Saattaa olla ihmisiä joilla menee vielä huonommin kuin meillä täällä.
http://www.joulupata.fi/?page=pottilist ... =community
Toivottavasti ylläpito tämän sallii.

Ihan totta tämäkin. Tällä ajatuksellani en ketään halua kyllä loukata.vesahy kirjoitti:Minulla on ollut tapana sujauttaa oma avustukseni Stokkan edessä siihen ihan "oikeaan" joulupataan, niin varmaan tänäkin jouluna. Mieluummin keskitän avustukseni sinne kuin hajautan erilaisiin keräyksiin, joita kyllä riittää kaikkiin mahdollisiin tarpeisiin.

Justiinsa noin, vaikkakin jostain Punaisesta Rististä vähän riippuu, että mitä milloinkin ovat tekemässä. Varsinkin jonnekin maailman ääriin kuskattavasta "avusta" vähintään kyytön takapuolen kokoinen osa hupenee monikansallisten avustusjärjestöjen juokseviin kuluihin. Lähelle päämäärää yltävästä avusta tuntemattoman suuri määrä ryöstetään tai omitaan paikallisen diktatuurin tai korruption hampaisiin. Perille pääsevä osa avusta onkin sitten sitä kuuluisaa kannettua vettä kaivossa. Vielä kun omaa ajatusmaailman, jossa esimerkiksi nälänhädän syy ei ole sapuskan vähyys, vaan ihmisten paljous, niin se on omalta osalta siinä. Kierrossa on kuitenkin jonkunmoisia summia kiva.orgissa, vaikkei sekään täysin ongelmatonta ole.vesahy kirjoitti:Matkan varrella on paljastunt muutamia ikäviä tapauksia, joissa lähes kaikki kerätyt varat ovat huvenneet ihan muihin tarkoituksiin kuin siihen mihin markkinoinnissa on annettu ymmärtää. Siksi olen yleisesti ottaen varovainen näiden suhteen. Pelastusarmeijan ja Punaisen ristin keräysten tuoton uskon menevän siihen tarkoitukseen mihin on ilmoitettu ja keräyskulutkin jäävät kohtuullisikis, kiitos vapaaehtoisten avustajien.

Mä olen taipuvainen väittämään, että niillä, joilla on rahat kroonisesti loppu, on se perimmäinen vika siellä peilissä ellei kyse ole siitä harvalukuisesta joukosta, joka todella tippuu sosiaalijärjestelmästä ulos eikä mahdu mihinkään 'lokeroon'. Se nuo etuudet, toimeentulotuki mukaanlukien, kuitenkin takaavat kohtuullisen toimeentulon jokaiselle.anamasa kirjoitti:
Kotimaistenkin vähävaraisten perheiden taloudellisen tukemisen joku voi nähdä ongelmana. Ilkeämpi voisi sanoa, että Suomessa vähävaraisuuden syy löytyy lähes aina peilistä. Oikeastihan asia ei mene noin, vaan esim. alkoholismissa on lähes poikkeuksetta taustalla jotain muuta. Myöskään yhteiskunnan turvaverkot ei ole läheskään sillä mallilla mitä moni kuvittelee. Perustelen itselleni Pelastusarmeijan toiminnan tukemista sillä, että sitä kautta apu menee lähinnä niille joita juuri mikään muu taho ei auta ja joiden nimissä ei ole mediaseksikästä järjestää keräyksiä.
Tsemiä vaan. Ei ole tarkoitus aloittaa mitään pippelinmittausta, että kenellä on mennyt huonommin. Minulta löytyy kuitenkin kokemusperäistä näkemystä kaikkien turvaverkkojen läpi putoamisesta, kun menetin viimeisenkin lähiomaisen viittä vaille täysi-ikäisenä. Eikä tuolloin ollut edes päihteet kuvioissa. Kyllähän sitä voi itse jälkeenpäin ja kuka tahansa tilanteen ulkopuolelta katsoen sanoa miten olisi pitänyt toimia toisin. Jos elämä Suomessa olisi niin helppoa, että niskasta kiinni ja sossuun, niin ei meillä tehtäisi itsemurhia, poltettaisi omia lapsia, jonotettaisi Hurstilla tai pudottaisi muilla tavoin turvaverkkojen läpi. Verkkojen läpi pudonneellekin löytyy apua juurikin esim. Pelastusarmeijan tai Kirkon taholta, mutta sitäkin on osattava ja jaksettava pyytää. Mikäli tuossa vaiheessa on jo päihteet mukana, niin siinä on aika huono ennuste loppuelämälle.csinos kirjoitti:Sen verran on näkemystä että niillä minimietuuksilla elän tällä hetkellä ja huolehdin tästä laumastani.