Mun Saappi sanoo työsopimusta kovaa tahtia irti ja alkaa olla siinä kunnossa että vaihtoehdot on romis tai täyskunnostus. Mun aika, rahat ja energia ei riitä mihinkään 'auto atomeiksi'-projektiin, joten pitäs hankkia uus. Oon aatellu että täällä korvessa neliveto ois kova sana. Abs-jarrut saisi myös olla uudessakin kulkupelissä. Maastoautoa en kuitenkaan halua, budjetti kun on verrattain pieni niin kohtuukilometreillä olevaa ei tahdo saada.
Olen nyt katsellu sekä etu- että nelivetosia sedaneita ja farkkuja, lähinnä kiinnostaa Peugeot (307 eniten, mutta myös isommat), Audi A4-A6, Volvo, Volkswagen Bora ja Passat, Saab, Subaru. Hintaluokkaan istuu noista -96 ja uudemmat, Peugeotissa pääsisi tuonne 2002-2004 vuosimalleihin. Onko noissa automerkeissä vielä jotain perustavanlaisia eroja vai onko ne lähinnä mielikuvia? Lähipiirissä on lähinnä ruotsalaisia ja ranskalaisia autoja eikä niissä kummemmin ole moittimista kai ollut. Kuitenkin olen usealta taholta kuullut ettei esim. Audia kannata ostaa, mutten sitten perusteluja.
Joten kehukaa/haukkukaa omianne että tiedän vähän mitä hakea