Aloin tekemään tarkistusluukkua toisen vinttihuoneen paneeliseinään. Paneelin alta löytyi muovinen höyrysulku, 200mm lasivillaa ja sen takana lastulevy eli siis villa lastulevyn ja muovin välissä. Tästä eteenpäin en vielä mennyt. Villat olivat tummuneet paikoin luukun(800mmx600mm) alalta. Kokemattomana en tiedä onko tämä oikea rakenne. Kellarista löytyi niin paljon toimimattomia(kosteita) seinärakenteita, että päätin tarkistaa koko talon kunnolla ja tehdä tarvittavat korjaukset. Olen kyllä etsinyt tietoa täältä, mutta en ole löytänyt tai en ole osannut hakea. Olen kiitollinen mahdollisista vastauksista.
Hande
Vintin seinien rakenne, onko oikein?
Re: Vintin seinien rakenne, onko oikein?
Villan alla onkin kipsilevy, kun tarkemmin katsoin. Villat olivat tummuneet paikoin, mutta puurakenne oli kuivaa luukun kohdalta.
Vieläkös kipsilevyn jälkeen jotain kerroksia on ?
Kipsilevystähän on myös tuulensuojaversio olemassa ja maalaamaton kuuluu olevan henkittävä muutenkin.
Niin...vastauksia pyydettiin,mutta meikä kehtaa kysellä
Kipsilevystähän on myös tuulensuojaversio olemassa ja maalaamaton kuuluu olevan henkittävä muutenkin.
Niin...vastauksia pyydettiin,mutta meikä kehtaa kysellä
Sinne kipsilevyn taakse täytyisi kurkistaa ettei siellä vaan ole toista höyrynsulkumuovia. Vai onko se kipsilevy jo ulkopuolta eli edellämainittu tuulensuoja?
ps. Itse itseäni oikoen: pakkohan sen on olla jo rungon ulkopuolta kun villaa on 20cm
ps. Itse itseäni oikoen: pakkohan sen on olla jo rungon ulkopuolta kun villaa on 20cm
Huomasin selittäneeni hieman epätarkasti seinän sijainnin. Siis kyseessä on seinä, joka on vinttihuoneen vinolla osalla oleva pystyseinä, ei ulkoseinä. Kipsilevyn takana on vielä tyhjää tilaa varsinaiseen ulkoseinään.