Terve,
Sisältä, eteisen lattian alta (parketti+lastulevy) löytyi sammal/savi eristettä. Eristeessä on paljon hiiren jälkiä (yhdestä kohtaa löytyi noin 10 hiiren raatoa) ja haju ehkä hiukan epäilyttävä. Savi on kauttaaltaan kuivaa. Hiiret ovat hiukan melskanneet ja kasanneet sammalta pesätarpeiksi. Eristeen alla on betonia(?) ja sen alla on kellari. Talon rakentaminen on aloitettu noin vuonna 1930 ja valmis joskus 1940, ilmeisesti tuo sammal/savi on tuolta ajalta.
Kannattaisiko tuo sammal/savi/puru kärrätä tuosta pois vai antaa olla?
Sammal- / savieriste eteisen alla, pois ja jätetäänkö?
-
Pekka Huhta
- Moderaattori

- Viestit: 3433
- Liittynyt: Ma Loka 18, 2004 15:40
- Paikkakunta: Espoo
Re: Sammal- / savieriste eteisen alla, pois ja jätetäänkö?
Mä olen vastaavissa tilanteissa kaivellut rotanpesät jätesäkkiin ja täyttänyt kolot selluvillalla. Se on ihan hyvä eriste.
Pekka
Pekka
Askartelua ja ajanhukkaa: http://www.sihistin.fi/