Mielipiteitä väreistä kaivataan!!!

RMT:n sisustusnurkka naisille, miksei ukoillekin.
Vastaa Viestiin
Muza
Jäsen
Jäsen

Mielipiteitä väreistä kaivataan!!!

Viesti Kirjoittaja Muza »

Heips!

Meille on tulossa RUBIININ punainen pönttöuuni uutena, johon olemme hommanneet vanhat luukut. Noh, nyt on luukun väristä "kiistaa" miehen kanssa. Luukut ovat tällä hetkellä "hopean" väriset, jotka ovat ihan makeasti kuluneet ja hieman ruosteessa eli sellaset romuromanttiset. Noh, ne olis ollut ihan jees, JOS meille olis tullut sellanen harmaa tai valkonen pönttöuuni kun aluks suunniteltiin. No sitten mopo karkas käsistä, kun näin niitä punasia pönttöuuneja ja nyt minä eli rouva olen sitä mieltä, että luukut pitäis maalata mustaks ja mies taas ei...

Voiko niitä luukkuja maalata jälkeenpäin, jos nyt annan periksi ja totean jälkeenpäin, että ne ovat ihan hirveät sen punasen kanssa??? Ja tosiaan niitä mielipiteitä kaikenlaisia =)
Perinnerakentamista saatana!!!
kivikumpu
Jäsen
Jäsen

Re: Mielipiteitä väreistä kaivataan!!!

Viesti Kirjoittaja kivikumpu »

moips.minä maalasin mustalla termalilla meidän pönttiksen hopeiset luukut.ei ollut siinä ainakaan ongelmia.miten se hopean värinen peittää mustan päällä (tarvittaessa),niin en tiedä.minulta ääni kyllä sen mustan puolesta.itse tykkään paljon ja pistän kyllä vaihtaen seuraavassakin kohteessa ne hopeiset mustaksi,sanoi kuka mitä hyvänsä...punainen pönttis kuulostaa makeelta :-D !meidän tulevassa kodissa on pähee turkoosi :lol: .saa nähdä vaihtuuko väri,vai oisinko rohkee ja jättäisin sen :mrgreen: !mies ei tosin tykkää...
Laurakaisa
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://laurakaisatalo.blogspot.com

Viesti Kirjoittaja Laurakaisa »

Voihan ne luukut maalata ihan missä vaiheessa vaan. Porakoneen teräsharjalla tms. vanha maali veks, jos lähtee, ja uusi maali tilalle. Tai hiekkapuhalluttaa ne ja maalaa sitten, jos ovat ruosteessa. Ei varmaan maksa montaa kymppiä tuollaisen pienen nakaleen hiekkapuhallus jossain maalaamossa. (Vrt. auton vanteiden hiekkapuhallus maksoi kympin per vanne, kokoluokka on suunnilleen sama.)

Muoks, luin nyt vasta aloittajan viestin kunnolla. Minä edustan sitä taantumuksellista koulukuntaa, jonka mielestä ruoste on ruostetta eikä "romuromanttista" eikä siten kuulu sisätiloihin... :lol: T: mummo.
"Saavat tehdä tämän päivän talot juuri niin kuin haluavat, mutta minun talo on tehty kuusikymmentä vuotta sitten ja semmonen aika näkyy talossa ja ihmisessä. Kiitos mutta ei kiitos." - Tuomas Kyrö: Mielensäpahoittaja
MarkusT
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja MarkusT »

Mites olisi kullan väriset luukut, natsaisivat myös loistavasti tuon punaisen kanssa. Mutta kyllä musta varmasti hyvä on eipähän näy noki yms. Mutta onko hiukan gootti ? =)
Kirjoitusten oikeellisuudesta niin tiedä, mutta parhaani mukaan arvailen.
lehmikangas
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja lehmikangas »

Jos niistä kulahtaneista vähänkään tykkää, niin kannattaa antaa ensin olla sellaisenaan. Menet maalaamaan ne mustiksi niin ei niissä sitten ainakaan ole patinaa enää, feikkipatina kasvattaa nenää.
Rosanna67
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Rosanna67 »

Tuossa vähän tuntumaa, mille näyttäisi...

Kuva

Jos luukussa on jotain hienoja yksityiskohtia, kuvioita, ne eivät mustassa luukussa erotu, kuten hopeisessa.

Minä kokeilisin ensin hopeisena (mutta siistiksi maalattuna).
Kurjuuden maksimointi --> uudesta omakotitalosta täysrempattavaan rintamamiestaloon --> Mutta: omakotitaloalueen helvetistä haja-alueen autuuteen
Muza
Jäsen
Jäsen

Kiitos Rosanna kuvasta!!! Ei muuten paha ollenkaan!!! Ja meillä toi tuleva punaisen sävy on vielä tummempi kuin kuvassa. Ja luukuissa on tosiaan kauniit kuviot et senkin puolesta olen sitä mustaksi maalaamista vähän miettinyt uudestaan.

Joku täällä ehdotteli kultaakin, ei olis muuten varmaan hassumpi sekään!!!?

Romuromantikkoja täältä ei taida löytyä ollenkaan :-D , mutta luukut eivät todellakaan ole umpiruosteiset vaan ihan siististi hieman sieltä täältä kuluneet ja näissä kulumakohdista patina ruosteessa. Mut jeps, voipi olla et hassulta sitten näyttävät kun on ihan uus maalipinta pöntössä. :-D

Jospa tällä erää nyt kuitenkin annan miehelle periks ja maiskutellaan niitä sitten yhdessä miltä näyttävät, jospa saisin sen sit taipumaan suuntaan tai toiseen. viini

Edelleen otetaan niitä mielipiteitä tai kuvia vastaan!!!
umbrawhite
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja umbrawhite »

Voihan sen mustan maalin sijasta käyttää liesimustaa, jolloin niistä ei tule niin teennäisen maalatut vaan metalli on mustunut. Yleensä kun itse pähkäilen miltä jokin näyttäisi toisen värisenä, niin otan valokuvan ja Photoshopilla säädän sen ajateltuun väriin, niin voi vertailla eri vaihtoehtoja ilman maaliakin.
lehmikangas
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja lehmikangas »

Iltasanomien juttu. Poimittu etuovesta kuvia:
http://www.iltasanomat.fi/asuminen/tass ... 62584.html

Kuva
Muza
Jäsen
Jäsen

Non-nih, nyt on meillä pönttöuuni pystyssä! Ja niin siinä kävi, että ei tullut rubiinin punainen, vaan vadelman punainen hopeilla "romuromanttisilla" luukuilla, Ja eikä oo yhtään hassumman näköinen, Kuvankin laittaisin jos osaisin, mutta saan herjausta liian isosta kuvasta enkä osaa niitä pakata...
Kulmala
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Kulmala »

Jos sinulla on microsoft office käytössä, avaa kuva picture managerissa -> muokkaa kuvaa -> pakkaa -> dokumenttikokoon -> tallenna.
Muza
Jäsen
Jäsen

microsoft office xp löytyy, mutta ei picture manageria...olen niiiiiiin käsi näiden kanssa. :oops:
Muza
Jäsen
Jäsen

saa poistaaaaaaa
Viimeksi muokannut Muza, Pe Loka 21, 2011 19:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Muza
Jäsen
Jäsen

Hah!! Ihan ite onnistusin ton tänne liittämään, vähän nuuskuttelua googlen kanssa ja sitten irfanview:n kanssa leikkimään. Kaikkee sitä näköjään osaa kun viitsii asioita tutkia. :-D Eli tommonen pönttis meillä sitten nurkassa pönöttää :lol:
Liitteet
pakattu pönttis.jpg
pakattu pönttis.jpg (15.86 KiB) Katsottu 15101 kertaa
Norppa72
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Norppa72 »

Muza kirjoitti:Hah!! Ihan ite onnistusin ton tänne liittämään, vähän nuuskuttelua googlen kanssa ja sitten irfanview:n kanssa leikkimään. Kaikkee sitä näköjään osaa kun viitsii asioita tutkia. :-D Eli tommonen pönttis meillä sitten nurkassa pönöttää :lol:
wow, onpa päheän värinen! näitä kuvia on muutenkin kiva nähdä, koska sama on edessä täälläkin ja värikin tosiaan pitäisi päättää.. :)
" Kun itse tekee, niin sen näköistä siitä sitten tulee. " http://harrastelijatharjulla.blogspot.com/
Vastaa Viestiin