Maaliruiskuista kokemuksia?
Maaliruiskuista kokemuksia?
Morjees,
oli kanalan verkkoaitauksen lautojen maalaus edessä, kävin hakee ton Boshin pikkuruiskun. Mallia PFS 55. Näppärä masiina ahtaisiin maalauspaikkoihin ja mun mielestä tehoa olis isompaakin maalaushommaan. Miten on, oletteko käyttäneet ruiskuja maalaustöissänne?
oli kanalan verkkoaitauksen lautojen maalaus edessä, kävin hakee ton Boshin pikkuruiskun. Mallia PFS 55. Näppärä masiina ahtaisiin maalauspaikkoihin ja mun mielestä tehoa olis isompaakin maalaushommaan. Miten on, oletteko käyttäneet ruiskuja maalaustöissänne?
Tazzie
Re: Maaliruiskuista kokemuksia?
Onko näin että ei maaliruiskuosasto kelepoo rintsikkaimmeisille? Eihän se autaaks tee mutta joskus toimii 
Tazzie
Ruiskulla on tullut maalattua terassin sokkelin ristikkot. Kokeiltiin aluksi pensselillä mutta osoittautui ihan järjettömäksi hommaksi. Ruisku oli tähän hommaan oikea peli.
Vetäsin tuossa pari-istuttavan puupenkin ruiskulla ekaa kertaa. Jep, paljon nopeemmin tulee kun siveltimellä.Ja tarkemmin.
Tazzie
En näistä uusista sähköruiskuista tiedä, mutta n. 15 vuotta sitten kokeilemani malli oli hanurista paineilmaruiskuun verrattuna. Tai no, kai sellaisella jotain maalailee. Jos vaan kompura löytyy, niin noi nykyiset halpisruiskutkin alkaa olemaan ihan hyviä ainakin harrastekäyttöön.
Omat ruiskut on lähinnä auton ja prätkän osien maalailukäytössä, mutta verantaa uusittaessa ruiskutin kyllästettä alajuoksuihin yms. lattian alapuolisiin puihin.
Omat ruiskut on lähinnä auton ja prätkän osien maalailukäytössä, mutta verantaa uusittaessa ruiskutin kyllästettä alajuoksuihin yms. lattian alapuolisiin puihin.
Nostetaanpas tällainen esiin, pitäisi ovia maalailla. Pitäisi ruutata ensin otepohja ja sitten joku kalustemaali.
Paineilmaruiskun (Biltema) ja yllä mainitun Boschin välillä tässä pohdiskelen. Se on selvää, ettei kumpikaan ole ammattipeli, mutta onko noista enemmän iloa kuin murhetta? Onko jolla kulla kokemusta molemmista?
Paineilmaruiskun (Biltema) ja yllä mainitun Boschin välillä tässä pohdiskelen. Se on selvää, ettei kumpikaan ole ammattipeli, mutta onko noista enemmän iloa kuin murhetta? Onko jolla kulla kokemusta molemmista?
Maalasin kesällä tyttären syöttötuolin tuollaisella Bilteman halpiskannulla. Kyllä se mulle riitti kun en ole mikään pro. Luulisi sillä saavan ihan hyvän pinnan oveen mutta malttia saa olla mukana ja harjoitella kannattaa, ainakin itse tuppasi ensin tulemaan valumia kun oli liian ahne ja ruiskutti kerralla vähän paksummalti.RMT58 kirjoitti:Nostetaanpas tällainen esiin, pitäisi ovia maalailla. Pitäisi ruutata ensin otepohja ja sitten joku kalustemaali.
Löysin huutiksesta halvalla ammattikäyttöön suunnitellun korkeapaineruiskun (Larius). Täytyy sanoa, että on kyllä ammattivehkeet aika pelejä! Tämä on sellainen purkista imevä malli ja paine on parhaimmillaan 200bar. Jos on paljon maalattavaa - varsinkin ylöspäin, tämä on nopea kampe siihen.
Korkkari on kyllä erittäin hyvä kun suutin on kunnossa ja oikein valittu .Lateksia tuo painesuhde ei jaksa kunnolla hajoittaa kun pitää olla ISO suutin ! mutta onko se pumppu myös Larius ? , tuleeko maali imevän letkun kautta vai meneekö laite suoraan 20 l :n astian päälle? Pistoolikahvoja kyllä on tuolla merkillä nähnyt mutta korkeapainepumppuja en ?, varaosat ehkä löytyvät toiselta merkiltä.
Larius 3000 on tuo laite. Se on kalvopaineruisku. Letku, jossa on siivilä, pistetään avattuun maalipönttöön. Tästä kone imaisee maalin sisäänsä ja pukkaa sen toista letkua pitkin pistooliin. Ja tuo letkuhan on sellaista painepesuri-tyylistä letkua. Juu, mulla oli vain yksi suutin mukana ja tuntuma että sitä oli käytetty rakennuksilla sisämaalaustöissä. Ostin sisäkattomaalia (Sadolux) ja pyyhkäisin tuolla. Ei paha lopputulos. Suurin ongelma oli hallita viuhkaa ja sen etäisyyttä kattoon, kun ei ollut aiempaa kokemusta/tietoa tuollaisista vehkeistä.
Tuossa linkkiä: http://www.sersale.fi/pdf/ESITE.pdf
Tuossa linkkiä: http://www.sersale.fi/pdf/ESITE.pdf