Parketin alle ???

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
Vastaa Viestiin
kujk
Jäsen
Jäsen

Parketin alle ???

Viesti Kirjoittaja kujk »

Yläkertaan tulee parkettilattia, koolausten päälle on laitettu 22 mm lattialastulevy, mutta mitäs parketin ja
lastulevyn väliin?? Joku solumuovi vai jotain perinteisempää materiaalia. Välipohjassa on purut ja lastulevyn alla ilmansulkupaperit....
huokolevy
Jäsen
Jäsen

Re: Parketin alle ???

Viesti Kirjoittaja huokolevy »

Paa Upofloorin Tuplex, hengittää huonetilaan ja vaimentaa tehokkaasti askelääniä.
mvi
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja mvi »

Olen pohtinut samaa yläkertaan. Tuossa tuotteessa epäilyttää vain "Se toimii myös riittävänä hörysulkuna, joten erillisiä muovikalvoja ei yleensä tarvita."
Tiivistyyköhän alakerrasta nouseva kosteus välipohjaan..
jope
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jope »

Muovikalvot ei paljoa hengittele vaikka myyjäsetä puhelisi mitä. Välipohjassa ei ole diffuusio paineita jos molemmat kerrokset on lämpimiä. Kondenssi haittoja ei siis tule ja askeläänimuovin kanssa menetetään vain hengittämisen oletetut edut....
shit happens
huokolevy
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja huokolevy »

purin just yläkerrasta pois muovimatot ja ei se kosteus ollut n. 30 vuodessa muovimattoihinkaan tiivistynyt... Kun toi tuplex tuulettuu edes jotenkin, niin vois kyllä uskaltaa sanoa että toimii, vaikkei myyntimiehen puheisiin uskoisikaan...
rak46
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja rak46 »

Lainattu upofloorin sivuilta:
Kosteussuoja
Tuplex on rakenteensa ansiosta tehokas kaksinkertainen kosteussuoja. Tuplexia käytettäessä saa betonialustan kosteus olla max. 85% RH. Erillinen kosteusulku ei ole tarpeellinen. Tuplexia käytettäessä parketin ja asennusalustan väli jää huonetilaan tuulettuvaksi.
Siis asennusalustan väli ja parketinväli jää tuulettuvaksi, missään ei mainita pohjan pääsevän tuulettumaan. Itse en suosittele, vaan laittaisin parketinalushuovan. Kaikkialle tähän mennessä laittaneena.
Nmanner
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Nmanner »

Itse just laitoin parketin alle yläkertaan byggmaxin lumppupaperia ja osaan laitoin ihan aaltopahvia..
Kait se oli tätä: http://www.byggmax.com/fi-fi/prod/pid-13005
RMT vm-55, pientä laittoo tää vaatii vaan.
i hate when people compares lemmy with god, i know he is great but he is not gonna be lemmy ever
MattiI
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja MattiI »

Terve

Itse laitoin parketin alle parketti-Nalle merkkistä aluspahvia, johon on vedetty askelta vaimentavia vaahtomuovisoiroja alapuolelle. Halpaa ja varmasti henkittävää ja vielä itse asiaan tarkoitettua. Löysin mokomaa vielä prisman rakennusosastolta.
Vastaa Viestiin