Mistä listaa yläkerran vinokatto-osuudelle?
Mistä listaa yläkerran vinokatto-osuudelle?
Olen yrittänyt metsästää listaa, joka sopisi n. 45 asteen kulmaan joka vinokaton ja seinän väliin muodostuu. Aukaistiin remontissa vinttitilat auki, mutta normaalit listat ei sovellu tuohon kulmaan. Starkki ja Puukeskus myy ei-oota...
Juuri käytiin Tarjoustalosta hakemassa ko. tarkoitukseen listaa. Sellaista kovetettua pahvia, jossa toisella puolen keskellä lovi ja toisella puolen pinnoitettu muovilla. Taittuu juuri sellaiseen kulmaan, kumpaan suuntaan tahtoo, kuin on tarvis.
Kuva takaosasta löytyy tästä,
Kuva etupuolesta löytyy tästä ja
Kuva taitetusta löytyy tästä.
Kuva takaosasta löytyy tästä,
Kuva etupuolesta löytyy tästä ja
Kuva taitetusta löytyy tästä.
Listalle nimi?
Millähän nimellä tuota ostaamaasi muovilistaa myydään? Löytyyköhän tyyliin Robinhoodista? Pitäs täältä lappeenrannan suunnalta jostain metsästää käsiin... Puunvärisenä löysin jo oikeeta listaa, mut ei ehtis nyt ruvetaa maalailemaan niitä, joten tuo ratkaisu vois olla oiva.
-
romeo
Hyvä huomio
En tuota kellastumista ajatellukkaan, se voi hyvinkin käydä noille pahvilistoille. Sovittelin sinne myös samaa koristelistaa mitä kattoon laitettiin muuten, se käy lähes mutta se alareunan irvistys jäi vähän vaivaamaan. Sillä kait se on toteutettava loppupeleissä, onpahan ainaskin samanlainen lista sit jokapuolella vaikka vähän irvisteleekin.
-
Pekka Huhta
- Moderaattori

Herranpieksut, tota varten on höylä :)
Oikeasti, saat samanlaista listaa helposti kun vähän kevennät takaa. Edes työn jäljellä ei oo niin väliä, kunhan saat sopimaan.
Mä oon sen verran hölmö että teen usein listat itse ihan alusta asti, jos niitä ei tarvitse pitkästi. Niin pitkälle ei tarvi itsetekohifistelyssä mennä, mutta kyllä tollanen listan kevennys on vaan paljon helpompaa kun jonkun toisen mallin listan ettiminen. Tulee nätimpikin niin.
Mulle tulee tollasten muovilistojen kattelusta välittömästi näärännäppyjä :P
Pekka
Oikeasti, saat samanlaista listaa helposti kun vähän kevennät takaa. Edes työn jäljellä ei oo niin väliä, kunhan saat sopimaan.
Mä oon sen verran hölmö että teen usein listat itse ihan alusta asti, jos niitä ei tarvitse pitkästi. Niin pitkälle ei tarvi itsetekohifistelyssä mennä, mutta kyllä tollanen listan kevennys on vaan paljon helpompaa kun jonkun toisen mallin listan ettiminen. Tulee nätimpikin niin.
Mulle tulee tollasten muovilistojen kattelusta välittömästi näärännäppyjä :P
Pekka
Askartelua ja ajanhukkaa: http://www.sihistin.fi/
Kellastumista ei osattu ajatellakaan, ekaa kertaa kun moinen tuli vastaan. Hyvä huomio! Katsotaan, miten tuo muovi/pahvilista kestää väriä maalattuna - ei laitettu kulmiin valkoisina. On niin pienet huoneet meillä yläkerrassa, että tuo taitekohta on juuri silmien tasolla ja nokan edessä koko ajan. Siksi ei lähdetty edes yrittämään itse tekemistä. Toivotaan, että kestää. Muutoin ollaankin paljon kaikenlaisia listoja itse nyhverretty.
Tehdään sillä silmällä, että meistä itsestämme näyttää hyvältä! :P
Hyvä, byke, että pääsit asiassa eteenpäin!
Tehdään sillä silmällä, että meistä itsestämme näyttää hyvältä! :P
Hyvä, byke, että pääsit asiassa eteenpäin!