Menee hiukan ohi, mut silti: Savuttaako Enekasi pannuhuoneeseen lämmitettäessä? Luukkua avatessa lähinnä tai muuten? Otetaan huomioon polttotyylisi ;)Maatilallinen kirjoitti:... Mulla on 2m3 varaaja vastuksilla ja Eneka 35 kattila ...
Lämminvesivaraaja puulämmitysjärjestelmään
Re: Lämminvesivaraaja puulämmitysjärjestelmään
- Maatilallinen
- Jäsen

Juu, siis luukkua avattaessa on helposti pannuhuone täynnä savua. Luukut kiinni ei savua esiinny. Itse asiassa kirjoittelin tuolla että pakkasella tulee sammumaan yöllä, mutta ei ole tänä talvena vielä kertaakaan sammunut yöllä.jari h kirjoitti:Menee hiukan ohi, mut silti: Savuttaako Enekasi pannuhuoneeseen lämmitettäessä? Luukkua avatessa lähinnä tai muuten? Otetaan huomioon polttotyylisi ;)
Aamulla ja illalla käyn täyttämässä, kovemmalla pakkasella iltapäivällä käytävä kerran, muuten sammuu tulet.
-
lämmitys-asiantuntia
- Uusi jäsen
Nuita teidän ongelmia lukiessani huomasin että aina vuodesta toiseen samat ongelmat vaivaa puulämmitystä ja lämmitys järjestelmän kokonaisuutta. Yleisimmät ongelmat, väärin mitoitettu vesivaraaja, väärin mitoitettu savuhormi ja vääränlainen puukattila. Jos on veto ongelmia ja savu tulee sisälle niin suosittelen kattilan ja hormin väliin asennettavaa savukaasu imuria, pitää kattilan ja hormin puhtaana sekä pannuhuoneen savuttomana, lisäksi nostaa kattilan tehoa noin 30%. vesivaraaja pitäisi mitoittaa niin että kattila jaksaa sitä lämmittää, tietysti kattilan on oltava riittävän tehokas, lisäksi varaus kykyä saisi olla kahdeksi päiväksi normaali pakkasella. sähkövastus on on hyvä asentaa varaajaan ihan varmuuden vuoksi, joissakin tapauksissa myös kattilaan.
Olen valmistanut ja suunnitellut lämmityslaitteita ja järjestelmiä jo 15 vuotta, esim. savukaasu imurit, maksimi käyttölämpö 500 astetta. erikois kapeat vesivaraajat, 500- 2000 litraa perusmallit maksimi leveys 800mm, mahtuu pannuhuoneeseen ilman seinien särkemistä, putkiyhteet tilanteen mukaan. puukattilat 40-100 kw, ylä ja alapaloiset, perus mallit tai tilaan räätälöidyt ja yhteet tarpeen mukaan. Automaatiot: hake, pelletti ja järjestelä ohjaimet. Hake ja pelletti siilot, sekä syöttölaitteet.
Jos tarvitse lämmitys laitteita niin suunnittelen ja valmistan niitä Helsingissä. lisää voit kysyä osoiteessa, lesja1@luukku.com Mikko T.
Olen valmistanut ja suunnitellut lämmityslaitteita ja järjestelmiä jo 15 vuotta, esim. savukaasu imurit, maksimi käyttölämpö 500 astetta. erikois kapeat vesivaraajat, 500- 2000 litraa perusmallit maksimi leveys 800mm, mahtuu pannuhuoneeseen ilman seinien särkemistä, putkiyhteet tilanteen mukaan. puukattilat 40-100 kw, ylä ja alapaloiset, perus mallit tai tilaan räätälöidyt ja yhteet tarpeen mukaan. Automaatiot: hake, pelletti ja järjestelä ohjaimet. Hake ja pelletti siilot, sekä syöttölaitteet.
Jos tarvitse lämmitys laitteita niin suunnittelen ja valmistan niitä Helsingissä. lisää voit kysyä osoiteessa, lesja1@luukku.com Mikko T.