Olen aina ollut kipsilevyä vastaan rakennusmateriaalina. Nyt jostain kumman syystä kävin kuitenkin ostamassa 6 levyä kipsilevyä kun pitäisi yhden huoneen nurkka saada tehtyä. Kävipä myös niin että kaverin vessarempasta jäi yli yksi kipsilevy jonka hän lahjoitti minulle.
Kaverilta tullut levy merkiltään Gyprocci. Lohkeaa nätisti mistä pitkääkin kun leikkelee ja seinään ruuvatessa ruuvit uppoavat nätisti levyn pintaan ja pintapaperi ei repeä.
Nuo levyt mitkä kävin itse ostamassa ovat merkiltään jotain muuta (pitää käydä tarkistamassa mitä). Nurkat hajoaa nostellessa, halkeaa miten sattuu kun pilkkoo pienemmiksi ja ennen kaikkia, ruuvit uppoavat rumasti ja repivät paperin rikki mikä lisää varmasti pohjatöiden määrää.
Eli, levyissä on eroja. Mutta nyt tuon yhden oikean "Gyprocin" ruuvattuani kiinni voisin kuvitella käyttäväni samaa materiaalia tulevaisuudessakin.
Kipsilevyjen laatu
Re: Kipsilevyjen laatu
Ettei olisi niin että sait levyn erikoiskovaa kyborgia ja ostit itse tavallista kyborgia?
Ei. Itseasiassa mitä nyt ostin oli erikoiskovaa. Ja kaverilta saatu tavallista. Eli päin vastoin. Kävin äsken katsomassa ja ton paskan levyn merkki on Lafarge. Ja joskus olen käyttänyt muutaman palan tuo Lafargen normaalia kipsilevyä (samasta paikasta ostettua) ja se käyttäytyy samalla tavalla.Aaltju kirjoitti:Ettei olisi niin että sait levyn erikoiskovaa kyborgia ja ostit itse tavallista kyborgia?
Juuri kävin ottamassa alas seinältä muutaman levyn jo asennettua Lafargea. Pitää käydä hakemassa Gyproccia niin pääsee huomattavasti helpommalla pohjatöissä.
-
VillaMaire
- Jäsen

Kannattaa tutustua myös 100% kierrätysmateriaalista valmistettuun Fermacell-kuitukipsilevyyn.
On ekoloogista.
On ekoloogista.
-
Khyron
- Jäsen

- Viesti:
Mää muistelen kans joskus lukeneeni kipsilevytestin ja niissä tosiaan olis eroja, olikohan jopa ollu niin et jonkun merkin ek oli yhtä kovaa mitä toisen merkin tavallinen.
Naulat tykkää kun niitä lyödään.