Esim... Aika tyhmältä tuntuu otsikko "Muumitalo 1999-2007" ja kaveri on kirjoitellut juttua asiasta 2007 jälkeenkin...
Muokkaus oikeus
-
rapsutiinu
- Jäsen

- Kotisivu: http://kurunrinne.suntuubi.com/?cat=1
Muokkaus oikeus
Eikös se olis aika fiksua jos tänne kirjottaneilla olis itsellä oikeus muokata kirjoituksiaan. Nyt ilmeisesti pitää mennä lakki kourassa aneleen ylläpidolta muokkaisitko tämän näin jne. (helpottais varmaan ylläpidonkin hommia)...
Esim... Aika tyhmältä tuntuu otsikko "Muumitalo 1999-2007" ja kaveri on kirjoitellut juttua asiasta 2007 jälkeenkin...
Kuvia projektiin jatkossakin >>> [url]http://kurunrinne.kuvat.fi/#/kuvat/Villa+Mäki/[/url]
Re: Muokkaus oikeus
Kyllähän tekstejä pääsee muokkaamaan jälkikäteen, minä muokkaan viestejäni jatkuvasti.
Ketjujen nimien vaihtoon on tarvetta aika harvoin ja olisi hankalaa, jos niiden nimet kovasti usein ja paljon muuttuisivat.
Ketjujen nimien vaihtoon on tarvetta aika harvoin ja olisi hankalaa, jos niiden nimet kovasti usein ja paljon muuttuisivat.
Minä en ainakaan pysty muokkaamaan viestejäni, jos joku on siihen perään jo jotain vastannut. Omalta osaltani kyseeseen tulisi lähinnä kirjoitusvirheiden korjaaminen (tekstini voi olla hyvin kryptistä näppäilyvirheiden takia, olen erikoistunut sellaisiin) ja kirjoituksen selventäminen. Kun ei kerralla osaa sanoa suomeksi.
Enpä löydä minäkään muokkaus-nappia, jolle todella olisi tarvetta. Ilman sitä ei oikein ole halua kirjoittaa.
Kyselin tuosta juuri männäviikolla Arilta, ja kyllä muokkausoikeus on jokaisella tietyn aikaa. Kaikilla kunnollisilla foorumeilla muokkausoikeus on aikarajoitteinen, koska isoja vahinkoja sisällön kannalta on päässyt tapahtumaan kun kuukausia-vuosia kirjoittamisen jälkeen käyttäjä on päässyt tyhjäämään viestinsä.
Se muokkaa-nappi on oman tekstin oikeassa yläkulmassa, samanlaisena kuin lainaa-nappi.
edit: kyllä se muokkausnappi minullekin tuonne yläkulmaan tupsahti, ja tämän tekstin kirjoitin muokkaustoiminnolla.
Se muokkaa-nappi on oman tekstin oikeassa yläkulmassa, samanlaisena kuin lainaa-nappi.
edit: kyllä se muokkausnappi minullekin tuonne yläkulmaan tupsahti, ja tämän tekstin kirjoitin muokkaustoiminnolla.
remonttionkivaa
- Jäsen

olisi hyvä ainakin päästä tuonne myynti osto puolelle muuttamaan otsikkoa että esim MYYTY niin ei tarvitse turhaan selata vanhoja, ja se muokkaus ei ole missään muuallakaan ollut ongelma joten eikun koodia kehiin!
Vanha ketju, sama vika..
Mun viesteissä ei näy lainkaan muokkaa -namiskaa. Voisin mm. editoida noita myynti-ilmoja myydyiksi, vaan ei.
Kiitos (IT)tuesta
Mun viesteissä ei näy lainkaan muokkaa -namiskaa. Voisin mm. editoida noita myynti-ilmoja myydyiksi, vaan ei.
Kiitos (IT)tuesta
Oli miten oli, muokkaa on kyllä kiva olla olemassa. Vaikka siihen että joskus vuosien päästä haluu poistaa viestinsä jos sitä ei muuten voi tehdä. Maailma ja ajat muuttuu, joskus vaan on parempi saada mielipiteensä jostain pois jos niin haluaa.
---
Vuoden 1959 Siporex-talo
Vuoden 1959 Siporex-talo
-
Pekka Huhta
- Moderaattori

Kyllä viestinsä saa pois hyvillä perusteilla ylläpidon kautta. Tyypillinen tapaus on että ollaan täällä kyselty apuja johonkin talon ongelmaan joka sitten menee edellisten kanssa oikeuteen ja sitten tulee olo että ketjussa on sellaista asiaa joka ei riitajutun päällä ollessa ole hyvä olla julkisena. Niitä on sitten piilotettu viesti tai viestiketju kerrallaan.
Omatoiminen vanhojen viestien poisto ja rankka muokkailu tekee keskusteluista hankalia seurata. Ja aika monta kertaa on käynyt niin että joku on kiukuspäissään poistanut kymmeniä viestejään ja lähtenyt ovet paukkuen. Siinä menee helposti kymmenet ketjut sekaisin kun jää miettimään että mistähän tässä on kinattu kun puolet keskustelusta puuttuu. Ja onpahan sellaisiakin sankareita jotka ovat yrittäneet jälkeenpäin vaihtaa väitteitään toisiksi kun ovat huomanneet olleensa väärässä.
Minusta tuo muokkauksen esto liittyy myös vastuullisuuteen. On hyvä voida aamulla poistaa illan pikaistuksissa lauotut kommentit, mutta on myös hyvä tiedostaa että pitkän päälle kaikki sanottu jää sanotuksi. Ei siis pidä mennä laukomaan asioita joita voi sitten parin kuukauden päästä katua. Ja jos tulee katumapäälle niin sitten voi uudessa viestissä kertoa että miksi on mieli muuttunut sen sijaan että yrittää salaa vaan poistaa tyräyksensä näkyviltä.
Pekka
Omatoiminen vanhojen viestien poisto ja rankka muokkailu tekee keskusteluista hankalia seurata. Ja aika monta kertaa on käynyt niin että joku on kiukuspäissään poistanut kymmeniä viestejään ja lähtenyt ovet paukkuen. Siinä menee helposti kymmenet ketjut sekaisin kun jää miettimään että mistähän tässä on kinattu kun puolet keskustelusta puuttuu. Ja onpahan sellaisiakin sankareita jotka ovat yrittäneet jälkeenpäin vaihtaa väitteitään toisiksi kun ovat huomanneet olleensa väärässä.
Minusta tuo muokkauksen esto liittyy myös vastuullisuuteen. On hyvä voida aamulla poistaa illan pikaistuksissa lauotut kommentit, mutta on myös hyvä tiedostaa että pitkän päälle kaikki sanottu jää sanotuksi. Ei siis pidä mennä laukomaan asioita joita voi sitten parin kuukauden päästä katua. Ja jos tulee katumapäälle niin sitten voi uudessa viestissä kertoa että miksi on mieli muuttunut sen sijaan että yrittää salaa vaan poistaa tyräyksensä näkyviltä.
Pekka
Askartelua ja ajanhukkaa: http://www.sihistin.fi/
Oon ihan periaatteesta eri mieltä edellisen kanssa.
Mieli ja mielipiteet voi muuttua jopa tunnin sisään, ei siinä kuukausia tai pitkiä aikoja tarvita. Ja jos sattuu kirjoittamaan jotain mitä nyt ei olis pitäny kirjoittaa niin on se hyvä, että sen saa pois vaikka parin tunnin päästä kun tajuu tehneensä virheen laukoessaan liian kovaa.
Mieli ja mielipiteet voi muuttua jopa tunnin sisään, ei siinä kuukausia tai pitkiä aikoja tarvita. Ja jos sattuu kirjoittamaan jotain mitä nyt ei olis pitäny kirjoittaa niin on se hyvä, että sen saa pois vaikka parin tunnin päästä kun tajuu tehneensä virheen laukoessaan liian kovaa.
---
Vuoden 1959 Siporex-talo
Vuoden 1959 Siporex-talo
Muokkaus oikeus on minun mielestäni nykyisellään riittävä, en näe järkeä muuttaa tämän hetkistä käytäntöä. Esimerkiksi juuri vanhat viestiketjut menevät ihan mahdottomiksi lukea jos joka toinen on poistanut tai muokannut kommentinsa muutaman vuoden päästä. Kaikkea kiinnostavaa asiaa ei uusista viestiketjuista löydy, ja historiaa ei pidä muokata mieleisekseen jälkikäteen. Tämän palstan vahvuus on osittain juuri vanhat ketjut joita voi kokonaisuudessaan lukea. Se jos huomaa jälkikäteen kirjoittaneensa ajattelemattomasti tai virheellisesti, aina voi uudella kommentilla oikaista vanhan näkemyksensä tai jos joku on kommentista loukkaantunut ihan vaan pyytää anteeksi. Voi ihan hyvin olla että omatkin mielipiteet osoittautuvat nyt tai tulevaisuudessa vääriksi, joku voi tietää asian paremmin jonka luulen tuntevani hyvin ja mielestäni se on vain hyvä juttu.
- vesahy
- Jäsen

Yleradio Ykkösen nyt jo suljetulla keskustelufoorumilla, joka käyttää tätä samaa ohjelmistoa, muokkausoikeus kesti vain kymmenkunta minuuttia. Siinä ajassa ehti kyllä korjata kirjoitusvirheet ja lisätä puuttuvat pilkut, mutta mielipiteen muuttaminen vaati jo aikamoista ketteryyttä. Minä kannatan aika rajallisia muokkausoikeuksia, sen minkä kirjoitin, sen kirjoitin. Selitellään sitten jälkikäteen jos on tarvis.
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
Jos Ari näet tämän niin vastaa YV:hen. Tarvitsisin sen muokkaus oikeuden tuonne omaan topicciin.
Periaate, että kirjoitetulla viestillä on rajoitettu muokkausaika on ihan hyvä. Kirjoitusvirheet ehtii korjaamaan ja joutuu jo etukäteen pikkaisen miettimään mitä kirjoittaa.
Palstalla on jutut pysyneet aika siisteinä, mikä ei ole itsestään selvää ollenkaan.
Palstalla on jutut pysyneet aika siisteinä, mikä ei ole itsestään selvää ollenkaan.
Ymmärrän tämän "keskusteluissa", mutta pyydänkin muokkausoikeutta alkupään viesteihin, joissa kerron omasta projektistani. Pointtina on tehdä siisti ja ennenkaikkea helppolukuinen " blogi" ja kyseisessä tapauksessa ei ole kyse mielipiteistä vaan faktoista eikä asioista joita katuisin tms.RTMPekka kirjoitti:Periaate, että kirjoitetulla viestillä on rajoitettu muokkausaika on ihan hyvä. Kirjoitusvirheet ehtii korjaamaan ja joutuu jo etukäteen pikkaisen miettimään mitä kirjoittaa.
Jos Tämä ei onnistu niin se on äärimmäisen typerää koska olen jokaisella muulla foorumilla toiminut samoin ja saanut siitä vain hyvää palautetta. Aiheet toki eri kuin RMT.