan tuolla NOAA:n sivuilla katselemassa... mutta eihän noihin pitkänajan ennustuksiin kovinkaan paljon voi luottaa. Ne muuttuvatkin suht. usein ja mahdollisesti ihan päälaelleen viimekertaiseen verrattuna. Mutta nyt on ollut jo pidemmän aikaa sellaisen suuntaisia ennustuksia että ainakin maaliskuun eka viikko mennään vielä pakkasella, täällä lounaassakin... yllättävä talvi, mutta pitäähän sen joskus tasia noita viimevuotisia melko lauhoja talvikelejä.

http://www.arl.noaa.gov/READY_animations.php
(kelaa alas tuota sivua, sieltä alempaa löytyy euroopan kartat ja ainakin itse käytän noita animaatioita)

Kuva
Kuva

Aiheesta sen verran että, itse kyllä vihaan ja inhoan talvea, lunta ja kylmää niinpajon etten suostu paljoakaan lumitöitä tekemään. Ainoastaan sen verran että ulko-ovelta pääse auton ovelle. Sen jälkeen ajelen vaikka autolla edestakaisin pihalla sen verran että lumi painuu sieltä täältä renkaiden alla. Täällä lounaassa kun sitä lunta ei nyt kuitenkaan, vieläkään ole tullut mitään ihan älyttömiä määriä kerrallaan. Vaimoa taas häiritsee enemmän, jos piha on ruma ja/tai lumitöitä ei ole tehty, kun naapuritkin kerta kolaa pihansa jo aamulla... Niin se on sitten vaimo joka tuolla sen kolan kanssa yleensä touhuaa.
Schaza
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://koti.mbnet.fi/h_j/

Viesti Kirjoittaja Schaza »

PaleRock68 kirjoitti:Aiheesta sen verran että, itse kyllä vihaan ja inhoan talvea, lunta ja kylmää niinpajon etten suostu paljoakaan lumitöitä tekemään. Ainoastaan sen verran että ulko-ovelta pääse auton ovelle. Sen jälkeen ajelen vaikka autolla edestakaisin pihalla sen verran että lumi painuu sieltä täältä renkaiden alla.
Perhana, tämän perusteella olisin jopa voinut väittää tuntevani, mutta asuinpaikkakunta olikin ihan väärä.
Otan vastaan vanhoja purkkeja, tuotepakkauksia, ym. vanhaa arvotonta tavaraa "vintti-museooni".
-Voi tätä kaikenkarvaisten allekirjoitusten koskaan kuivumatonta rämettä.-
riska74
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja riska74 »

PaleRock68 kirjoitti:...ajelen vaikka autolla edestakaisin pihalla sen verran että lumi painuu sieltä täältä renkaiden alla... Vaimoa taas häiritsee enemmän, jos piha on ruma ja/tai lumitöitä ei ole tehty, kun naapuritkin kerta kolaa pihansa jo aamulla... Niin se on sitten vaimo joka tuolla sen kolan kanssa yleensä touhuaa.
Eestaas ajelua oon kokeillut minäkin ja jonkin aikaa se toimi. Myöhennin oli ihan sikakova hiki, kun jouduin tamppaantunutta lunta rautalapion kanssa taistelemaan.
Sitten tuo vaimo-asia. Täällä eteläisessä itäsuomessa on vaimot vähän erilaisia. Samaa on läntisiin siinä, että niitä ärsyttää kun piha on naapurin pihaa rumemman näköinen, mutta näissä on jotain piirteitä uskollisen ja hyvin koulutetun noutajakoirarodun kanssa sekä vähän vahtikoiraakin: ensin haukkuu hulluna sitten noutaa lapion isännälle ja sen jälkeen se vahtii selän takana, että sen lapion kanssa toimitaan oikein. HAUHAU.
Vesi tulee Makolla ja valurauta vie pois. Ilma tulee hiirenkoloista ja hormit vie pois. Mikähän veis ne hiiret pois.
vesahy
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja vesahy »

Katselin äsken SVT Worldin tekstitv:tä ja siellä luvataan useita huonon ilman rintamia kulkevan yli eteläisen Ruotsin. Luntakin voi tulal puoli metriä. Kai niistä rintamista meillekin jotain riittää?
riska74
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja riska74 »

Hyvä. Pitääkin lähtee ulos oottamaan kola kämmenissä, että kerkeen ennen naapurin äijää. Sillä ainakin on unirytmit ihan hukassa, kun se tuntuu heräävän aina viimeistään viideltä lumitöihin.. hyvä jos olen ehtinyt sänkyynkään. :shock:

Ihmettelinkin jo, kun on nämä käsivarret olleet omituisen oloiset. Se johtuukin varmasti siitä, ettei ole tarvinnut muutamaan päivään lapioida yhtään. Hyvä kuulla, että korjausta asiaan on lähetetty oikein ruotsista asti. viini
Vesi tulee Makolla ja valurauta vie pois. Ilma tulee hiirenkoloista ja hormit vie pois. Mikähän veis ne hiiret pois.
Annis
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Annis »

Näyttää taas siltä, että makkarakäyttöinen lumilinko tarttis polkasta käyntiin. Ja ei sitten kiinnosta pätkän vertaa :roll: Ehkäpä illalla.... (tai joskus)
vesamaan
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Tossa justiin aamukahvia juodessa naapurin isäntä ajoi pihan puhtaaksi lingolla. Lumityöt on helppo hoitaa nettipankissa :lol: Ja minne iso valtra ei taivu niin oma taavetti+takalavy pääsee. Tai sitten eukko :lol: :cool:
pelkka
Jäsen
Jäsen

Mä kanssa heräsin kahdeksan jälkeen suloiseen traktorin ääneen pihalla. Käänsin kylkeä ja jatkoin unia yhteentoista. On se luksusta kun saa rauhassa sairastaa!
Annis
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Annis »

Jaa, etteikö meillä olis mukamas lunta. Sallikaa minun nauraa :lol:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1984056
Tuoski
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tuoski »

http://www.tekniikkatalous.fi/energia/i ... =-24022010
Ja täällä valitellaan pakkasista :wink:
vesahy
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja vesahy »

Justiinsa viime viikolla sain autopaikan putsattua ja huoltomies kaapi vielä suurella traktorin kauhalla sen puhtaaksi ihan asfalttia myöten mutta niin vain siellä on taas lunta niin, että nilkkapituiset kengät eivät riitä. kaunistahan tuolal ulkona on, mutat kyllä nyt alkaisi lumentulo jo riittää. Ja viikonlopuksi luvataan taas lisää lunta, mahdollisesti runsaastikin. Ellei sitetn tule vetenä vaikka ei sekään ole kivaa.
Markku&Rintsikka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Markku&Rintsikka »

Eilen kun 18 jälkeen peruutin autoa pihalle, se jumitti keskelle pihatietä. Sen verran paljon oli tullut päivässä lunta. Oli meinaan kolaamista, kun metrin matkan työnsi oli kola täynnä :shock: . Kun olin saanut pihatien isolle tielle asti kolattua, oli oven edessä (josta olin aloittanut kolaamisen) jo satanut uutta lunta 3cm.
Tämään kun tulin iltapäivällä kotiin ei ollut yrittämistä pihatielle. Aura-auto oli kinostanut liittymään noin 60cm vallin :evil: Ei voinut muut kuin jättää auto hätävilkut päällä tien varteen ja alkaa lapioimaan vallia pois.
Rintsikka asuja jo vuodesta 2005. Noin 200m2 kolmessa kerroksessa, on siinä sinkulla siivoamista.
En minä mikään utelias ole .... een
Vastaa Viestiin