On se niin vaikiaa päättää :D

Keskustelua maanpinnan alapuolelta - kellari, salaojat, sokkeli jne.
Vastaa Viestiin
PTM
Jäsen
Jäsen

On se niin vaikiaa päättää :D

Viesti Kirjoittaja PTM »

8 vaiko 9 ovet kellariin.. korkeus tulee olemaan 20..

Khh, pannuh, autot. menevä ovi luultavasti 9. Mut sitten saunaosastoon menevä ovi 8. sekä kylmävarastoon menevä.
--------------------------------------------------
Melkein kaiken voi itse tehdä kun käyttää aivoja, sitten kun aivot ei riitä, niin on hyvä ottaa ammattilainen tekemään.

Ammatilta laattaaja. 5 v. ainakin 200 kylppäriä laatoitettu.
PTM
Jäsen
Jäsen

Re: On se niin vaikiaa päättää :D

Viesti Kirjoittaja PTM »

Kuva

Kuvassa kyseisen saunaosaston tuleva oviaukko.
Mielelläni jätän vasemmalle puolelle seinän pätkää 70cm, jolloin jonkinlainen sohva mahtuu ennen ovea. Kerta vastakkaiselle seinälle tulee valkokangas viini
Melkein kaiken voi itse tehdä kun käyttää aivoja, sitten kun aivot ei riitä, niin on hyvä ottaa ammattilainen tekemään.

Limes
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Limes »

Mites jos suosiolla niin paljon seinää vasemmalle kuin vain mahtuu ja oven oikea reuna kiini vanhaan betoniseinän kulmaan ?
Eli kokonainen ja puolikas harkko yhdessä vasemmalle.
Jos harkon leikkaamista ei pelkää niin mahtuu se 9 ovikin ehkä ja esteettömyys toteutuu leveyden suhteen.
Ja mahtuu se sohva ja jää vähän hajurakoa.
PTM
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja PTM »

Tossa mittailtiin ja hallituksen kanssa päädyttiin siihen tulokseen, notta rivinteerauksesta 80-82cm. ja 8 ovi ja oikealle jää about 12cm muurattava pätkä johon saan sitten upotettua katkaisimet sekä ylityksen saan tehtyä paremmin :)

Tällöin saadaan syvyydeltään 80 vuodesohva tulevaan tilaan :)

Limes
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Limes »

Jos oven kätisyys ei ole kriittinen...niin itse ainakin yrittäisin saada sähköt siihen pitempään seinän pätkään.
Tai tekisin valamalla sen pikku tumpin...soon ehkä viheliäinen kohta muurata missä on rasia.

Niin ja jos ovi tulee ruuveilla kiini niin putket niin ettei poraa proppuja niihin.

Jokku karmilistat saattaa tarvita oveen...sekin syö tilaa niin sohvalta kuin katkaisijoilta,eikä rivinteeraukseen
mahru mitään maalia paksumpaa pinnoitetta.

Nii oonki vaan kateellinen kun ei ittellä oo kellaria :-D

No eikäku mun laajennuksen pesutilan seinät muurasin kasikasilla...tai liimaamista kai se on lähinnä,niin et vähän o kokemusta.
Ehkä kokeneempi ei olis vaivannut päätään, mut mä jo tiesin että itte teen seuraavatki työvaiheet.
Ylitykset tein valamalla kun ehjää olis ollu ouimmillaan vaan n 10 cm kun piti ilmastointiputkia viedä oven yläpuolelta.
PTM
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja PTM »

noo itse olen tehnyt reilut 5v. näitä hommia. Väliseinää on tullu muurattua se jokunen metri viini
Laatoituksesta/seinien tasoituksista puhumattakaa. (oliskohan kohta jo 300 kylppäri menossa)

Oven kätisyys täytynee olla tässä tapauksessa vasen kerta tuleva sohva rajoottaa. Jos vähänkin sohva tulee yli niin ovi ei välttämättä aukea jos on oikiakätinen:D
Laatottajan vika et kaikki pitää olla millin päälle :S

Seiniä on tullu liimattu ihan harkkoliimalla. (perseestä)
Ohutsaumalaasti on ihan ok. Mut oman kellarin rivinteerauksen teen RF saneerauslaastilla.

Vastaa Viestiin