Emalipinnan maalaus

Maalaus ja varsinkin maalit jakavat mielipiteitä ja ansaitsevat oman osion
Vastaa Viestiin
Keijo
Jäsen
Jäsen
Viestit: 939
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 17:22

Emalipinnan maalaus

Viesti Kirjoittaja Keijo »

Asensin pari viikkoa sitten suojalaipan kiukaan savuhormille. Ikävänä puolena on että laippa näyttää rumalta, koska siinä on kiiltävä musta emalipinta ja taustalla on tummanharmaata kivilaattaa. Tavoitteena oli saada laipasta mattapintainen tumma harmaa. Löytyykö jotain maalia, joka kestäisi tuollaisessa paikassa ja pysyisi emalin päällä?
Kinmo
Jäsen
Jäsen
Viestit: 24
Liittynyt: Ti Huhti 01, 2008 21:39

Re: Emalipinnan maalaus

Viesti Kirjoittaja Kinmo »

Tikkurilan Otex tartuntapohjamaalin luvataan ottavan kiinni ongelmapintoihin esim lasiin.
Lämmönkestosta en ole varma, soveltuu ainakin takan pohjamaalaukseen.
DonJenzus
Jäsen
Jäsen
Viestit: 335
Liittynyt: To Marras 08, 2007 13:25
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Emalipinnan maalaus

Viesti Kirjoittaja DonJenzus »

Mitään en asiasta tiedä, joten heitän tälläisen arvausleikin.
Eikös sen emalin vois hioa puhki ja maalata sitten ihan tollasella kuuman kestävällä spray-maalilla? En nyt taas merkkiä muista,mutta mun muistaakseni noita 600c kestäviä paukkumaaleja löytyy lähes jokaisesta halpiskaupastakin.
öljyllä lämmittäminen on kallista
sähköllä lämmittää vielä kalliimmalla
maalämmön perustuskustannukset on älyttömät
eikä aurinkokaan Suomessa lämmitä tarpeeksi...
...taidanpa vetää villasukat jalkaan
Keijo
Jäsen
Jäsen
Viestit: 939
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 17:22

Re: Emalipinnan maalaus

Viesti Kirjoittaja Keijo »

Niitä tarjousladon kuumankestomaaleja ei saa kuin muutamaa sävyä, joten siitä ei ole oikein apua. Eikä ne oikeasti kuumassa tunnu kunnolla kestävän. Ainakin iki-kiukaasta ne maalit on hävinneet jo vuoden käyton jälkeen.

Vähän olin toivonut että ei tarvitsisi purkaa sitä laippaa pois, koska se vaatii että ensin roudataan pari sataa kiloa kiuaskiviä pois johonkin että saa sen laipan irti...
Avatar
Kauppis
Jäsen
Jäsen
Viestit: 873
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 10:34
Paikkakunta: Kiihtelysvaara - idässä
Kotisivu: http://palaios.com
Viesti:

Re: Emalipinnan maalaus

Viesti Kirjoittaja Kauppis »

puhalla emali pois ja emaloi ite uudestaan - ei ole mitään hirveän vaikeaa. Siistin pinnan teossa tuhraantuu koekipaleita. Pulverimaalaus oisi nopsempi keino.
isompi leka tänne!
Vastaa Viestiin