verhotanko, mille korkeudelle?
verhotanko, mille korkeudelle?
mille korkeudelle verhotangot laitetaan?
Re: verhotanko, mille korkeudelle?
En tiedä, mutta tuskin mitään "virallista" korkoa on. Laita siihen ikkunan yläpuolelle, mikä nyt silmälle hyvältä näyttää... 
Ei se mene kuin elokuvissa...
Ennakoin tilanteen ja kysyin ensin emännältä kuinka pitkät verhot meille tulee 
Sille korkeudelle mille vaimo määrää...A&R kirjoitti:mille korkeudelle verhotangot laitetaan?
joonak kirjoitti:Sille korkeudelle mille vaimo määrää...A&R kirjoitti:mille korkeudelle verhotangot laitetaan?
köhköh...
mie oon se vaimo, eikä miulla oo hajuakaan! :D
Suurinpiirtein 10cm ikkunan yläreunasta. Jos on kovin korkeat huoneet ja ikkunan ja katon välissä pitkä matka, niin sitten pitää tällätä ehkä vähän korkeammalle. Ihan verholistat voi laittaa kattoon - sillä konstilla saa huoneeseen lisää korkeutta (siis näköharhaa) jos laittaa verhot lattiasta kattoon.
Oikea paikka riippuu myös siitä, minkälainen verhotanko tulee (ohut, paksu) ja minkälaiset verhot laitetaan.
Ei muuta kuin isket verhotangot sinitarralla seinälle ja mallailet oikeaa korkeutta. Voit tietty yrittää sitä, että mies pitelee tankoa näytiksi, mutta...
Oikea paikka riippuu myös siitä, minkälainen verhotanko tulee (ohut, paksu) ja minkälaiset verhot laitetaan.
Ei muuta kuin isket verhotangot sinitarralla seinälle ja mallailet oikeaa korkeutta. Voit tietty yrittää sitä, että mies pitelee tankoa näytiksi, mutta...
-
Pekka Huhta
- Moderaattori

Silmällä se pitää katsoa, nyrkkisääntöä ei voi antaa. Isossa huoneessa tanko voi olla ylempänä koska sitä katsotaan kaukaa, pienemmässä voi joutua laittamaan alemmas koska sitä katsotaan enempi "alapuolelta". Asiaan vaikuttaa myös listat, eli yleensä pyritään siihen että myös karmilista peittyy - eli se 10 cm voi jäädä vähän höntisti vajaaksi leveillä listoilla. taqngon ja verhon tyypistä nyt puhumattakaan.
Ei siinä auta kun se Mk 1 Silmämunamenetelmä ja mallaaminen. Mua keljuttaa se että mä haluaisin itse katsoa asian silmällä, mutta vaimokulta on kaikkien muiden ihanien ominaisuuksiensa lisäksi niin somasti persjalkainen ettei se tahdo ylettää riekkumaan verhotangoissa jakkarankaan kanssa :)
Pekka
Ei siinä auta kun se Mk 1 Silmämunamenetelmä ja mallaaminen. Mua keljuttaa se että mä haluaisin itse katsoa asian silmällä, mutta vaimokulta on kaikkien muiden ihanien ominaisuuksiensa lisäksi niin somasti persjalkainen ettei se tahdo ylettää riekkumaan verhotangoissa jakkarankaan kanssa :)
Pekka
Askartelua ja ajanhukkaa: http://www.sihistin.fi/
Ja sitten jos ne verhot tulee kiinni jollain pitkillä lenkeillä tai vastaavilla, niin tangon tarttee olla ylempänä ettei lista tms pilkota verhon yläpuolelta.
Mutta yksi parhaista ratkaisuista on se että katsoo mitä vakiomittaisia verhoja on ja tällää tangon sen mukaan. Kutistuuhan ne pesussa, joten ei haittaa vaikka uutena verhot olisi lattiassa kiinni.
Nimim. tankoja ylös-alas siirrellyt
Mutta yksi parhaista ratkaisuista on se että katsoo mitä vakiomittaisia verhoja on ja tällää tangon sen mukaan. Kutistuuhan ne pesussa, joten ei haittaa vaikka uutena verhot olisi lattiassa kiinni.
Nimim. tankoja ylös-alas siirrellyt
Kari
"...and we'll raise up our glasses against evil forces,
singin': 'Whiskey for my men and beer for my horses!' "
"...and we'll raise up our glasses against evil forces,
singin': 'Whiskey for my men and beer for my horses!' "
- vesahy
- Jäsen

Meillä ylettyy ikkuna niin korkealle, että ylävuorilaudan ja katon reunalistan välissä vain muutama sentti tilaa ja olen sinne ruuvannut kiinni sekä verhotangon että rullagardiinin kiinnikkeet. Kovasti ahdasta on mutta jollain tavalla olen saanut molemmat toimimaan. Rullaverho toimii ihan narusta vetäen niin kuin on tarkoituskin, mutta jos verhoja pitää asetella, niin pakko on kiivetä tuolille. Jostain kun löytäisi pari senttiä pidemmät verhotangon kannattajat, niin mahtuisivat molemmat paremmin. Ei ole tarvinnut vatupassin tai ristilaserin kanssa panna salusiinejä seinälle, ei edes silmämääräisesti suoraan vaan siten kuin ne joten kuten sai sinne mahtumaan.
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?