Arvostele mun kämppä - koeviesti: Pekan verstas :)

Rintamamiestaloista ja muusta
Vastaa Viestiin

Kouluarvosana verstaasta

4
1
5%
5
0
Ei ääniä
6
1
5%
7
2
10%
8
4
19%
9
7
33%
10
6
29%

Ääniä yhteensä: 21

Pekka Huhta
Moderaattori
Moderaattori

Arvostele mun kämppä - koeviesti: Pekan verstas :)

Viesti Kirjoittaja Pekka Huhta »

Arvostele mun kämppä-ketjun innoittamana koeviesti ja malli kämppäarvosteluille. Kokeillaan miten tää toimii, vaikka mä en kyllä kovin usein sorru tällaiseen hupatukseen :-D

Verstas on pikkuruikkuisen kokoinen, noin 2,7 x 2,4 metriä. Huone on vanha piiankammari, ja pikkuinen piika sen on täytynyt olla kun ovikin on vain 175 x 60 cm. Isoja kapineita täällä ei siis mahdu tekemään.

Ovesta sisään tullessa takaseinällä on yläkerran vanha keittiökaappi jossa on höylät, taltat ja muut tavarat ja sen alla (hyijyijyi) Citymarketin apteekkilipasto vanhoille heloille, ruuveille ja muulle pikkutavaralle. Lipastosta tuli öljymaalilla ja vanhoilla kahvoilla melko siedettävä, tosin ne messinkikahvat taisi maksaa enempi kun itse lipasto :-) Ylähyllyllä on lisää höyliä ja työkaluja odottamassa kunnostusta
Kuva

Vasemmalla puolella on valikoima sähkötyökaluja muovilaatikoissa ja kaikenlaista muuta tarviketta. Ja tietysti höyläpenkki, vaimon iso-isoisän itse tekemä. Oli muuten yksikätinen puuseppä :-)
Kuva

Kun kääntyy takaisin ovelle päin niin näky on tällainen, lisää työkaluja ripusteltuna seinälle. Miljoonalaatikon vieressä on Ikean puisia vetolaatikoita rivi, ovat verstaskäytössä ihan kivoja kun laatikon saa tempaistua mukaansa työmaalle.
Kuva

Sisään tullessa oikean käden puolelle jäi verstaan "koneistusosasto", lisä keittiönkaappeja ja viilapenkki. Ikkuna antaa hassusti kuistille, mutta tuleehan sitä valoa niinkin sisään.
Kuva

Verstaan sivukonttorina on vintillä puutavaravarasto, joka ei valitettavasti ole enää näin siisti. Yläkolmiossa on kuitenkin reilu seisomakorkeus ja tänne mahtuu julmasti puutavaraa säilöön. Tavaraa on nykyään niin paljon että jonain päivänä pelottaa että katto tulee sisään :-)
Kuva

No, arvostelkaas nyt villisti, niin katsotaan miten tää toimii :D

Pekka
Askartelua ja ajanhukkaa: http://www.sihistin.fi/
Villa Edita
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Villa Edita »

Heh, saat yhden miinuspisteen puuttuvasta kattolistan pätkästä, vai näenkös väärin :-)

Uskallatko käyttää tuota smirgeliä sisätiloissa?

Hirsiseinä on sitten nätin näköistä, olkoonkin sitten vaikka verstaassa. Tuolla olisi mukava korjailla vanhoja putkiradioita.
Tomppa
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Kompakti kokonaisuus.Tilan puolesta ei mennä ihan kuuhun asti mutta varmasti riittää pikku puuhasteluun.Toi puuvarasto saa kyllä täyden kympin!Tuolla ne on meikäläisenkin höylät vissiin teroitettu? :-D Ai niin ja tietysti plussa tosta Karhu-tölkistä!
JJ
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja JJ »

Villa Edita kirjoitti:Heh, saat yhden miinuspisteen puuttuvasta kattolistan pätkästä, vai näenkös väärin :-)
Samaa juttua katsoin, ja siitä siis miinuspiste täältäkin. Mutta onhan tuo viihtyisän näköinen. Kateeksi käy.
Pekka Huhta
Moderaattori
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Pekka Huhta »

Itse asiassa mun pitäis saada plussaa siitä yhdestä kattolistan pätkästä joka siellä on. Se nimittäin on ainoo pätkä joka sinne ylipäänsä on laitettu :-D Edellisellä omistajalla oli ollu hassu näkemys lisäeristyksestä: kun koppi oli kylmillään niin sisäseinät (noi hirsiseinät) oli vedetty haltexilla ja ulkoseinää vasten olevat oli pinkopahvilla. Vaihdoin Haltexit ulkoseinille, mutta toi listoitus jäi kun huoneesta oli muut listat hukkuneet matkalla. Kyllä mä jo ostin yhdet listat sinne laitettavaksi, mutta mitäpä tuota joutavaa, tulee liika siistiä jos kaikki on viimeistelty :-)

Kyllä tolla smirgelillä uskaltaa ajella, tosin en kyllä ikinä aja sillä niin että kipinät lentelis kovasti pitkin ja en yleensä muutenkaan kovin myöhään illalla. Niin että tulee palovartiointi hoidettua.

Ja pitihän siihen tölkkiinkin jonkun tarttua. Kerrankin siivosin verstaan siihen kuntoon että kehtasi ottaa kuvia ja siinä meni jonkin verran aikaa ja olutta :lol:

Pekka
Askartelua ja ajanhukkaa: http://www.sihistin.fi/
Petri
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Re: Arvostele mun kämppä - koeviesti: Pekan verstas :)

Viesti Kirjoittaja Petri »

Mukava tunnelma, houkuttaa nikkaroimaan.
Pekka Huhta kirjoitti:Ikkuna antaa hassusti kuistille
no, mun mielestä huoneista toiseen aukeavat ikkunat ja aukot tekevät tilaan aina jotain mielenkiintoista - mukavia yksityiskohtia.
Pekka Huhta kirjoitti:Miljoonalaatikon vieressä on Ikean puisia vetolaatikoita
asiaankuulumaton sivuhuomautus: Onkohan kellään nykypäivänä enää täysin 'ikeavapaata' sisustusta?

Jaarittelusta huolimatta 'rutosti' pisteitä.
... ja toivottavasti jatkossa saadaan hieman ristiriitaisempaa vastaanottoa saavia sisustuksia.
kamala mörskä - miks ne tollasen osti - hirvee urakkaPetri Leskinen
JJ
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja JJ »

Petri kirjoitti: ... ja toivottavasti jatkossa saadaan hieman ristiriitaisempaa vastaanottoa saavia sisustuksia.
Odota vaan kun minä napsin pari kuvaa meidän kämpästä.
Ja on varmaan aika vaikea löytää ihan IKEA-vapaata kämppää, meillä on ikeasta sohvapöytä ja wc:n hylly sekä peili. Niin ja keittiön pöytä ja tuolit, sekä pari pinottavaa pallia.

Pitääpäs tänään napsia kämpästä kuvia.

- Julle
Tomppa
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Meidän sisustus on 100% Ikea vapaa! :-D
HillyMan
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja HillyMan »

Joo ei oo tullu vielä ikeassa käytyy kun pihalla, muissa merkeissä tosin.

Kateeks käy kun itellä ei oo verstasta laisinkaan vielä. Kaikki vehkeet on niin levällään että kun jotain alottaa niin se tyssää saman tien kun ei löydy työkaluja. Verstaassa toi hirsiseinä on jotenkin omiaan, se oikeen kutsuu puusepän töihin vaikka ei ois ikinä puusta mitään tehnytkään.
Perinteitä kunnioittaen .... vai miten se kahveemainos menikään :wink:
Alli
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Alli »

Annoin täyden kybän :) ilman kateuden häivääkään, vaikka meilläkin on työkalut vielä aika hajallaan eri paikoissa - ja välillä siis aika hakusessa. Osa työkaluista meillä on kahtena kappaleena (mun oma ja miehen oma), koska muuten niitä ei löytyis ikinä kun tarvii. :roll:

Mutta todella kaunis ja puutöihin houkutteleva on verstaasi. Eikä sillä koolla ole niin väliä - näinhän me olemme oppineet :-D . Verstas on ennenkaikkea työkalujen säilytyspaikka ja toisaalta luovuuden herättelypaikka. Kyllä niille isommille töille sitten löytyy tekotilaa, kunhan pää on herätelty ja työ viritelty. Ja tuolta verstaasta sitä tulee puutyöskentelyn intoa tänne asti.

Minusta muuten tuntuu, että olen jossain jo nähnyt nämä kuvat. Voiko olla?

Alli
plaanaa
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja plaanaa »

Pekka Huhta kirjoitti:Arvostele mun kämppä-ketjun innoittamana koeviesti ja malli kämppäarvosteluille. Kokeillaan miten tää toimii, vaikka mä en kyllä kovin usein sorru tällaiseen hupatukseen :-D
Ääh. Liian pieni. Liikaa tavaraa. Rappaus on epätasainen piipussa. Ei verhoja ikkunoissa. Tavarat voi tippua oven päältä niskaan. Valot häikäsee. Mä annan nelosen.... :roll: :wink: :lol:

(miten niin kade...)
HillyMan
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja HillyMan »

Unohdit vielä sen että muija pääsee kyttään ikkunasta, montako kaljaa menee nikkaroinnin lomassa :wink:
Hanna
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Hanna »

Tuollaisen minäkin haluan. Olen itselle puuhastellut vähitellen järkeviä ratkaisuja verstaalle. Hyvä katsoa vähän mallia...ei kait, kyl jokaisella on omat työskentelytavat ja -järjestely verstaalla.
plaanaa
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja plaanaa »

HillyMan kirjoitti:Unohdit vielä sen että muija pääsee kyttään ikkunasta, montako kaljaa menee nikkaroinnin lomassa :wink:
Joo! Mä annankin kolmosen... :lol:
juhansalo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja juhansalo »

Tuo näyttää hyvältä. Kyllä kiitettävä 9 on kohdallaan. Itsellä melkein samanlainen mutta pulloja (tyhjiä) pari (sataa) enemmän ainakin vaimon mielestä. Höyläpenkki on ehdoton näpertelijän tarvekalu. ja tuo laatikko systeemi voisi toimia paremmin kuin postin vanha avohylly.
Vastaa Viestiin