Valtavan hieno keittiö. Ainoa juttu, joka tossa pistää silmään, on toi ruma liesi/uuni -kombo. Meillä ihan sama juttu: Sinänsä onnistuneen keittiökokonaisuuden (ei tietenkään noin hieno, ku tos artikkelissa) harmonian pilaa teräksinen uuni+kaasutasot, jota nuukana miehenä ostin tietty käytettynä. Valkoiset kalusteisiinupotettavat alkaa nykyään olla melkeen harvinaisempia, mitä noi pellinväriset...
Ai niin, siltä varalta, jos joku on virittelemässä liesijuttuja: Mä onnistuin elunperin löytämään kalusteisiin integroitavan valkoisen emaloidun ihan tavallisen 4-levyisen liesitason, jossa ei ollut kytkimiä vana jota oli säädetty uunin kytkimillä (uunia mulla ei siis ollut). Tarkoitus oli siis saada se pelittämään omilla erillisillä kytkimillä, jotka olisi kierrätetty jostain toisesta sähköliedestä. TÄmä kuitenkin osoittautui yllättävän haastavaksi projektiksi ja tuttu sähkömieskään ei lähtenyt toteuttamaan projektia. Varsinaista ongelman syytä en kuitenkaan osaa kertoa, mutta näin varoitukseksi.
k
Linkkivinkki:Keittiöjuttu
-
Labyrint64
- Jäsen

Re: Linkkivinkki:Keittiöjuttu
Hyviä perusteluita. En tuomitse ketään enkä väitä että meillä olisi asiat ainoalla oikealla tavalla. Itse vain viehätyin mukaviin nykyajan tuomiin mahdollisuuksiin kun tosiaan oma lapsuus oli aikamoista kärsimystä. Lapsenakin tuli tehtyä ruokaa usein ja huomattua miten ikäviä jotkut asiat olivat; esim. jonkin ruoka-aineen etsiminen kaapin hyllyltä kun se on tietysti siellä takimmaisena. Eli leipoessa joudut nostelemaan kaikki edelläolevat pussit ja pirnukat ulos ja huomaatkin sitten ettei etsimäsi tuote ollutkaan ko. hyllyllä. Sama homma alakaappien kanssa jotka on täynnä kulhoja pinottuna. Hitonmoinen homma nostella kaikki edestä ja kaivaa takaa se alimmainen kippo jota tarvitset. Tällaiset pienet asiat sai itseni suunnittelemaan omaa taloa käytännöllisyys etunenässä. Ehkä myös siksi että kun elämä on hektistä menisi niihin arjen askareisiin joita joutuu joka päivä tekemään, mahdollisimman vähän aikaa.
-
tessu
Joo meille vaihdettiin just semmoset muovilaatikko/kisko vetokaapit ym -90 luvun alussa ja nyt on jo ne muovikiskot vaihdetu puisiin ja kynttilää perään et liukuu,alkaa vaan ne muovilaatikot korppuuntumaan,täytyy vissiin tehdä nekin puusta niin johan kestää!
Kestäispä vaan nuo ovien saranat ne kun tuppaa leviimään ja niitä kun onkin sitten monia erimalleja niin eipä löydy heti samanlaista vaikka ittellä laatikollinen niitä jo on!
Kestäispä vaan nuo ovien saranat ne kun tuppaa leviimään ja niitä kun onkin sitten monia erimalleja niin eipä löydy heti samanlaista vaikka ittellä laatikollinen niitä jo on!
-
Labyrint64
- Jäsen

Kirjoitin tähän 50 riviä puolustelua nykyaikaisille vetolaatikostoille, hidastimille, yms. Lopuksi luin sen ja pyyhin pois. On hienoa että jotkut jaksaa "entisöidä" taloaan eli pitäytyä siinä tyylissä jota talon rakentamisaikakautena on ollut. Ajaahan jotkut museautoillakin jotka on entisöity viimeisen päälle. Itse en kuitenkaan varmaan kovin pitkään jaksaisi ajaa kaikkia ajojani museoautolla jonka ohjaus on sinnepäin, moottori meluaa, sisätilan lämmittimistä ei ole tietoakaan ja parkkipaikalla saa ratista vääntää tosissaan kun tehostin puuttuu.
On tietty sitten se toinen ääripää eli auto ostetaan uutena ja se vaihdetaan ennenkuin 100tkm tulee täyteen. Talo ostetaan uutena ja vaatteita nyt ei ainakaan mistään kirpputorilta voi ostaa. Käytetty kun on käytetty.
Ehkä itse on sellainen keskitien kulkija: ei tarvi olla uutta mutta ei jaksa kyllä sitä vanhaakaan jota lapsuudessa oli joka päivä. Pääasia että on halpaa ja mahdollisimman käytännöllistä.
On tietty sitten se toinen ääripää eli auto ostetaan uutena ja se vaihdetaan ennenkuin 100tkm tulee täyteen. Talo ostetaan uutena ja vaatteita nyt ei ainakaan mistään kirpputorilta voi ostaa. Käytetty kun on käytetty.
Ehkä itse on sellainen keskitien kulkija: ei tarvi olla uutta mutta ei jaksa kyllä sitä vanhaakaan jota lapsuudessa oli joka päivä. Pääasia että on halpaa ja mahdollisimman käytännöllistä.
-
Norppa72
- Jäsen

- Viesti:
Hieman aiheen vierestä mutta vuoden odottamisen jälkeen meillä viimein valmistui sisäsuihku. Nyt kun se on valmis, olen hieman sitä mieltä että "onkohan se aivan välttämätön", sillä mielestäni terve ihminen pystyy kävelemään ulkorakennukseen suihkuun ja saunaan :) - ja sisäkylppärin tilalle olisi voinut tehdä vaikka tarpeellisen vaatehuoneen. :) Mutta hauskaa miten nopeasti entinen kerrostaloasujakin on tottunut siihen, ettei kaikki toimi tai ole käden ulottuvilla, ja vaikka ne sitten saisikin kädenulottuville, niin tuntuu että vähemmälläkin pärjää.Rosanna67 kirjoitti:Niin, kuka viimeisen päälle tekniikkaa ja nykyaikaisia "välttämättömyyksiä" sekä käytännöllisyyttä haluava ostaisi rintamamiestalon? Ei ainakaan pitäisi...
Myöhemmin samana päivänä: Niin joo, olen asunut suurimman osan elämästäni rintamamiestalossa. Kyllä eniten olisin toivonut, että se olisi ollut lämpimämpi. Sitten, että olisi tullut vesi hanasta, lämmin vesi olisi ollut jo luksusta, samoin suihku ja sisävessa.
" Kun itse tekee, niin sen näköistä siitä sitten tulee. " http://harrastelijatharjulla.blogspot.com/