Moottorisahaa hankkimassa

Rintamamiestaloista ja muusta
Vastaa Viestiin
audiopoika
Jäsen
Jäsen

Moottorisahaa hankkimassa

Viesti Kirjoittaja audiopoika »

Alunperin olin hankkimassa sähkökäyttöistä ketjusahaa, mutta nyt olen päätymässä moottorisahaan, jotta pystyy tekemään hommia myös metsässä. Olisiko vinkkejä hyvin toimivasta ja käynnistyvästä sahasta hintaluokassa alle 350€? Yhtenä vaihtoehtona tällä hetkellä Makitan DCS400-35 (OVH 270€). Onko kellään kokemuksia tästä laitteesta?
Minttu
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Minttu »

Makitasta en tiedä mutta meillä on Husqvarna 242 XP eikä sen ostoa ole tarvinnut katua päivääkään. Paljon ollaan tehty, vaikkei nyt ihan kunnon metsätöitä, mutta puunkaatohommia kuitenkin. Oltiin hankkimassa jotain muuta, mutta ostosmatkalla mukana ollut puunkaataja suositteli tuota, samoin myyjä, joten Husqvarna tuli taloon. Hinta oli muistaakseni 300e:n kieppeillä (en mene vannomaan...).
audiopoika
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja audiopoika »

Ostin Partner 422 sahan 199€:lla. Ensimmäisen sahaussetin jälkeen tuntuu ihan hyvältä peliltä.
Pasil
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Pasil »

Isot pojat kertoivat että kannattaa säästää jossain muualla ja hankkia Stihli tai husku. Ammattimiehillä on toinen em. merkeistä 99,9% tapauksista.
JJ
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja JJ »

Tällainen löytyy tästä talosta, tai siis oikeastaan mökiltä:

http://www.konetoimi.com/tuotteet/tuote ... asp?id=140

Hyvä on ollut.
-JL-
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -JL- »

Ei koti-/harrastekäytössä ole kauheammin merkitystä merkin suhteen.

Tuollaisen löysin talohankintani tallin romukasasta, pikkuputsauksella siitä tuli soiva peli. 8)
Ja ongelmitta sillä on tullut jo aika paljon sahailtua tuoretta isoa koivupuuta.
Jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ville »

Pikku Partneri 20 €, vaihtokone rakennustarvikeliikkeestä.
Säädin itse viikonloppuna kuntoon ja maksoin sitten maanantaina.
Eli joskus riittää halpakin kone tällaiseen purku ja "pilkkoma" työhön.
Miks
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Miks »

Mulla on stihl 025 ja tyytyväinen oon ollu, varmaan 10v vanha ja ties kuinka mones ketjukin jo menossa, mutta kone sen kun porskuttaa. Sähkösahallakin on käyttöä aina silloin tällöin, mulla joku einhell vai mikä halpis nyt olikaan. Suosittelen ostamaan kunnon sahan kerralla. Mulla on sähkötyökalut Makitan, että ei sillä ainakaan merkissä mitään moittimista
romeo

Viesti Kirjoittaja romeo »

Yks' ja sama Jonsered on ollut toistakymmentä vuotta ja sillä pärjää kyllä tukkimetsässäkin vaikka ei ole mikään ammattimalli. Varma peli.
juhansalo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja juhansalo »

Täältä pihalta löytyy 405 partner pikkuhommiin ja 511 partner isompiin hommiin. Kummatkin on ollut metsätöissä mutta isompi on parempi. Salvos ja hirsihommat luistaa kevyemmällä paremmin. Eikä ole hinnalla pilattuja.
Vastaa Viestiin