Mistä messinkisiä kynnysruuveja?

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
Vastaa Viestiin
joonak
Jäsen
Jäsen

Mistä messinkisiä kynnysruuveja?

Viesti Kirjoittaja joonak »

Haluaisin uusiin kynnyksiin messinkiset ruuvit, kulkevat ihan nimellä kynnysruuvit.

Kuva

Olen kiertänyt Kotkan rautakaupat, halpakaupat ja Prisman mutta ei tunnu löytyvän. Yleismallisia messinkiruuveja löytyy mutta ovat liian pieniä tai ainakin kanta on normaali pieni. Olisiko vinkkiä mistä etsiä?
Hower
Jäsen
Jäsen

Re: Mistä messinkisiä kynnysruuveja?

Viesti Kirjoittaja Hower »

Ja samaan jatkoksi: mistä hifistelytarkoitukseen messinkisiä linssikantaisia (vai-mitä-ne-nyt-on) uraruuveja, siis ei ristipää/torx. Jonkun verran mulla on niitä laatikon pohjalla, mutta lisää pitäis saada.
purasjoki
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja purasjoki »

Domus Classicalta tai Ruuvilinjalta saattais löytyä.
Limes
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Limes »

Jos puoti myy kynnyksiä niin luulisi olevan ruuvejakin. Meillä oli ihan rautakaupassa,tosin ristikantaa vain.

Baltic Bolt:n nettisivuilla tuotteissa DIN 95 lienee Howerin etsimä ? Tuohan ei ole nettikauppa vaan asioitava tiskillä Nummelassa,puhelimitse tai sähköpostilla.
Ves_ku
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Ves_ku »

Vaikka muuten arvostankin vanhoja yksinkertaisia ratkaisuja, niin noita uraruuveja en ymmärrä. Vaatii kohtuu kovaa itsepäisyyttä, että sen saa ilman apureikää menemään vähänkään muutamaa senttiä pidemmälle puuhun tai roppuun. Vanhankin irrottaminen nykyaikaisilla talttaruuvareila muutaman maalauksen jälkeen on jo aika touhua, mutta kai se sama maalauksen suhteen toimii ristipääläkin. Eipä omalle kohdalle ole asennuksen kannnalta tullut torxin voittanutta.

Messinkiruuveja pikkutarpeisiin on isukin pakissa. :-D
Kun Savolainen puhuu siirtyy vastuu kuulijalle. Koskee tässä tapauksessa myös Hämäläistä.
pelkka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pelkka »

Joo, komppaan tuossa Baltic Bolt -asiassa. Mainio paikka, josta saa vaikka mitä! Ruuveja siis, ja pultteja.
Hiulihei
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Hiulihei »

Melkein lähdin väittämään, että Pislan pussukkaseinältä olen omani ostanut, mutta eipäs ollutkaan. Olivatkin Würthin messinkiruuveja, Robin Hoodistakohan olisin ostanut...?

Würthin sivuilla tuotteet ovat katalogeissa ja messinkiruuveja löytyy ristipäänä eri muotoisilla kannoilla ruuvikatalogin sivulta 25.

http://www.wurth.fi/site/media/pdf/tuot ... uvasto.pdf
Hower
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Hower »

Ves_ku kirjoitti:Vaikka muuten arvostankin vanhoja yksinkertaisia ratkaisuja, niin noita uraruuveja en ymmärrä. Vaatii kohtuu kovaa itsepäisyyttä, että sen saa ilman apureikää menemään vähänkään muutamaa senttiä pidemmälle puuhun tai roppuun. Vanhankin irrottaminen nykyaikaisilla talttaruuvareila muutaman maalauksen jälkeen on jo aika touhua, mutta kai se sama maalauksen suhteen toimii ristipääläkin. Eipä omalle kohdalle ole asennuksen kannnalta tullut torxin voittanutta.

Messinkiruuveja pikkutarpeisiin on isukin pakissa. :-D
Kyse on mulla semmoisen irrallisen, lattialla pyörien päällä olevan säilytyskalusteen/tason rakentelusta. Se tulee tammesta lakattuna. Ajatuksena oli laittaa se kasaan puutappi/liimaliitoksilla. Jotenkin sen hökötyksen malliin alkoi näkyvien ruuvien käyttö harkittuihin paikkoihin tuntumaan oikealta. Vähän niinku joillekin kalusteille ns. koristesaranat on se juttu taikka jonkun nahkakalusteen verhoilu näkyvillä nastoilla. Eli eipä tämä ihan perusrakentamishommaa ole. Ruuvit on tyylikysymys ja tässä tapauksessa rehellistä hifistelyä. Käyttäisin toki niitä myös kynnyksissä ihan ulkonäkösyistä.
Olen kyllä saanut irti uraruuveja 50-lukulaisten keltsun ovien moneen kertaan maalatuista saranoistakin suht kivuttomasti
tessu

Viesti Kirjoittaja tessu »

Jos entisöidään esim.vanhoja kalusteita ym niin siihenpä ei sitten käykään ristipää ruuvi eikä torx!
Niihin tarvitään just niitä vanhoja talttakantoja ja kuka niitä on ruuvaillu niin saa varmasti ne myös puuhun uppoamaan,ei ne muutkaan ruuvit aina suosiolla ilman ensi reikää puuhun hyvin mene ja monesti olen joutunut laudan tms ruuvin kohdalta senkkaamaan että käypi uppokanta tai kupu-uppokanta ruuvi just eikä melkein siihen.
Itse kyllä kerään kaikki vanhatkin kiinnitystarvikkeet maailmalta mitkä eteen tulee kun muille ei tunnu kelpaavan,eipä se avaudu tai mene kiinni se ristipää torxista puhumattakaan jos kerrankin on kanta pyörähtäny, sitten kun yrittää pois ottaa onkin yhtä juhlaa!!
Sebbe
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Sebbe »

Kyllä uraruuvi on ehdottoman hyvä. Torxien kärkiä tuskin enää parinkymmenen vuoden kuluttua saa, eiköhän siinä ajassa ole ehditty keksiä viisi uutta standardia. Sata vuotta vanhan ruosteisen uraruuvin saa kyllä auki.
- Kaikki uusi on paskaa -
joonak
Jäsen
Jäsen

Eipä ole vieläkään löytynyt ruuveja kynnyksiin, saa potkia kynnykset jatkuvasti paikoilleen kun muut potkii ne pois paikoiltaan :-D Löytyisikö keneltäkään varastoista isolla kannalla olevia messinkiruuveja, ja pitäisi melkein olla uraruuveja. Taidan olla vaan liian nirso, pitäisi ostaa Prismasta pussi jotain tusina ruuveja ja unohtaa koko asia...
PetteriKivimäki
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja PetteriKivimäki »

Mulla on pussillinen moisia messinkiruuveja, jos on sopivan kokoisia niin laitan kuoreen ja tuleen. Laitas sähköpostis niin laitan paluupostissa mitan ja kuvan; petteri.kivimaki@gmail.com
Jumalauta, saunan takana on tilaa!
Ensi kesänä teen sinne kasvimaan.
joonak
Jäsen
Jäsen

PetteriKivimäki kirjoitti:Mulla on pussillinen moisia messinkiruuveja, jos on sopivan kokoisia niin laitan kuoreen ja tuleen. Laitas sähköpostis niin laitan paluupostissa mitan ja kuvan; petteri.kivimaki@gmail.com
Viskattu sähköpostilla
Vastaa Viestiin