Korjaussuunnitelman teettäminen

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
Aapeli
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Aapeli »

Milan puhui asiaa. Nimiä olisi kiva saada.
Petri
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petri »

Aapeli kirjoitti:Nimiä olisi kiva saada.
http://www.metsankylannavetta.fi/osaajat/
kamala mörskä - miks ne tollasen osti - hirvee urakkaPetri Leskinen
Oto Hascak
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: www.suorakon.com
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oto Hascak »

milan kirjoitti:Oto Hascak, Heitä ihmeessä nimet kehiin. Täällä voi olla muitakin tarvitsijoita... Itse olisin kiinnostunut Tampereen lähistöllä olevista.
Mua saa puhutella Otoksi... :lol:

En tiedä noiden tuntemieni/tietämieni ihmisten suhtautumista tälläiseen "mainostamiseen", joten en nimiä laita kaiken kansan nähtäville. Yksityisviestillä voin nimiäkin antaa...

Olen kouluni käynyt pohjanmaalla, joten siltä suunnalta osaisin sanoa omakohtaisella kokemuksella hyvien suunnittelijoiden nimiä pari kappaletta. Tampereen suunnalta nimiä on vähemmän taskussa ja näidenkään kanssa en itse ole työskennellyt joten kokemukseni näistä ovat lähinnä kuulopuheiden varassa.

Itse suoritan vauriokartoituksia, dokumentointipiirustuksia ja korjaussuunnitelmia vanhojen talojen parissa sekä tietysti käytännön timpurointia. Surffaan ahkerasti Vammalan-Seinäjoen väliä. Vammalasta ei enään ole pitkä matka Tampereelle poiketa...

http://www.treevanetti.net/ Tuon osoitteen takaa kannattaa haeskella myöskin osaajia. Sieltä löytyy lista.

Vastaava lista löytyi myöskin muistaakseni jostakin Pirkanmaan maakuntamuseon sivujen yhteydestä... En kuollaksenikaan vaan muista osoitetta. Se lista oli huomattavasti kattavampi ja laajempi, kuin tuo treevan lista. Eiköhän sekin jostain löydy, jos joku vaan sen viitsii esille kaivaa.

Ikaalisista löytyy myöskin käsi- ja taideteollinen oppilaitos, josta voi kannattaa kysyä nimiä tai tietoa nimistä. Käsittääkseni tuoltakin valmistuu rakennusrestauroijia/restaurointirakentajia. Osaavat varmasti mainostaa pätevien suunnittelijoiden nimiä. Tai mitä nimiä tahansa, kunhan halutun palvelun laatu vaan selviää...

Edit, pikku lisäys...

Yleensäkkin alan oppilaitoksista kannattaa kysellä tekijöiden tai suunnittelijoiden nimiä! Kouvolassa on konservaattorikoulutusta AMK:ssa. En ole ihan varma, että löytyykö rakennuskonservointia sieltä. Seinäjoen AMK:ssa on ainakin rakennuskonservointi. Käsittääkseni Turusta, Oulusta ja pääkaupunkiseudultakin löytyy jotakin alan koulutusta.
Rakennuskonservaattori, restaurointirakentaja ja restaurointikisälli
http://www.suorakon.com
Aapeli
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Aapeli »

Metsäkylän navettassa tosiaan on lista osaajista. sieltähän sitä voisi kartoituksen aloittaa. Se lista vaikuttaa hintavalta, saatan olla myös väärässä.
Ei niitä silti liikaa ole tarpeeseen nähden. Vastaavan tyyppinen lista olisi poikaa tälläkin foorumilla.

Oton vinkit oppilaitoksista ovat hyviä, kiitos. Mun mielestä kokemattomuus ei ole este, vaan asenne. En nimmittäin ala tinkaamaan talon hengittävyydestä "muovitalo" rakentajien kanssa. Yksi talosavotta sitä lajia on takana ja se saa riittää.

nimimerkillä: mun taloa et muovilla päällystä :evil:
zartsa
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja zartsa »

Tässä juuri rekisteröityneenä surffailen näitä samoja tietoja :-)
Yllättävän vaikeaksi oikean henkilön löytäminen on tehty. Soitin Tampereen kaupungin rakennustarkastajalle joka suositti ottamaan yhteyttä Tampereen Rakennustietoon, josta annettiin linkki Tampereen rakennusmestareiden sivuille, jossa kyllä on nimet ja osoitteet mutta EI puhelinnumeroita..... Noh, jatkan edelleen johtolankojen etsimistä...
nevaste
Jäsen
Jäsen

Re: Korjaussuunnitelman teettäminen

Viesti Kirjoittaja nevaste »

Threadi on vanha kuin taivas, mutta kuitenkin.

Sain tarjouksen 90m2 asunnon korjaussuunnitelmaksi. HIntaa 4500 euroa sis. alv. Kuulostaa suolaselta, mutta sisältö kai sen ratkaisee
Vastaa Viestiin