Hei
Harkitsemme kovasti Helsingissä sijaitsevan rmt-talon hankintaa(vm-54).Ongelmana se että kokemusta ei-vielä-kyseisistä taloista ole, ja kuntotarkastus sinänsä ei kerro juurikaan muuta kuin että peruskuntoinen on..
Onko tiedossa rmt-asiantuntijaa jonka saisi mukaan katsomaan taloa ja sen mahdollisuuksia? Tarkoitus olisi perinteitä kunnioittaen tämä arvorakennukseksikin suojeltu kohde remontoida..Ei tee mieli hutkia missään kohdassa ennen asiasta paremmin tietävien mielipidettä.Eikä senkään jälkeen hutkia..
Anne
Pääkaup.seudulta rmt-asiantuntija??
Re: Pääkaup.seudulta rmt-asiantuntija??
Mulla on sellainen kutina, että olette siihen taloon jo ihastuneet ja järkipuhe tuskin enää auttaa. Ottakaa nyt kuitenkin selvää ettei ole kosteuden aiheuttamia vaurioita (homekoirat). Terveen rungon lisäksi olisi tärkeää että te ostajat olette myös soveliaita taloon. Arvorakennuksia useimmat näistä eivät kyllä ole. Fiinimpi rouva joutuu tekemään talvisin myönnytyksiä villasukkien suhteen ja isäntä tarvii haalaria enemmän kuin oloasua. Tunnearvoa ja fiilistä kyllä enemmän kuin uudemmissa.
Hei
no myönnetään että taitaa tässä olla ihastusta ilmassa.Mutta järkeä käytetään ja tiedetään kyllä, jopa tiedostetaan, että lopuniän projektihan se on. Villasukistä tykätään muutenkin ja haalarit kyllä on ollu päällä molemmilla;)
Itse olen rmt.ssä asunut nuorena ja muistan kuinka isävainaa oli aina jotakin paikkaa laittamassa...
Noista homekoirista en niin perusta, mutta itse voisin parit maljat laittaa huoneisiin ja määrittää mikrobit(olen alalla).Homeitiöitä löytyy varmasti, mutta se että millaisia..Mutta rakenteita en osaa tutkia eikä mieskään..Ne tässä enemmän pohdituttaa...Onko niiden kunnon arvioinniksi vinkkejä?Ja ei,emme aio taloa tappaa, tarpeeksi harmittaa jo kyljen elintasopahka, jossa uima-allas...
no myönnetään että taitaa tässä olla ihastusta ilmassa.Mutta järkeä käytetään ja tiedetään kyllä, jopa tiedostetaan, että lopuniän projektihan se on. Villasukistä tykätään muutenkin ja haalarit kyllä on ollu päällä molemmilla;)
Itse olen rmt.ssä asunut nuorena ja muistan kuinka isävainaa oli aina jotakin paikkaa laittamassa...
Noista homekoirista en niin perusta, mutta itse voisin parit maljat laittaa huoneisiin ja määrittää mikrobit(olen alalla).Homeitiöitä löytyy varmasti, mutta se että millaisia..Mutta rakenteita en osaa tutkia eikä mieskään..Ne tässä enemmän pohdituttaa...Onko niiden kunnon arvioinniksi vinkkejä?Ja ei,emme aio taloa tappaa, tarpeeksi harmittaa jo kyljen elintasopahka, jossa uima-allas...
Mä jo luulin, että meidän edellisen asukkaan laittama laminaattilattia on pahinta mitä RMT:lle voi tehdä, mutta että uima-allas elintasopahkassa. Onko muuten Maununnevassa?
Oletteko yläpohjaan päässeet katsomaan?
Oletteko yläpohjaan päässeet katsomaan?
Hei
Ei ole Maununnevassa,laitan sitten sijaintia jos/kun on oma;).Koitetaan päästä tarksitamaan su lisää...
Ei ole Maununnevassa,laitan sitten sijaintia jos/kun on oma;).Koitetaan päästä tarksitamaan su lisää...