Muovisen viemäriputken maalaaminen

Maalaus ja varsinkin maalit jakavat mielipiteitä ja ansaitsevat oman osion
Vastaa Viestiin
duppa
Jäsen
Jäsen

Muovisen viemäriputken maalaaminen

Viesti Kirjoittaja duppa »

Moro,
Kunnostan vanhassa halkokopissa olevaa tilaa kodinhoitohuoneeksi, eli lähinnä pyykkituvaksi ja haluaisin maalata tilassa olevan harmaan muovisen viemäriputken valkoiseksi.
Kysymys kuuluukin, että millä maalilla tuon viemärin maalaan niin, rttä maali VARMASTI pysyy, eikä lähde hilseilemää irti?

Meneekö ihan tyyliin otepohja+pintaväri vai vaatiiko jotain eksoottisempaa käsittelyä??

-Duppa-
Juha_P
Jäsen
Jäsen

Re: Muovisen viemäriputken maalaaminen

Viesti Kirjoittaja Juha_P »

Minä vedin Otexia alle Helmi kalustemaalia päälle. Hyvin on pysynyt. Kuiva tila.
duppa
Jäsen
Jäsen

Juha_P kirjoitti:Minä vedin Otexia alle Helmi kalustemaalia päälle. Hyvin on pysynyt. Kuiva tila.

Kiitti tiedosta! Tällä mennään, ellei soraääniä ala kuulumaan :lol:
Elämä on
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Elämä on »

Ihan maalarin valkoista vetelin putken päälle samalla kun pohjamaalasin gyprocit ja 8 vuotta on maali paikallaan pysynyt, tämäkin kohde kuivassa tilassa.
tarpola
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tarpola »

Tavallista sisälateksia olen käyttänyt, Tela jotain, rautakaupan halvinta, ja hyvin on pysynyt. Jonkun vessan pesualtaan putken vedin ovi- ja ikkunamaalilla, sekin ok.
tessu

Viesti Kirjoittaja tessu »

Sama juttu mulla,ensin tärpätillä putsasin muoviputken ja sitten vedin lateksia pintaan,siinähän tuo on pysyny.
jollei siihen mitään kuluttavaa hankausta ja kolhuja tule niin kyl se kestää ja voihan sen joskus taas vetästä väriin uudelleenkin jos helppo paikka on
jope
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jope »

No jos ihan varmasti pitää maali pysyä pitäisi ensin selvittää onko putki pvc:tä vai propeenia. Ja sillä tiedolla mennä maalikauppaan (ei rauta) kyselemään onko olemassa tartuntaprimeriä ja pintamaalia.
Yleensä remppojen yhteydessä noita on sudittu samalla kertaa lateksilla alkydimaaleilla ja millä milloinkin. Yleensä sisätiloissa pysyy yllättävän hyvin. Kysymyksestä päätellen aina ei kuitenkaan.....
shit happens
duppa
Jäsen
Jäsen

jope kirjoitti:No jos ihan varmasti pitää maali pysyä pitäisi ensin selvittää onko putki pvc:tä vai propeenia.
Mun mielestä se oli PP- putkea.

Mä maalasin sen jo: laitoin pohjalle otexia ja pintaan remonttiässän kahteen kertaan. Nätti tuli, on ku sika pienenä :lol:
Eri asia on sitten, että kauanko pysyy kiinni..... muiden viesteistä päätellen ei pitäisi tulla ongelmia.
Kiitos kaikille vinkeistä.

-Duppa-
jope
Jäsen
Jäsen

Ropeeni eli pp on se vaikeampi laatu. Pitäisi melkein automaaliliikkeestä hakea aineet jos nyt piukka haluaisi olla. Otex käy pvc:lle. Käytännössä mennee pyykkituvassa tolleenkin. Jos hilseilee tai irtoaa niin sitten kunnon aineilla uudestaan....
shit happens
kokki
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja kokki »

Mä vetäsin Tikkurilan Lujalla valkoiseksi, vuoden tms ainaki pysyny. Enkä ees muuten kuin märällä rätillä vaan pyyhin pölyt pois.
---
Vuoden 1959 Siporex-talo
jope
Jäsen
Jäsen

Superlateksi on kanssa kuuluisa ongelmapintojen peittomaali. Pellikylppäreissä suosittu kama ja pitäisi pysyä muoveissakin. Joskus piti auton muovi puskuria koittaa mutta jäi koittamatta muiden kiireiden vuoksi..
shit happens
Vastaa Viestiin