Kylpyhuoneen laatat
- Kauppatäti
- Uusi jäsen
Kylpyhuoneen laatat
Minkälaisia laattoja olette käyttäneet tehdessänne uutta kylppäriä vanhaan taloon? Itsellämme kyseessä on pieni kylppäri, johon haluaisimme laittaa vanhaan tyyliin sopivat laatat. Pennimosaiikki on harkinnassa lattiaan ja 15x15 laatat seinään. Hyviä ehdotuksia vastaanotetaan! :)
-
hämäläinen
- Jäsen

Re: Kylpyhuoneen laatat
Varmaan nuo laatat ovat aika hyvä vaihtoehto. Pukkilan 15x15 on ollut pitkään käytössä. Se mikä tekee niillä laatoituksesta vanhan näköisen on kapeat saumat. Minun keittiöni alkuperäiset 15x15:t on ladottu vieri viereen. Lattialla toinen yleinen vanha malli on ollut se kahdeksankulmio. Mukava kun joku haluaa tehdä aikakauden näköistä.
Minä ostin Järvenpään Varastomaalin pihalta poistoerän 8-kulmaisia Villeroy & Bochin valkoisia laattoja 5 e/m2
Sopivat hienosti tulevaan kylppäriin. Tuolta kantsii muutenkin käydä katsomassa, saattaa tehdä tosi löytöjä. Ostin nimittäin lisäksi V&B:n kulmamallin käsienpesualtaan 9,90 e 
Funkkistalon valtiatar.
Seiniin yksiväriset kiiltävät harmaalla taitetut valkoiset 15x15 kaakelit kapeilla saumoilla ja lattialla tummanharmaa perinteinen kuusikulmalaatta, jota löytyy edelleen ainakin Pukkilan valikoimista.
multa löytyisi tallista sellaisia äklökän oransseja pukkilan laattoja, siitä huokeasti, on 10*10cm ei ihan täysin "kantikkaita"
Kisuli kirjoitti:Minä ostin Järvenpään Varastomaalin pihalta poistoerän 8-kulmaisia Villeroy & Bochin valkoisia laattoja
Olisiko jotenkin näin: http://www.pukkila.com/laatta.php?tuote ... us=OctagonA13 kirjoitti:Ööhh... minkälaisia ovat 8-kulmaiset laatat? Tai pikemminkin: miten 8-kulmioista tehdään yhtenäistä pintaa?
Niinpä tietenkin, nelikulmaisen täytepalan kanssahan se onnistuu. Tuonnäköiset lattiat ajoittuvat minun mielikuvissa vähän vanhempiin, ennen sotia tehtyihin rakennuksiin, mutta hienohan tuollainen lattia toki on.
-
hämäläinen
- Jäsen

Niinpä. Olisikohan se sitten ollut kuusikulmio, jota ajattelin, joka ei tarvitse täytepalaa.
se perinteinen kuusikulmainen.
tässä kahdella värillä tehtynä
tässä kahdella värillä tehtynä
- Liitteet
-
- laatat.jpg (7.08 KiB) Katsottu 5755 kertaa