Hiekat pois kellarista imemällä?
Hiekat pois kellarista imemällä?
Tarvitsisi saada sellaiset reilut parikymmentä kuutiota hiekkaa/soraa ylös kellarista. Kahta vaihtoehtoa hiekan pihallesaattamiseen olen miettinyt; hihnakuljettimella pihamaalle/siirtolavalle (tällä tapaa hoitui betoni & rivinteerausharkot ulos) tai sitten "imuroimalla" jollakin hermeettisellä imurisysteemillä. Mahtaako esim. lokafirmat pystyä imemään hiekat pois, tai löytyykö muita teknisiä laitteita tuohon hommaan? Normaalit teollisuusimurit 50 litran tyhjennettävine säiliöineen ovat turhan hitaita tähän jumppaan.
"Imurointi" olisi huomattavasti helpompaa (ja ehkä jopa edullisempaa, kuin hihnakuljettimien vuokraus), mutta onko kenelläkään kokemusta moisen toteuttamisesta?
"Imurointi" olisi huomattavasti helpompaa (ja ehkä jopa edullisempaa, kuin hihnakuljettimien vuokraus), mutta onko kenelläkään kokemusta moisen toteuttamisesta?
Re: Hiekat pois kellarista imemällä?
Kahtops tuosta yläreunan mainoslinkistä ekoexperttiä, ainakin sivujen mukaan siasivat imettyä muutakin kuin puruja.masalon kirjoitti:Tarvitsisi saada sellaiset reilut parikymmentä kuutiota hiekkaa/soraa ylös kellarista. Kahta vaihtoehtoa hiekan pihallesaattamiseen olen miettinyt; hihnakuljettimella pihamaalle/siirtolavalle (tällä tapaa hoitui betoni & rivinteerausharkot ulos) tai sitten "imuroimalla" jollakin hermeettisellä imurisysteemillä. Mahtaako esim. lokafirmat pystyä imemään hiekat pois, tai löytyykö muita teknisiä laitteita tuohon hommaan? Normaalit teollisuusimurit 50 litran tyhjennettävine säiliöineen ovat turhan hitaita tähän jumppaan.
"Imurointi" olisi huomattavasti helpompaa (ja ehkä jopa edullisempaa, kuin hihnakuljettimien vuokraus), mutta onko kenelläkään kokemusta moisen toteuttamisesta?
(en ole missään tekemisissä ko. firman kanssa sitten)
Re: Hiekat pois kellarista imemällä?
No niimpä näyttäisi olevan, täytyypä heiltä kysäistä tarjousta.Dervish kirjoitti: Kahtops tuosta yläreunan mainoslinkistä ekoexperttiä, ainakin sivujen mukaan siasivat imettyä muutakin kuin puruja.
(en ole missään tekemisissä ko. firman kanssa sitten)
Re: Hiekat pois kellarista imemällä?
No niin, tulipahan ylimääräiset sorat imettyä pois kellarista viimein.
Eko-expert veti puihin tarkemmalla tarjouskierroksella, ei tuntunut kiinnostavan Pirkanmaan hommat... :-/
Noh, löytyi alueelta muitakin tarjokkaita, ja täytyy myöntää, että oli positiivinen yllätys homman ripeys & helppous valitulla firmalla. (Tarkempia tietoja voi kysellä vaikka yv:llä, josko menisi muutoin palstan sponsorin kilpailijan mainostamisen puolelle.) Työmiehetkin olivat mukavia, ja kovin harvoin tulee nähtyä että otsa hiessä painavat duunia, vaikka laskutus on tuntitaksalla!
Jos joku miettii, miten hoitaa ylimääräinen maa-aines pois kellarista, niin uskallan ehdottomasti suositella tuota suurtehoimurointia. Ainakin soraharjun maaperään se oli selkeästi kivuttomin tapa saada parikymmentä kuutiota maata pois.
Eko-expert veti puihin tarkemmalla tarjouskierroksella, ei tuntunut kiinnostavan Pirkanmaan hommat... :-/
Noh, löytyi alueelta muitakin tarjokkaita, ja täytyy myöntää, että oli positiivinen yllätys homman ripeys & helppous valitulla firmalla. (Tarkempia tietoja voi kysellä vaikka yv:llä, josko menisi muutoin palstan sponsorin kilpailijan mainostamisen puolelle.) Työmiehetkin olivat mukavia, ja kovin harvoin tulee nähtyä että otsa hiessä painavat duunia, vaikka laskutus on tuntitaksalla!
Jos joku miettii, miten hoitaa ylimääräinen maa-aines pois kellarista, niin uskallan ehdottomasti suositella tuota suurtehoimurointia. Ainakin soraharjun maaperään se oli selkeästi kivuttomin tapa saada parikymmentä kuutiota maata pois.
Re: Hiekat pois kellarista imemällä?
Nää imuhommat on välillä semmosia, eilenki hiki tippu nokasta vaikka oon kaupungin hommissa ja tuntipalkalla.masalon kirjoitti:Työmiehetkin olivat mukavia, ja kovin harvoin tulee nähtyä että otsa hiessä painavat duunia, vaikka laskutus on tuntitaksalla!![]()
T: p***akuski
Re: Hiekat pois kellarista imemällä?
Kaupinginmiehillä ei hikitippoja tipu kuin virapelihommissa 
Ammattimies saa hyvästäkin huonon!
Hyvin suunniteltu ei ole vielä yhtään tehty!
Hyvin suunniteltu ei ole vielä yhtään tehty!
Re: Hiekat pois kellarista imemällä?
Äläppä ala BJ-mies huuteleen, tai ajan sut HJ:llä kumoon. 
Re: Hiekat pois kellarista imemällä?
Loistoidea tuo imurointi. Itsekin olen miettinyt, että suurin este tällä hetkellä saunan lattian fuktisolille yms laittamiseen on se, etten jaksa kärrätä hiekkoja vekka. Paljonko veloittivat, mitkä olivat laskutusperusteet?
NOTE! Tämän remontointiaiheisen tekstin on kirjoittanut samettihousuhumanisti. Lähdekritiikki kunniaan.
Re: Hiekat pois kellarista imemällä?
Hinta oli 165 eur/h + alv, sisälsi kaksi työmiestä (osa firmoista tarjosi yhtä miestä, vaikka tuntihinta oli kalliimpi, eli kannattaa varmistaa tarjouksen sisältö).TimoAB kirjoitti:Loistoidea tuo imurointi. Itsekin olen miettinyt, että suurin este tällä hetkellä saunan lattian fuktisolille yms laittamiseen on se, etten jaksa kärrätä hiekkoja vekka. Paljonko veloittivat, mitkä olivat laskutusperusteet?
Ja jos on mahdollista, niin kannattaa kysyä mahdollisimman isoa säiliötä imuautoon, niin saattaa säästää yhden tyhjennyskeikan ajan (etenkin jos tyhjennyspaikalle on pidempi matka). Ymmärtääkseni säiliöt vaihtelevat 10-20 kuution välillä (autot painavat kuulemma tyhjinäkin ihan ***vetisti
Re: Hiekat pois kellarista imemällä?
Hinta kuulostaa hyvinkin Lassila Tikanojamaiselta mitä viime talvena kyselin itselle josko alapohjan tuolla siivoaisi.masalon kirjoitti:Hinta oli 165 eur/h + alv, sisälsi kaksi työmiestä (osa firmoista tarjosi yhtä miestä, vaikka tuntihinta oli kalliimpi, eli kannattaa varmistaa tarjouksen sisältö).TimoAB kirjoitti:Loistoidea tuo imurointi. Itsekin olen miettinyt, että suurin este tällä hetkellä saunan lattian fuktisolille yms laittamiseen on se, etten jaksa kärrätä hiekkoja vekka. Paljonko veloittivat, mitkä olivat laskutusperusteet?
Ja jos on mahdollista, niin kannattaa kysyä mahdollisimman isoa säiliötä imuautoon, niin saattaa säästää yhden tyhjennyskeikan ajan (etenkin jos tyhjennyspaikalle on pidempi matka). Ymmärtääkseni säiliöt vaihtelevat 10-20 kuution välillä (autot painavat kuulemma tyhjinäkin ihan ***vetisti)
Vielä on tekemäti...
Re: Hiekat pois kellarista imemällä?
Eipä ollut meillä L&T, piti sieltäkin kyllä tarjousta kysellä, mutta eivät löytäneet puhelinpalvelussa sopivaa osastoa, johon olisivat ohjanneet. Ison talon haittoja...Dervish kirjoitti:
Hinta kuulostaa hyvinkin Lassila Tikanojamaiselta mitä viime talvena kyselin itselle josko alapohjan tuolla siivoaisi.
Vielä on tekemäti...
Re: Hiekat pois kellarista imemällä?
20 kuutiota kuulostaa koko alapohjan imuroimiselta. Kauanko siinä kone tuhisi?
NOTE! Tämän remontointiaiheisen tekstin on kirjoittanut samettihousuhumanisti. Lähdekritiikki kunniaan.
Re: Hiekat pois kellarista imemällä?
Kyllähän siinä koko kellarin lattia-alalta imaistiin noin 20-30cm eli anturan korkeuden verran. Kahdeksan tuntia homman meni (sisältäen 2,5 keikkaa kaatopaikalle), tarjousta tehtäessä arvio oli 10-14 tuntia. Aika riippuu paljon tietysti maaperästä, irtosora (vähän lapiolla välillä löysytettynä) on aika nopeaa imuroitavaa.TimoAB kirjoitti:20 kuutiota kuulostaa koko alapohjan imuroimiselta. Kauanko siinä kone tuhisi?



