Polttopuuta PK-Seudulle?
-
SadButTrue82
- Jäsen

Polttopuuta PK-Seudulle?
Olisi tarvetta hankkia puuta talven varalle (mieluiten valmiina, kuivana koivuklapina, mutta halotkin käy). Olen katellut googlesta eri yrityksiä ja kaikissa näyttää hinnat olevan luokkaa 70 €/i-m3. Onko jolla kulla suositella edullista ja luotettavaa toimittajaa, jolta saisi "järkihintaan", mieluiten kuljetuksen kera?
-
ramirez
- Jäsen

- Kotisivu: http://www.helevetintunarit.com/
Re: Polttopuuta PK-Seudulle?
Onko toi hinta heitto vai pinokuutiohinta?
Irtokuutiohan tuossa lukisi yllä, eli tuskin on pinomotin hinta..ramirez kirjoitti:Onko toi hinta heitto vai pinokuutiohinta?
Kattelin muuten eilen taas HML Kodin Terrassa "halpaa" klapia.. 99 euroa 1.4 kuution heittosäkki.
Ja olihan siellä niitä 35-40 litran säkkejäkin jotain 4,95 eur per säkki :D
PK-seutu elää omaa elämäänsä ja maaseutu omaansa.
Maalla naapurit eivät toisiltaan kuitteja kysele ja lisäksi myyjän ja ostajan roolit saattavat seuraavana vuonna olla toisin päin.
Kuljettaminen maksaa ja välikäsiä kertyy helposti montakin, ennen kuin puu palaa espoolaisen omakotitalon takassa: jokaiselle välikädelle pitää jäädä jotain käteen.
Lisäksi koko puunjakelu toimii aika epämääräisenä kuviona, jos sitä verrataan vaikka öljyn jakeluketjun virtaviivaisuuteen.
Tämä näkyy myös hintojen vaihteluna: öljyn hintatarjouksia kun eri firmoista kysyy niin kovin on pieni vaihteluväli.
Ajallisesti öljyn hinta vaihtelee sitten reilummin, eli ostopaikkaa enemmän merkitsee se, että ostaa öljynsä oikealla hetkellä.
Halpoja taitavat tosin puutkin olla keväisin?
Maalla naapurit eivät toisiltaan kuitteja kysele ja lisäksi myyjän ja ostajan roolit saattavat seuraavana vuonna olla toisin päin.
Kuljettaminen maksaa ja välikäsiä kertyy helposti montakin, ennen kuin puu palaa espoolaisen omakotitalon takassa: jokaiselle välikädelle pitää jäädä jotain käteen.
Lisäksi koko puunjakelu toimii aika epämääräisenä kuviona, jos sitä verrataan vaikka öljyn jakeluketjun virtaviivaisuuteen.
Tämä näkyy myös hintojen vaihteluna: öljyn hintatarjouksia kun eri firmoista kysyy niin kovin on pieni vaihteluväli.
Ajallisesti öljyn hinta vaihtelee sitten reilummin, eli ostopaikkaa enemmän merkitsee se, että ostaa öljynsä oikealla hetkellä.
Halpoja taitavat tosin puutkin olla keväisin?
oisko briketeistä mihinkään? niitä ainakin tuntuu saavan edes vähän halvemmalla, kun ihan virallista klapia.
googleen laitat briketti, niin alkaa löytyyn tavaran toimittajia ja hintoja. ajattelin itse kokeilla tota jahka tässä pääsee lämmittään.
googleen laitat briketti, niin alkaa löytyyn tavaran toimittajia ja hintoja. ajattelin itse kokeilla tota jahka tässä pääsee lämmittään.
Mutta kyllä puu kelpaa kun monelta on tässä vaiheessa tän vuoden puut myyty. Olin hidas enkä saanu vakituiselta myyjältäni puita.. vaikka syyskuun alussa jo kyselin, pitäs muistaa heinäkuussa hommata niiin olis kivempi myös liikutella niitä klapeja kun ei tarttis katella niin paljon, että taasko siellä sataa vettä.
---
Vuoden 1959 Siporex-talo
Vuoden 1959 Siporex-talo
Poltin viime talvena tehokoivua noin 1.5 tonnia (tehokoivu.fi), aikaisempien vuosien statistiikoista (sähkön-/puunkulutus) voi päätellä että tuo vastasi noin 8 sekapuu-pinomottia. Eli verrokkihinnaksi tuli n. 50e / motti. Kohtuullinen hinta etenkin kun tenhokoivun kanssa vaiva on minimaalinen monessa mielessä.
Näyttäisi olevan tehokoivutehdas alhaalla tällähetkellä joten katse täytyy kääntää jonnekin muualle, mitenköhän bioklapi toimisi :)
Näyttäisi olevan tehokoivutehdas alhaalla tällähetkellä joten katse täytyy kääntää jonnekin muualle, mitenköhän bioklapi toimisi :)
Moro,täällä Mikkelissäpäin olisi koivuhalkoa ylimääräistä,noin 60 mottia metrihalkoa,hinta 70e/motti,myös pilkottuna,tarvittaessa toimitetaan sinne perille asti.Eli jos on puille tarvetta,ota yhteyttä,muutaman motin takia ei kannata sinne asti ajaa,mutta jos useammalla on tarvetta,niin sitten onnistuu.
Soita 0400960241 Timo
Soita 0400960241 Timo
-
ramirez
- Jäsen

- Kotisivu: http://www.helevetintunarit.com/
Täältä meiltä maalta tooimitetaan puuta sinne pääkaupunkiseudulle.
http://ilomaenpuukauppa.yhteystietopalv ... /index.php
ei maksettu mainos.
Kyseleppä tuolta
http://ilomaenpuukauppa.yhteystietopalv ... /index.php
ei maksettu mainos.
Kyseleppä tuolta
-
SadButTrue82
- Jäsen

Löysin tuossa googlettamalla (pilkekauppa.com) mänty- ja kuusipuusta tehtyjä brikettejä (Made in Latvia) 115 €/tonni. Ei kovin paha hinta ainakaan itse löytämiini. Laitoin tuonne kyselyä toimituksista, laadusta yms.
http://www.vantaanenergia.fi/fi/Asiakas ... yyjat.aspx
Tämä linkki mulle joskus tällä palstalla neuvottiin, ja hyvin on toiminut.
Tämä linkki mulle joskus tällä palstalla neuvottiin, ja hyvin on toiminut.
onkohan noi mänty ja kuusi briketit sitä samaa tavaraa jota baukkari myi viime vuonna välillä halvallakin. aika höttöstä tavaraa ja rätisee&kipunoi aivan sairaasti
ei avotakkoihin
mut puutahan toi brikettikin kaverikseen kaipaa,yksinään ei oikein toimi.
halpaa pellettiäkin pitäis saada keskarin alueelle..
mut puutahan toi brikettikin kaverikseen kaipaa,yksinään ei oikein toimi.
halpaa pellettiäkin pitäis saada keskarin alueelle..
Halkoliiteristä ainakin löytyy yhdestä paikasta kattava otanta toimittajista (http://www.halkoliiteri.fi/).
-
nummentie 434
- Jäsen

Jos jotakuta kiinnostaa kuormalavojen haku polttopuiksi, mulla voisi olla tietoo...
Lavoja on pohjois-Helsingissä, ja tulee jatkuvasti lisää, ja ihan luvan perrään saa tulla hakemaan pois. Ovat vähän jo ongelmajätteeksi muodostumassa, kun ei tahdo kelleen kelvata
Lavoja on pohjois-Helsingissä, ja tulee jatkuvasti lisää, ja ihan luvan perrään saa tulla hakemaan pois. Ovat vähän jo ongelmajätteeksi muodostumassa, kun ei tahdo kelleen kelvata
Opi toisten virheistä, et voi millään elää tarpeeksi kauan tehdäksesi ne kaikki itse.
Noita ainakin tääläpäin on saanut kun on rekkaterminaaleihin mennyt kyselemään. Tuli joskus itsekin tuota harrastettua.nummentie 434 kirjoitti:Jos jotakuta kiinnostaa kuormalavojen haku polttopuiksi, mulla voisi olla tietoo...![]()