Mistä kevyet muoviset maalauspukit?

Ajatuksena kertoa mm. "järkevän" hintaisista tuotteista ja vinkeistä niiden hankintaan. Keskustelua myös tarjouksista ja käytetyn tavaran myyntipisteistä ja kierrätyskeskuksista.
Vastaa Viestiin
larus
Jäsen
Jäsen

Mistä kevyet muoviset maalauspukit?

Viesti Kirjoittaja larus »

Olen etsimässä kevyitä, mielellään muovisia maalauspukkeja. Tarkoituksena laittaa pukkien päälle esim. kova vanerilevy, jonka päällä voi sitten maalailla kalusteita. Pukkien pitäisi olla kokoontaitettavat, jotta systeemin voi siirtää sivuun, kun sitä ei tarvita. Mistähän tällaiset löytyisi? Olen kysellyt Bauhausista, K-Raudasta ja Rautiasta, mutta en ole sellaisa onnistunut löytämään.

Edit: tällaisia siis tarkoitan

http://www.amazon.com/Stanley-60622-Adj ... B000MIXWJG
Pekka Huhta
Moderaattori
Moderaattori

Re: Mistä kevyet muoviset maalauspukit?

Viesti Kirjoittaja Pekka Huhta »

Bauhausissa on hyvät metalliset 20 mm neliöputkesta tehdyt. Menevät siihen 20 mm paksuun tilaan kun jalat ottaa irti ja kääntää poikittain, paketin koko on jotain ehkä 80x70 (ihan lapasesta ravistettu arvio). Auki vedettynä ne on pyöreesti metrin leveät ja maksimikorkeus on ehkä jotain 90 cm.

Nuo kuvan muoviset vie mennen tullen enempi tilaa. Enkä mä sitä muovisuutta muutenkaan pitäis minään arvona: jos jotain menee rikki niin se on sitte rikki, metallisen korjaaminen on aina helpompaa. Tosin noilla mun pukeilla on maalattu sisällä ja ulkona paljo, eikä ne ole mennyt miksikään (muuta kuin tietty vähän kirjaviksi maalista :wink: )

Pekka
Askartelua ja ajanhukkaa: http://www.sihistin.fi/
Tuoski
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tuoski »

Aihetta hiuka sivuten.
Tuli mieleen että miten porukka yleensä kuivattaa ulkoverhouslaudat.
Siis jos niitä on paljon niin mihin ne laitatte kuivumaan, maalauspukille ei kovinkaan montaa lautaa kuitenkaan mene.
Mietin jotain nauloja laudan päihin ja niiden varaan pystyyn kuivumaan tjsp...
Tarvitsisin vähän vinkkejä kun varmaan maalaan laudat pihalla ja sitten nostan ne kaiken varalta talliin sisälle kuivumaan.
vesahy
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja vesahy »

Tässä minun ratkaisuni. Neljän tuuman lautaa tärvääntyi jonkin verran mutta toimiva lopputulos.

Kuva
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
voiettä
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja voiettä »

vesahy kirjoitti:Tässä minun ratkaisuni. Neljän tuuman lautaa tärvääntyi jonkin verran mutta toimiva lopputulos.

Kuva
perkuleen hyvä vinkki!! kiitoksia! just pohdin miten noita lautoja oikeen levittelee sen 2km tontille(8m3) mut tolleen selvii paaaaljon pienemmällä tilalla :-D
Tuoski
Jäsen
Jäsen

voiettä kirjoitti:
vesahy kirjoitti:Tässä minun ratkaisuni. Neljän tuuman lautaa tärvääntyi jonkin verran mutta toimiva lopputulos.

Kuva
perkuleen hyvä vinkki!! kiitoksia! just pohdin miten noita lautoja oikeen levittelee sen 2km tontille(8m3) mut tolleen selvii paaaaljon pienemmällä tilalla :-D
Joo niin on, tuolla saan helposti talliin kaikki laudat yhdellä kertää...Kiitoksia vinkistä :-D
vesahy
Jäsen
Jäsen

Tästä lautojen maalaamisesta irrallaan keskusteltiin pari vuotta sitten enemmänkin mutta enpä löydä sitä lankaa tällä hetkellä. Ainakin Huhdan Pekka varoitteli urakan suuruudella mutta minä taas ajattelin, että samat neliöt on kuitenkin maalattava, olivat ne laudat sitten maassa tai irrallaan. Pihalla pukkien päällä ainakin on helpompaa tehdä huolellista työtä. Ja jää pois se raitojen syntyminen seinäpintaan, kun laudat kuivuvat seinässä.

Kuka löytäisi alkuperäisen keskustelun, voisimme jatkaa siellä asian pohtimista? Jos on tarvetta ja halua.
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
Pekka Huhta
Moderaattori
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Pekka Huhta »

Olen mä vieläkin sitä mieltä että talon lautojen maalaaminen irrallaan on hullun hommaa. Siihen menee todellakin moninkertainen aika seinällä maalaamiseen verrattuna, mutta jos tykkäätte että se on "kätevää" niin mikä jottei. Mä en vain omalla kokemuksellani osaa nähdä juurikaan etuja moisessa. Jos ne pontit nyt kamalasti huolettaa niin voi niitä sutia halutessaan taikka sitten varautua maalaamaan talon kertaalleen kuivana aikana jotta pontit ei näy, mutta eipä tuostakaan ole aikaisemmin hirveästi murhetta kannettu. Jos maalaa talon keväällä parhaiden maalauskelien aikoihin niin seinä on jo valmiiksi kuivimmillaan eikä niistä ponteistakaan surua tule.

Pekka
Askartelua ja ajanhukkaa: http://www.sihistin.fi/
pelkka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pelkka »

Vesa, tarkoititkohan tätä ketjua?

http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic ... %2A#p78099
voiettä
Jäsen
Jäsen

Pekka Huhta kirjoitti:Olen mä vieläkin sitä mieltä että talon lautojen maalaaminen irrallaan on hullun hommaa. Siihen menee todellakin moninkertainen aika seinällä maalaamiseen verrattuna, mutta jos tykkäätte että se on "kätevää" niin mikä jottei. Mä en vain omalla kokemuksellani osaa nähdä juurikaan etuja moisessa. Jos ne pontit nyt kamalasti huolettaa niin voi niitä sutia halutessaan taikka sitten varautua maalaamaan talon kertaalleen kuivana aikana jotta pontit ei näy, mutta eipä tuostakaan ole aikaisemmin hirveästi murhetta kannettu. Jos maalaa talon keväällä parhaiden maalauskelien aikoihin niin seinä on jo valmiiksi kuivimmillaan eikä niistä ponteistakaan surua tule.

Pekka
Olisko noin.. jospa jättäisinki maalauksen ensi kevääseen..mulla kun tulee noi laudat valkoiseksi pohjattuna ja lopullinen väri olis italianpunainen niin näkyisikö tuo valkoinen pontti jos tarkasti sutii sitten seinät? älytön homma tuo on maalata etukäteen pontit ja tuoreeltaan nostella seinille..saattais olla..ja onkin kärpässieni luukkia havaittavissa :shock:
Tuoski
Jäsen
Jäsen

Ite ajattelin ihan niin tehdä että ensimmäisen kerran maalaan pukkien päällä, annan kuivua ja lyön seinään.
Toisen kerran maalaan sitten seinässä jotta saa samalla naulankannat piiloon.

Miten muuten tuo lautatavara, meille tulee jotain pontattua paneelia tuohon seinään.
Minkä paksuista tuo olisi hyvä olla? Varmaan 20mm riittää ihan hyvin?
voiettä
Jäsen
Jäsen

Mä laitoin 20mm varaston seinään 5 vuotta sitten ja päivä ei paista vielä läpi mistään vaikka on melkein mustaksi maalattu. taloon otan kuitenkin 28mm paksun verhouksen..
vesahy
Jäsen
Jäsen

Ei 20 milliä mitään pärettä ole, mutta ehkä paksumpaa voisi olla. Mulle tehtiin paikallisella sahalla kahden tuuman aihioista sahaamalla ne halki ja panelit ovat sitten nafti tuuma, mitalla kaysoen 24-25 milliä. Kaikki muut lähellä olevat paksuudet olisivat olleet kallimpia, sekä ohuemmat että paksummat. Halkaisupinta oli loistava hienosahattu kun halkaisu tehtiin juuri teroitetulla sahalla.

Halkaisemalla tuli tietenkin joka toiseen paneliin "syyt väärinpäin" mutta ei se käytännössä näytä tällä paksuudella paatlokaan vaikuttavan. Jos olisin halunnut kaikkiin sydänpuun päällepäin, niin olisin joutunut tilaamaan paneleita tuplamäärän ja sitten hankkiutumaan siitä toisesta puolikkaasta jollain tavalla eroon.
Oto Hascak
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: www.suorakon.com
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oto Hascak »

Tuoski kirjoitti:Minkä paksuista tuo olisi hyvä olla? Varmaan 20mm riittää ihan hyvin?
Jos raha ei muuhun riitä... :wink: Kyllä tuo 20mm on ihan minimi. Mulla on tuota ja täytyy sanoa, että kyllä se on melkoista rimpulaa. Menee varjon puolella ihan hyvin, mutta aurinkoisella seinällä rimpuluus korostuu tulevien vuosien varrella.
Rakennuskonservaattori, restaurointirakentaja ja restaurointikisälli
http://www.suorakon.com
larus
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja larus »

Palaten vielä alkuperäiseen aiheeseen, löydin tuollaiset muoviset pukit viimein Biltemasta, taisi olla vähän päälle 13 euroa kappale. Mainiot!
Vastaa Viestiin