Laadukkaat kodinkoneet

Rintamamiestaloista ja muusta
hirstalo
Jäsen
Jäsen

Laadukkaat kodinkoneet

Viesti Kirjoittaja hirstalo »

Olisiko palstalaisilla tietoa, mitkä kodinkoneet olisivat laadukkaita ja pitkäikäisiä ilman mitään turhanpäiväisiä toimintoja.
Hankinnassa ovat käytetyt tiskari ja pyykinpesukoneet.

Olen lukenut, että Ruotsissa valmistetut ja Miele ovat hyviä ! Kuinka on UPO Sinituuli tai Cylindan koneet ?
pvalila
Jäsen
Jäsen

Re: Laadukkaat kodinkoneet

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Vanhat Cylindan tiskarit olivat tosi sitkeitä, samoin oikeastaan kaikki Suomessa ja Ruotsissa valmistetut kodinkoneet, jääkaapit mukaan lukien.

Näissä maissa kodinkoneista tuli väkisin kalliita, siksi niihin käytettiin laadukkaita osia.

Italiaan valmitus siirtyi, jotta hintaa saatiin alaspäin: totta kai sitä sitten alettiin pudottaa myös komponenttien tasoa laskemalla.

Toisaalta esimerkiksi linkousnopeuksien kasvun takia tarvittiin monimutkaisempia rakenteita, joista ei tullut luotettavia, kun ne piti toteuttaa halvalla.

Monilla merkeillä on joitakin hyviä tuotteita, esimerkiksi LG:n suoravetoiset pesukoneet joissa ei ole hihnaa moottorin ja rummun välissä.
Tuoski
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tuoski »

UPOa taidetaan nykyään tehdä Italiassa.
jaakkovaakko
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jaakkovaakko »

Upon kuivausrumpu mikä meillä on , valmistusmaa Puola.Kertaallen uuteen vaihdettu takuuaikana, nyt toimii hyvin.
Kulmala
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Kulmala »

LG:tä on kodinkonekorjaajat kehuneet minun kuullen.
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jukilpi »

Miele on hyvä valinta. Palvelu pelaa vielä takuuajan jälkeenkin.
Suurin osa uusista laitteista tehdään edullisemman työvoiman maissa. Mielellä kuitenkin saksassa.
DonJenzus
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja DonJenzus »

RMT58 kirjoitti:LG:tä on kodinkonekorjaajat kehuneet minun kuullen.
Kiä kiäh. Miele:ä ne ei kehuneet, kun eivät ole koskaan korjanneet :-D

Mä olin neljä vuotta kodinkonemyyjä ja sinä aikana ei tullut kun kerran viallinen Mielen kone vastaan. Se oli mun myymä kuivausrumpu joka meni mun vanhemmille.
Eikä siinäkään mitään vikaa olisi muuten ollut mutta se oli saanut pikku töyssyn jossain logistiikan sokkeloisessa maailmassa.

Ittellä ollut Mielen pesutorni käytössä viitisen vuotta eikä mitään ongelmaa (paitsi kun vaimo unohtaa välillä tyhjentää kuivausrummun kodenssisäiliön, niin sieltä pissii pari tippaa lattialle silloin tällöin) En ole ihan vissi että onko toi sellanen vika minkä sais kondenssisäiliön vaihtamalla poistettua, mutta pysyypä mamman vireystaso yllä, kun on jotain muistettavaa...

1.Miele
2.Bosch/Siemens (saksassa tehdyt)
3.LG / Husqvarna / Rosenlew / Electrolux/ Upo, jne... ehkäpä nämä kolmoset vielä tässä järjestyksessä (tosin husqu,rosenlew,electrolux on käytännössä ihan samaa tavaraa, mutta konsernin eri merkkejä)

Mielessä tietty saattaa sapettaa noi ostohinnat, mutta A: Niistä kannattaa tinkiä. B: Ne ihan IHAN oikeesti on kestäviä.
hirstalo kirjoitti:Hankinnassa ovat käytetyt tiskari ja pyykinpesukoneet.

Hetkinen, nyt mä vasta heräsin. Oletko sä siis hommaamassa käytettyjä? Jos hommaat käytetyn niin hommaa se sitten jostain huoltofirmasta. Niillä on ainakin osalla jonkinlainen omatunto, eli ei myy ihan täyttä sontaa
öljyllä lämmittäminen on kallista
sähköllä lämmittää vielä kalliimmalla
maalämmön perustuskustannukset on älyttömät
eikä aurinkokaan Suomessa lämmitä tarpeeksi...
...taidanpa vetää villasukat jalkaan
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Miele maksaa käytettynä saman verran kuin jokin toinen uutena, parhaimmillaan viiden vuoden takuulla; se uusi halpiskone on helppo löytää, sitä Mieleä pitää etsiä kissan ja koiran kanssa. Kodinkone on vain kodinkone, ja usein sellainen pitää saada vielä aika äkkiä kun edellinen on lauennut: ei se mikään ihme ole, että useimmat arjen puserruksessa toteavat, että haetaan taas peruspuksu muutamaksi vuodeksi ja palataan asiaan, kun elämässä on vähän vähemmän hektinen kausi menossa.
DonJenzus
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja DonJenzus »

pvalila kirjoitti: Kodinkone on vain kodinkone, ja usein sellainen pitää saada vielä aika äkkiä kun edellinen on lauennut: ei se mikään ihme ole, että useimmat arjen puserruksessa toteavat, että haetaan taas peruspuksu muutamaksi vuodeksi ja palataan asiaan, kun elämässä on vähän vähemmän hektinen kausi menossa.
Niinpä niin. Sen takia just olis viksua hommata laatuvermeet. Niin kuin moni tietää niin se saattaa ottaa vähän pattiin kun pyykinpesukone / astianpesukone laukeaa just silloin kun olis kiirus. Ja sitten mennään kiireesti hakemaan sitä seuraavaa ja mieluusti halvalla kun siihen aikaisempaan koneeseen just viisi vuotta sitten meni niin "kauheasti" rahaa...
pvalila kirjoitti:uusi halpiskone on helppo löytää, sitä Mieleä pitää etsiä kissan ja koiran kanssa
Uutena noita löytyy kyllä lähestulkoon joka paikasta. Käytettynä harvemmin, kun aika harva haluaa niistä noin vaan eroon.

Hommaa Miele. UGH!
öljyllä lämmittäminen on kallista
sähköllä lämmittää vielä kalliimmalla
maalämmön perustuskustannukset on älyttömät
eikä aurinkokaan Suomessa lämmitä tarpeeksi...
...taidanpa vetää villasukat jalkaan
tarpola
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tarpola »

En väitä etteikö Miele ole hyvä, mutta positiiviset kokemukset on myös LG:n pesutornista. Tärkein tekijä viisihenkisessä perheessä on pesukoneen 7 kg rumpu. Hiljainen suoravetokone pyörittää sellaisia kolme, neljä per viikko, nyt jo viidettä vuotta. Kuivausrummun pumppu hajosi heti alkuun mutta meni takuuseen. Tänään kävi huoltomies kun rumpu alkoi oireilla viikonloppuna. Kondensaattori vaihtoon ja taas kulkee. Ei paha, sentään viitisen vuotta silläkin kuivattu nuo samat pyykkikilot.
A13
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja A13 »

Mulla on varmaan vähän vinoutunut ja paljon vanhakantainen näkemys, kun pidän pyykkikoneen tai jääkaapin tapaista kodinkonetta huonolaatuisena, jos se hajoaa kolmen tai viiden vuoden käytön jälkeen. Kyllä kodinkoneen pitäisi vähintään 15-20 vuotta kestää! Loistavana esimerkkinä laadukkaista kodinkoneista ovat vanhempieni Upon hella ja jääkaappi, jotka ovat olleet käytössä yli neljäkymmentä vuotta. Sinä aikana jääkaapista on muistaakseni kerran vaihdettu termostaatti, ovitiiviste ja pakastelokeron ovi, ja hellasta yksi levy.
Kulmala
Jäsen
Jäsen

Juu, kun isoisä lampun osti...

Kyllä monet kestää, mutta ominaisuuksia tulee 15 vuoden aikana niin paljon lisää, että jo niiden takia voi olla järkevää ostaa uusi. Puhumattakaan isojen kodinkoneiden sähkönkulutuksesta tai pesukoneiden vedenkulutuksesta.
Jäsen
Kotisivu: http://laurakaisatalo.blogspot.com

Viesti Kirjoittaja Laurakaisa »

Kannattaa ottaa huomioon kuitenkin se, että nuo sähkön- ja vedenkulutuksen vähenemiset on vaan kolikon toinen puoli. Jos kokonaisuuutta arvioidaan niin muutaman vuoden välein vaihdettavien vehkeiden valmistus, niiden kuljettelu edestakaisin ja niistä syntyvä jäte on ympäristövaikutuksiltaan yleensä niin merkittävä että siinä ei parin vesilitran tai kilowattitunnin säästö tunnu oikeastaan missään. Mutta komeamminhan se maailmanloppu rysähtää kun paahdetaan tätä nykyvauhtia eteenpäin vaan ja uskotaan markkinamiestä, jonka mukaan esimerkiksi jääkaapissa on oltava kymmenen muutakin ominaisuutta kuin "ruokien kylmänä pitäminen"...
:wink:
"Saavat tehdä tämän päivän talot juuri niin kuin haluavat, mutta minun talo on tehty kuusikymmentä vuotta sitten ja semmonen aika näkyy talossa ja ihmisessä. Kiitos mutta ei kiitos." - Tuomas Kyrö: Mielensäpahoittaja
Kulmala
Jäsen
Jäsen

Stockan kanta-asiakkaille uusi Mielen 6kg kone 949,-
Ihan vaan sivuhuomautuksena. Vaikkei maailma uudella näköjään pelastukaan :wink:

edit. enpä ole ennen kuullut, että pesukoneessa on ohjelmien päivitysmahdollisuus. No, tietokoneitahan nekin pitkälti on.
Jäsen

Viesti Kirjoittaja A13 »

RMT58 kirjoitti:Kyllä monet kestää, mutta ominaisuuksia tulee 15 vuoden aikana niin paljon lisää, että jo niiden takia voi olla järkevää ostaa uusi. Puhumattakaan isojen kodinkoneiden sähkönkulutuksesta tai pesukoneiden vedenkulutuksesta.
Epäilenpä, mahtaako se uusi masiina kestää niin kauan, että olisi hankkinut hintansa ynnä muut vaihtokulut takaisin pienemmän sähkön- ja vedenkulutuksen kautta.
Vastaa Viestiin