Sokkelin verhouslevyt

Keskustelua maanpinnan alapuolelta - kellari, salaojat, sokkeli jne.
Vastaa Viestiin
MikaR
Jäsen
Jäsen

Sokkelin verhouslevyt

Viesti Kirjoittaja MikaR »

Onko kukaan verhonnut sokkeliaan levyillä? Jos, niin löysitkö edullisia jostain ja mistä?

Itselläni sokkelin halkeamien korjaus alkaa pääsemään loppusuoralle ja ajattelin jos päällystäisi tollaisilla levyillä, niin ei tarvitsisi pohjustaa nykyistä pintaa sen kummemmin rappauksien tekemiseksi tms, sekä saa varmaankin luonnon eroosion aiheuttajat pidettyä levyjen pinnassa enemmälti.
hutski
Jäsen
Jäsen

Re: Sokkelin verhouslevyt

Viesti Kirjoittaja hutski »

Itse meinasin samalla tyylillä tehdä, mutta totesin että en halua piiloittaa sokkelia minkään levyjen taakse koska valvonta ja korjaus on huomattavasti hankalempaa kuin näkyvässä aidossa sokkelissa. Hintakin on melkoinen verhouslevyille.
Gondie
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Gondie »

Minä taas "sorruin" noihin: http://www.cembrit.fi/Julkisivut-22704.aspx.
Ostin harmaata peruskamaa ja maalasin haluamallani sävyllä. Lisäetuna(?) on se että sain levyn taakse piiloon myös lisäeristeen.
Aika näyttää oliko hukkainvestointi...
MikaR
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja MikaR »

hutski kirjoitti:Itse meinasin samalla tyylillä tehdä, mutta totesin että en halua piiloittaa sokkelia minkään levyjen taakse koska valvonta ja korjaus on huomattavasti hankalempaa kuin näkyvässä aidossa sokkelissa. Hintakin on melkoinen verhouslevyille.
Mä taas ajattelin asiaa ehkä sikäli itsekkäästi, että kun pahimmat on nyt korjattu ja ehkä hivenen ennaltaehkäisty uusien alkamista, niin ei tulis heti hiushalkeamat näkyviin ja poistetaan sit jos jotain vakavampaa pitää lähteä korjaamaan. Herää tietysti kysymys mistä mä sen huomaan, mutta kaippa tuo levykin halkeaa jos sokkeli alkaa vakavammin pullistumaan tai halkeamaan. Ja ehkä vielä sekin, että luonnon aiheuttamaa kuormaa sais pois itse sokkelista.

Gondie kirjoitti:Minä taas "sorruin" noihin: http://www.cembrit.fi/Julkisivut-22704.aspx.
Ostin harmaata peruskamaa ja maalasin haluamallani sävyllä. Lisäetuna(?) on se että sain levyn taakse piiloon myös lisäeristeen.
Paljonko kustansi per neliö? Onko noissa minkälainen pinta, rouhetta tms?
Gondie
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Gondie »

Gondie kirjoitti:Minä taas "sorruin" noihin: http://www.cembrit.fi/Julkisivut-22704.aspx.
Paljonko kustansi per neliö? Onko noissa minkälainen pinta, rouhetta tms?[/quote]

Enpä jaksa hintaa muistaa, olisko ollut kympin kieppeillä/m2. Kysäise rautakauppiaalta.
Pinta on sileä, eli pinnoitus jää asiakkaalle. Pitäisi kuulemma onnistua myös rouheella. Itse tosiaan maalasin telalla pariin kertaan, maalina Tikkurilan Yki. Lopputulos on ulkonäöllisesti aivan siedettävä.
--Make--
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja --Make-- »

Gondie kirjoitti:
Paljonko kustansi per neliö? Onko noissa minkälainen pinta, rouhetta tms?
Enpä jaksa hintaa muistaa, olisko ollut kympin kieppeillä/m2. Kysäise rautakauppiaalta.
Pinta on sileä, eli pinnoitus jää asiakkaalle. Pitäisi kuulemma onnistua myös rouheella. Itse tosiaan maalasin telalla pariin kertaan, maalina Tikkurilan Yki. Lopputulos on ulkonäöllisesti aivan siedettävä.[/quote]

napsi ihmeessä muutamia kuvia tänne?
Vastaa Viestiin