Laita ihmeessä lumieste. Itselläni ei ainakaan tule mitään syytä mieleen miksi ei kannattaisi...Ketsuppitahra kirjoitti:Me laitetaan vissiin lumieste meidän tötterön yläpuolelle, vai keksiikö joku jotain syytä miksei sellasta laittais?
Lumi vei tötterön katolta = reikä katossa
Re: Lumi vei tötterön katolta = reikä katossa
-
Ketsuppitahra
- Jäsen

Niin, en tie. Jos siellä on sitten ens talvena vaikka hemmetin paljon isompi reikä sen lumiesteen takiaTeemuHL kirjoitti:Laita ihmeessä lumieste. Itselläni ei ainakaan tule mitään syytä mieleen miksi ei kannattaisi...Ketsuppitahra kirjoitti:Me laitetaan vissiin lumieste meidän tötterön yläpuolelle, vai keksiikö joku jotain syytä miksei sellasta laittais?
Minun mielestäni on vain kaksi vaihtoehtoa, jotka toimivat. Tötterö joko harjalle tai seinään.
Saumakatolle viemärintuuletus yms. läpiviennit tehdään tyvikartiolla eli peltinenkartio joka saumataan juurestaan kattopeltiin ja saumaan laitetaan tiivistemassa.Sauman tinaaminen on myös perinteinen ja erittäin hyvä tiivistyskeino.Jos läpivienti on muualla kuin lähellä harjaa niin ilmanmuuta lumieste kartion suojaksi!!
Vilpen läpivienneissä on mukana tiivistekumi jolla tiivistys tehdään joten pelkän liimamassan varassa ne eivät oikein asennettuna ole.Tämä siis jos haluaa Vilpeä käyttää.
Alkuperäisen kysyjän tapauksessa kannattaa konsultoida asiansa osaavaa peltiseppää joka voi tehdä uuden kartion läpivienniksi,Vilpen asentaminen onnistuu varmasti itsekin mutta itse ainakin vierastan saumakatossa muuta läpivientiratkaisua kuin saumattua kartiota.
Vilpen läpivienneissä on mukana tiivistekumi jolla tiivistys tehdään joten pelkän liimamassan varassa ne eivät oikein asennettuna ole.Tämä siis jos haluaa Vilpeä käyttää.
Alkuperäisen kysyjän tapauksessa kannattaa konsultoida asiansa osaavaa peltiseppää joka voi tehdä uuden kartion läpivienniksi,Vilpen asentaminen onnistuu varmasti itsekin mutta itse ainakin vierastan saumakatossa muuta läpivientiratkaisua kuin saumattua kartiota.
Jos se olis helppoo,olisin tehnyt sen jo.