Tuuli höykytti täälläkin, mutta pahemmilta vaurioilta selvittiin. Sen sijaan olen katsellut viime viikkoina tyrmistyneenä sadeveden määrää. Ei tulviksi asti tässä kohtaa Suomea, mutta ei paljon puutu.
Talo (vm. 60-luvun alku) ostettiin vasta pari kuukautta sitten, joten takuuseen en muisti- ja näköhavainnostani mene, mutta vaikuttaisi siltä kuin kiviset ulkoportaat ja talon kellariholvin seinämä (korkea) olisivat saaneet uutta osumaa ts. halkeamaa.
Pitäiskös siitä olla huolissaan?
Räjäytetyn kallion päällä sijaitaan, salaojista ainakin toinen ummessa, toinen toiminee, tarkistuskaivoja ei ole.
Sadevahinkoja?
Re: Sadevahinkoja?
No nyt olet varmaan laittanut halkeamat muistiin, jos vielä uusia syntyy. En osaa sanoa mitään rakentavaa, mutta itse olisin halkeiluista huolissani. Meillä salaojan purkuputki laskee kokoojakaivoon vettä kuin kraanasta konsanaan. Tulisi nyt jo pakkasta ja loppuisi moinen veden paisumus.
Ensimmäinen hullunmerkki, jos luulee itseään viisaaksi.
-
ramirez
- Jäsen

- Viestit: 650
- Liittynyt: Ti Maalis 30, 2010 19:05
- Paikkakunta: Rautajärvi
- Kotisivu: http://www.helevetintunarit.com/
- Paikkakunta: Rautajärvi > Luopioinen > Nykyinen Putinlandia
Re: Sadevahinkoja?
Meitillä pintavedet mene kaivoon näillä sademäärillä,vesi kellertävää ja haisee hieman...
Re: Sadevahinkoja?
Jep. sadevedet pääsee kaivoon. Kaivo on korjauslistalla, mutt nyt on pärjättävä tuontivedellä (juomavesi).
Tontti vetää muuten veden ihan hyvin, tai siis ojitukset, joita on tehty useampana vuonna, mutta nyt vesi valuu suoraan maan pinnalla.
Jospa nyt pohjavesivarannot saisivat täydennystä, ei ainakaan täällä etelässä ole maa jäässä, etteikö vesi pääsisi imeytymään (sikälimikäli litimärkä pintamaa enää mitään imeyttää).
Tontti vetää muuten veden ihan hyvin, tai siis ojitukset, joita on tehty useampana vuonna, mutta nyt vesi valuu suoraan maan pinnalla.
Jospa nyt pohjavesivarannot saisivat täydennystä, ei ainakaan täällä etelässä ole maa jäässä, etteikö vesi pääsisi imeytymään (sikälimikäli litimärkä pintamaa enää mitään imeyttää).
Re: Sadevahinkoja?
Kiitos. Täytyy pyytää joku tutkimaan tilannetta.

