60-luvun rintamamiestalon remontti

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
PTM
Jäsen
Jäsen

60-luvun rintamamiestalon remontti

Viesti Kirjoittaja PTM »

Aloitan uuden aiheen, olen sen verran optimisti tällä hetkellä että saadaan se talo mitä ollaan käyty katsomassa muutamasti.
Viikon päästä vl:na tulee vielä pari ihmistä katsomaan kyseistä taloa.

Kyseessä on siis:
Peruskuntoinen -60 luvulla rakennettu rintamiestalo.
Asuintila 130m2 kellarikerros n.90m2 (jossa saunaosasto, tekniset tilat, autotalli, pari kellarihuonetta)
Tontti 1,1 hehtaari, tontilla oma vesilähde/lampi.

Kellarikerros kokonaan uusiksi, keskikerros asuttavassa kunnossa mutta remontin vaatii samoin yläkerta.
Viemärit, vesijohdot sekä sähköt uusittava, sokkelin eristys sekä salaojitus tehtävä.

Tästä meidän rintamamiestalon remontointi alkakoon (toivottavasti)

Palataan asiaan viikon kuluttua :)
--------------------------------------------------
Melkein kaiken voi itse tehdä kun käyttää aivoja, sitten kun aivot ei riitä, niin on hyvä ottaa ammattilainen tekemään.

Ammatilta laattaaja. 5 v. ainakin 200 kylppäriä laatoitettu.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Re: 60-luvun rintamamiestalon remontti

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Toivotaan, että tärppää.

Tuo lampi/lähde saattaisi olla hyödynnettävissä maalämmön lämpölähteenä. Onko se lähellä taloa?
Aura
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Aura »

Hmmm... taidanpa tietää, mistä talosta puhutaan. Ei siksi, että olisin itse käynyt katsomassa, muuten vain luuraan Etuovella taajaan :mrgreen: Jos siis kyse on tuosta Turun lähikunnassa sijaitsevasta nätistä keltaisesta talosta, kiinnostavalta vaikuttaa! Ja kuinka paljon asuintilat todella remonttia vaatisivat? Keittiön kaapisto ainakin näyttää ihanalta; jos talossa on muutenkin moisia alkuperäisherkkuja, nehän ovat vain bonusta.

Oikein paljon onnea matkaan!
PTM
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja PTM »

Ja nyt vain peukalot jäykäksi.
Melkein kaiken voi itse tehdä kun käyttää aivoja, sitten kun aivot ei riitä, niin on hyvä ottaa ammattilainen tekemään.

PTM
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja PTM »

Hyvältä näyttää, vielä viimeinen kädenvääntö.

PTM
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja PTM »

Aura kirjoitti:Hmmm... taidanpa tietää, mistä talosta puhutaan. Ei siksi, että olisin itse käynyt katsomassa, muuten vain luuraan Etuovella taajaan :mrgreen: Jos siis kyse on tuosta Turun lähikunnassa sijaitsevasta nätistä keltaisesta talosta, kiinnostavalta vaikuttaa! Ja kuinka paljon asuintilat todella remonttia vaatisivat? Keittiön kaapisto ainakin näyttää ihanalta; jos talossa on muutenkin moisia alkuperäisherkkuja, nehän ovat vain bonusta.

Oikein paljon onnea matkaan!
Vääntö tuotti tuloksen, pakkaaminen alkaa.

Juu kyllä sama asunto oli kyseeessä.
Tulevat remontit on: salaojitus uusiminen, sokkelin eristys jos ei tänä vuonna niin viimeistään ensi vuonna. Ulkoseinien eristys, uudet paneelit.
Kellarikerros onkin sit isoin projekti. lattia joka puolelta auki, uudet asian mukaiset eristykset, vesikiertoinen lattialämmitys, saunaosasto uusiksi.
Viemäröinti, sähköt, käyttövesi uusiksi.

Talo on kuitenkin tällä hetkellä asuttavassa kunnossa.

Kellarikerros: Saunaosasto, tekninentila, kaksi kellarihuonetta, autotalli, ja "oleskelutilaa" yht. n. 90m²
Keskikerros: iso olohuone, makuuhuone, keittiöosasto, tupa, yht. n 90m²
Yläkerta: kaksi makuuhuonetta, iso vaatehuone, kylmää vinttitilaa molemmilla sivuilla. asuin ala n 45m²

Oman työn osuus tulee olemaan 95%.

Aura
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Aura »

viini
Siinä se loma suloisasti sujahtaa... :mrgreen:
PTM
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja PTM »

Aura kirjoitti:viini
Siinä se loma suloisasti sujahtaa... :mrgreen:
Mikä loma :lol: Töistä jopa viikon kesäloma tänä vuonna :-)
Joulukuussa on tulossa pitempi loma, kun on isyysloma.
Mut ennen marraskuuta pitäis ainakin saunaosasto, ulkoseinät ja keittiö saada kuntoon. Et piiiitkät päivät tiedossa.

villamyssy
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja villamyssy »

Niin, onhan tuossa työtä..mutta varmaan mielekästä!!! :-D Muistutan kuitenkin vielä, jotta nyt kun syksy saapuu..niin tarkastakaa se katto kunnolla!!! Ei mene sitten rempat hukkaan, jos vesi jostain pääsee sisälle. Vaikka kuinka uusi se katto onkin... Tutulla tuli ikävä ylläri kun vastarempatun keittiön taakse valui räystään luota vedet seinän väliin.... ja keittiökaapit meni uusiksi siltä kohdalta...
Vastaa Viestiin