Sammal- / savieriste eteisen alla, pois ja jätetäänkö?

Seinien, ylä- ja alapohjan eristäminen uusilla tai vanhoilla eristeillä.
Vastaa Viestiin
lampi
Uusi jäsen
Viestit: 1
Liittynyt: Ti Elo 31, 2010 15:08
Paikkakunta: Nurmijärvi

Sammal- / savieriste eteisen alla, pois ja jätetäänkö?

Viesti Kirjoittaja lampi »

Terve,
Sisältä, eteisen lattian alta (parketti+lastulevy) löytyi sammal/savi eristettä. Eristeessä on paljon hiiren jälkiä (yhdestä kohtaa löytyi noin 10 hiiren raatoa) ja haju ehkä hiukan epäilyttävä. Savi on kauttaaltaan kuivaa. Hiiret ovat hiukan melskanneet ja kasanneet sammalta pesätarpeiksi. Eristeen alla on betonia(?) ja sen alla on kellari. Talon rakentaminen on aloitettu noin vuonna 1930 ja valmis joskus 1940, ilmeisesti tuo sammal/savi on tuolta ajalta.

Kannattaisiko tuo sammal/savi/puru kärrätä tuosta pois vai antaa olla?
Pekka Huhta
Moderaattori
Moderaattori
Viestit: 3433
Liittynyt: Ma Loka 18, 2004 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: Sammal- / savieriste eteisen alla, pois ja jätetäänkö?

Viesti Kirjoittaja Pekka Huhta »

Mä olen vastaavissa tilanteissa kaivellut rotanpesät jätesäkkiin ja täyttänyt kolot selluvillalla. Se on ihan hyvä eriste.

Pekka
Askartelua ja ajanhukkaa: http://www.sihistin.fi/
Vastaa Viestiin