Tee-Se-Itse Hometesti.

Ajatuksena kertoa mm. "järkevän" hintaisista tuotteista ja vinkeistä niiden hankintaan. Keskustelua myös tarjouksista ja käytetyn tavaran myyntipisteistä ja kierrätyskeskuksista.
Vastaa Viestiin
tuuma
Jäsen
Jäsen

Tee-Se-Itse Hometesti.

Viesti Kirjoittaja tuuma »

Tuossa kun etsin sopivan hintaisia kosteusantureita/lähettimiä niin eksyin sivustolle, joka kauppaa purkkia, josta muutaman päivän sisällä näkyy onko hometta huoneilmassa. Toinen testi kertoo huonepölystä tutkien onko ollut viimeisten kuukausien aikana. Kuulostaa monelle täällä asiaa pohtiville unelmapurnukalta. Onkohan kukaan koittanut? Onkohan mistään kotoisin vai lietsooko vaan lisää homehysteriaa aina näyttämällä että itiöitä on? Reilu 50€ näytti hinnat olevan:

http://www.biofacto.mycashflow.fi/product/1/biotesti-1
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Kulmala
Jäsen
Jäsen

Re: Tee-Se-Itse Hometesti.

Viesti Kirjoittaja Kulmala »

Eikö asian laadun kerro jo se, että nettisivu on ...mycashflow.fi :lol:
Jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja piippo »

Ei paljon hirviäis omaan taloon tuommosta purkkia laittaa :D Menis yöunet..
Aaltju
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Aaltju »

Penn & Teller:n sanoin: Bull shit!

Itiöiden etsiminen ilmasta kotikonstein onnistuu aina... huoneilmasta on täysin mahdontonta ottaa näytettä, jossa ei olisi sen vertaa itiöitä että ne oikeissa olosuhteissa lähtisivät kasvamaan. Kysymys onkin siitä osuuko inkubaatio olosuhteet kohdilleen... jos osuu niin hui-kamalaa-meillä-on-hometta ja heti puhelu Karpolle, tv2:n homehysteria ohjelman toimittajille ja lakimiehelle... jos inkubaatio menee mönkään niin voi taputella itse itseään selkään kun on niin hyvä ja terve talo.

... oli miten oli niin itiöitä on aina ilmassa ja 97,5% todennäköisyydellä omassa torpassakin on jossain hometta.
koppelo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja koppelo »

Homeitiöitä on ilmassa jokapuolella. Niin ulkona kuin sisälläkin. Kun kasvualusta ja olosuhteet ovat suotuisat, niin kyllä homeen saa kasvamaan vaikka mistä näytteestä.

Eli rahan hukkaa käytännössä koko purkki, eli se ei kerro rakennuksen tilanteesta mitään. Silmät auki, riskipaikat tarkasteluun ja nenällä haistelu. Niillä keinoilla saat paljon hyödyllisempää informaatiota.
Vastaa Viestiin