Luola, osakoto II
-
Rintamamiehen tytär
- Jäsen

- Viestit: 54
- Liittynyt: Ti Joulu 02, 2008 23:03
- Paikkakunta: Muurla
Re: Luola, osakoto II
Tapaninmyrsky näytti, että puuhella on mahtava juttu. Missäpä olisi ruoka ja kahvi keitetty ilman sitä? Jos on pieni tila, niin kannattaa tutkia liesi-leivinuuni yhdistelmää. Meillä oli sellainen muurattu aikaisemmassa talossa ja hyvä oli. Nyt meillä on vanha Leino-liesi, jonka uunissa olen jo oppinut paistamaan sämpylöitä ja laatikkoruokia. Hellataso luovuttaa nopeasti lämpöä. Olen täyttänyt vesisäiliön ja toisen uunin tiiliskivillä, joten vähän se varaakin lämpöä. Eipä tule päiväkausiin sähköhellaa käytettyä.
Re: Luola, osakoto II
Puuhella on kyllä mahtava juttu. Lapsuuden olen asunut talossa josta kyseinen värkki ja leivinuuni löytyy, ja itsekin ala-aste ikäisenä paistelin useasti kanamunia yms puuhellalla. Lämmintä puuhaa
Tähän tönöönkin olen sunnitellut keittiöön pientä (n. 1m*1m pohjaltaan) leivinuunia, ja kenties viereen pikkuista puuhellaa, mutta toistaiseksi nykyinen keittiö (rempattu 2008) välttää, ja uunia tehdessä pitäisi lähes kaikki keittiökalusteet siirtää paikoiltaan pois. Mutta kenties joku kesä kun innostuu tekisi keittiörempan ja samalla tuon uunin, tulisi lämmitys tehoakin.
Eilen tilasin tulikiveltä takan. Pieni se on (980kg) mutta varannee kohtuudella myös lämpöä. ainut malli joka mahtuu nykyisten portaiden alle.
Keittiön lattiastakin muovimatot revitty pois, ei ihmeellisiä löytöjä, julmat raot lautojen välissä niinkuin muuallakin. keittiöön mietitty maalausta, muualle ehkä vahausta.
Tiili muuritkin valmiit joka huoneissa, käsittely tiivistetysti:
-Vanhojen rappausten poisto tiileen asti
-Teräsharjalla hankaus
-Puhdistus
-Kastelu
-Tiilitasoitteella tasaseksi
-Kesvyt hionta hiontakivellä
-Tiilitasoitetta toinen kerros
-Hionta
-Antiikki laastia puulastalla hangaten
-Erittäin löysä antiikkilaasti telalla levittäen
Mielestäni pinnasta tuli erittäin siisti. Karkea antiikki laasti ja tuo levitys telalla tekee pinnasta melekosen karkean, mutta se olikin hakusessa. Toiseen kamariin tuo vielä luultavasti maalataan, joka osaltaan kenties pehmentää tuota pintaa. Puhtaana pito tuossa voi toki olla hiukan haastavaa...
tuonne toiseen kamariin vedettiin tuo antiikki laasti vanhan rappauksen päälle, kun oli suht ehjä. Sitoohan tuo antiikkilaasti sitä pintaa, joten eiköhän tuo kesä kohtuudella.
kuviakin pitäis varmaan kohta jo laitella
Tähän tönöönkin olen sunnitellut keittiöön pientä (n. 1m*1m pohjaltaan) leivinuunia, ja kenties viereen pikkuista puuhellaa, mutta toistaiseksi nykyinen keittiö (rempattu 2008) välttää, ja uunia tehdessä pitäisi lähes kaikki keittiökalusteet siirtää paikoiltaan pois. Mutta kenties joku kesä kun innostuu tekisi keittiörempan ja samalla tuon uunin, tulisi lämmitys tehoakin.
Eilen tilasin tulikiveltä takan. Pieni se on (980kg) mutta varannee kohtuudella myös lämpöä. ainut malli joka mahtuu nykyisten portaiden alle.
Keittiön lattiastakin muovimatot revitty pois, ei ihmeellisiä löytöjä, julmat raot lautojen välissä niinkuin muuallakin. keittiöön mietitty maalausta, muualle ehkä vahausta.
Tiili muuritkin valmiit joka huoneissa, käsittely tiivistetysti:
-Vanhojen rappausten poisto tiileen asti
-Teräsharjalla hankaus
-Puhdistus
-Kastelu
-Tiilitasoitteella tasaseksi
-Kesvyt hionta hiontakivellä
-Tiilitasoitetta toinen kerros
-Hionta
-Antiikki laastia puulastalla hangaten
-Erittäin löysä antiikkilaasti telalla levittäen
Mielestäni pinnasta tuli erittäin siisti. Karkea antiikki laasti ja tuo levitys telalla tekee pinnasta melekosen karkean, mutta se olikin hakusessa. Toiseen kamariin tuo vielä luultavasti maalataan, joka osaltaan kenties pehmentää tuota pintaa. Puhtaana pito tuossa voi toki olla hiukan haastavaa...
tuonne toiseen kamariin vedettiin tuo antiikki laasti vanhan rappauksen päälle, kun oli suht ehjä. Sitoohan tuo antiikkilaasti sitä pintaa, joten eiköhän tuo kesä kohtuudella.
kuviakin pitäis varmaan kohta jo laitella
Re: Luola, osakoto II
Dodiin, muutostakin venähtänyt jo 3kuukautta, eikä päivitetty ole yhtään. Onhan tässä tapahtunut, ja vielä tapahtumattakin, mutta muuttaa päästiin tammikuun lopulla niinkuin suunniteltiin, ja pääasiassa rempat saatiin valamiiksikin.
Naimisiinkin jouduttiin heti muuton jälkeen, osa syyllinen kiireeseen :D
no mutta, nyt tulee jokunen kuva, niin ennen ja jälkeen remontin:

Olohuone ennen remppaa. Seinät jo valamiiksi pinnotettu remppacyprocilla...
Olohuoneen parketti oli naarmunen ja huono, mutta jätimmä paikoilleen toistaiseksi.

sama huone, tässä näkyy myös "kananportaat" joiden alle tuli takka, jonka paikka oli levytelty piiloon.

Keittiö, ennen remppaa. Puolipaneelit jäivät, saivat vaan kuultolakka sävytyksen kahteen kertaan.

Keittiön kalusteet, jotka "uusittu" 2008. heittomerkeissä siksi että ovat kuulemma tulleet naapurista käytettynä :D noh, kelepaavat kuitenkin hallitukselle.

Toinen makuukamari. Seiniin tapettia, lattia lautapinnalle, kiinteetä vaatekaappia oli resepti (vaatekaapit tekemättä, muuten ok, tosin melekonen romuhuone nyt :D)

Toinen makuukamari joka tuli pojan huoneeksi. Täällä oli se katto ongelma, mut nyt on fiksu näköstä. Tää kuva siis ennen remppaa :D

Eteinen ennen remppaa. Tähän tilaan oon nyt jo muuton jälkeen värkänny laatta lattiaa lämmityksellä, listoja vaille valamis :D

Makkuu huoneen lattian muovimattojen poistoa, onhan se jännä kahtella mitä pinnan alla on :D hölynpölyäkin oli.

Remppa alako. Hullun vähän otettiin kuvia, vaan eipä sille enää mitään voi :D

Tasotettua tiilimuuria olohuoneessa. Meni joka huoneesta tuo muuri uusiksi, oli se kalkkilaasti sen verta haperoa että tuli tapettien mukana pois. Päällehän tähän tuli antiikki laasti löysänä telalla, ja pakko kehasta että pirun siisti pinta tuli.

Vessa. Tästä ei ollutkaan kuvaa ennen, mutta siis perus kaamee veski, eli muovimatto ja seinillä jotain muovitapettia. Hais pahalle ja näytti pahemmalle. Ja viemärit ja vesiputket uusittiin kans. lattia on lämmitetty.

Veski valamiimpana. Kaikki on uutta, tuo taso liimapuulevystä tehty, allas joku poistoallas starkista :D hana bauhausista ja bönttö gustavsberg. Tohon tason alle tulee vielä toinen liimapuulevy, ja nuo takana olevat laatikot tulee vetolaatikoiksi siihen väliin.

valamis rapattu tiilimuuri. Vaihoin tohon poistohormiin tollasen säädettävän pyöreen venttiilin.

Kaikki romut olohuoneeseen...

Lattiat paljaaksi. Raot on komeat, mutta naulattu piiloon, ja maalamaton joten hionnassa päästiin helpolla.

hiottu lautalattia keittiössä.

Vahattu lattia, vähän näyttää tummalta pimeessä, mut komee on.

Pojan huoneen tapetti ja sävytetty maali muualla.

Olohuoneen tapetit, kattoon jäi tuo haltex, joka luultavasti saa korvaajan tässä kun kyllästyy :D

sitten se muutto päivä koitti ja ei muutakun remppa siivous ja romppeita sisälle.

Takka myöhästyi, joten se muurattiin jo asuessa. Kamat sisälle olohuoneeseen, oli vähän kylmää kiveä :D

Heleppo tommonen vuolukivi uuni muurata, ihan ite muuraamassa :D Huomaa hyvät työvalot kiinteästi :D

Valamis uuni, ihan kommee tuli, hintaa ite muurattuna about 2100e kaikkinensa. Vähän kaduttaa et ei antanu olla ja suunnitellu uusia portaita ja muurannu isomman :D
Siinäpä kaikki tällä kertaa, pitää ottaa parempia kuvia valamiista pinnasta, niin ja ulkoa ja kellaristakin vois ottaa muutaman kuvan :D
Naimisiinkin jouduttiin heti muuton jälkeen, osa syyllinen kiireeseen :D
no mutta, nyt tulee jokunen kuva, niin ennen ja jälkeen remontin:

Olohuone ennen remppaa. Seinät jo valamiiksi pinnotettu remppacyprocilla...
Olohuoneen parketti oli naarmunen ja huono, mutta jätimmä paikoilleen toistaiseksi.

sama huone, tässä näkyy myös "kananportaat" joiden alle tuli takka, jonka paikka oli levytelty piiloon.

Keittiö, ennen remppaa. Puolipaneelit jäivät, saivat vaan kuultolakka sävytyksen kahteen kertaan.

Keittiön kalusteet, jotka "uusittu" 2008. heittomerkeissä siksi että ovat kuulemma tulleet naapurista käytettynä :D noh, kelepaavat kuitenkin hallitukselle.

Toinen makuukamari. Seiniin tapettia, lattia lautapinnalle, kiinteetä vaatekaappia oli resepti (vaatekaapit tekemättä, muuten ok, tosin melekonen romuhuone nyt :D)

Toinen makuukamari joka tuli pojan huoneeksi. Täällä oli se katto ongelma, mut nyt on fiksu näköstä. Tää kuva siis ennen remppaa :D

Eteinen ennen remppaa. Tähän tilaan oon nyt jo muuton jälkeen värkänny laatta lattiaa lämmityksellä, listoja vaille valamis :D

Makkuu huoneen lattian muovimattojen poistoa, onhan se jännä kahtella mitä pinnan alla on :D hölynpölyäkin oli.

Remppa alako. Hullun vähän otettiin kuvia, vaan eipä sille enää mitään voi :D

Tasotettua tiilimuuria olohuoneessa. Meni joka huoneesta tuo muuri uusiksi, oli se kalkkilaasti sen verta haperoa että tuli tapettien mukana pois. Päällehän tähän tuli antiikki laasti löysänä telalla, ja pakko kehasta että pirun siisti pinta tuli.

Vessa. Tästä ei ollutkaan kuvaa ennen, mutta siis perus kaamee veski, eli muovimatto ja seinillä jotain muovitapettia. Hais pahalle ja näytti pahemmalle. Ja viemärit ja vesiputket uusittiin kans. lattia on lämmitetty.

Veski valamiimpana. Kaikki on uutta, tuo taso liimapuulevystä tehty, allas joku poistoallas starkista :D hana bauhausista ja bönttö gustavsberg. Tohon tason alle tulee vielä toinen liimapuulevy, ja nuo takana olevat laatikot tulee vetolaatikoiksi siihen väliin.

valamis rapattu tiilimuuri. Vaihoin tohon poistohormiin tollasen säädettävän pyöreen venttiilin.

Kaikki romut olohuoneeseen...

Lattiat paljaaksi. Raot on komeat, mutta naulattu piiloon, ja maalamaton joten hionnassa päästiin helpolla.

hiottu lautalattia keittiössä.

Vahattu lattia, vähän näyttää tummalta pimeessä, mut komee on.

Pojan huoneen tapetti ja sävytetty maali muualla.

Olohuoneen tapetit, kattoon jäi tuo haltex, joka luultavasti saa korvaajan tässä kun kyllästyy :D

sitten se muutto päivä koitti ja ei muutakun remppa siivous ja romppeita sisälle.

Takka myöhästyi, joten se muurattiin jo asuessa. Kamat sisälle olohuoneeseen, oli vähän kylmää kiveä :D

Heleppo tommonen vuolukivi uuni muurata, ihan ite muuraamassa :D Huomaa hyvät työvalot kiinteästi :D

Valamis uuni, ihan kommee tuli, hintaa ite muurattuna about 2100e kaikkinensa. Vähän kaduttaa et ei antanu olla ja suunnitellu uusia portaita ja muurannu isomman :D
Siinäpä kaikki tällä kertaa, pitää ottaa parempia kuvia valamiista pinnasta, niin ja ulkoa ja kellaristakin vois ottaa muutaman kuvan :D