Mistähän mä löytäisin vanhaan koivuvanerioveen sopivan uuden (käytetyn) mekanismin tai tietysti mieluiten pelkän jousen (joskin aika hiljaista taitaa olla sellaista saada) ?
Mikä tuon kapistuksen virallinen nimi muuten on?

Okei! Jos tuo on ylipäätään mahdollista askarrella ite, niin ei liene mulle mikään ongelma. Täytynee tehdä näin :)Pekka Huhta kirjoitti:Tuon jousen akussa olevan kierreosan saa väännettyä siten että poraa vähän kierreosaa pienemmän tapinpätkän päähän poikittaisen reiän ja toiseen päähän taivuttaa "kammen. Sillä kampisysteemillä veivaa sitten kahden puuklapin välissä pari kierrosta vieteriä ja sitten taittelee kaksilla pihdeillä nuo vinkkelit ja muut muodot sinne. Ei se vaikeaa ole.

Helsingin Hakaniemessä on kelpo lukkoseppä, joka korjaa vanhoja lukkoja. Firman nimi on Avain- ja lukkohuolto Nopea, osoite Hämeentie 12. Jousia kaveri ei suostunut myymään ulos, vaan halusi että lukot tuodaan liikkeeseen. Se oli varmaan ihan hyvä ratkaisu, koska tuskin olisin itse saanut yhtä hyvää lopputulosta aikaiseksi. Korjasi meidän väliovenlukot 10€/kpl, suosittelen!vesahy kirjoitti:Löytyisikön jostain vanha eläköitynyt lukkoseppä, joka ilahtuisi ken saisi oikean "wanha ajan lukon" korjattavakseen?