Kokemuksia Byggmaxin tammiparketti goldista kaivataan
Kokemuksia Byggmaxin tammiparketti goldista kaivataan
Moi, olllaan remontoimassa keskikerrosta ja ajattelimme laittaa olohuoneen ja ruokahuoneen lattiaan tämän:
http://www.byggmax.com/fi-fi/rakennusta ... -gold-14mm
Onko kellään kokemuksia Byggmaxin parketista, eli onko ihan ookoo kamaa vai ei?
Pikaisia vastauksia odotellen ja niistä jo etukäteen kiittäen,
-Duppa-
http://www.byggmax.com/fi-fi/rakennusta ... -gold-14mm
Onko kellään kokemuksia Byggmaxin parketista, eli onko ihan ookoo kamaa vai ei?
Pikaisia vastauksia odotellen ja niistä jo etukäteen kiittäen,
-Duppa-
Re: Kokemuksia Byggmaxin tammiparketti goldista kaivataan
En tiedä parketista, mutta Byggmax on Keskon alaisuudessa Suomessa. En tiedä oliko tämä julkinen salaisuus, joten jään odottamaan mustia helikoptereita 
- vesahy
- Jäsen

Saako siellä ostoksista plussaa?
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
Kyllä tää mulle ainakin oli uutinen. Mitä muuten tarkoittaa "alaisuudessa"? Tuotelinjoissa ei minusta ole kauheasti yhteneväisyyttä äkkiä ajatellen.seesam kirjoitti:En tiedä parketista, mutta Byggmax on Keskon alaisuudessa Suomessa. En tiedä oliko tämä julkinen salaisuus, joten jään odottamaan mustia helikoptereita
Eikä saa plussaa...
Kyllä se uutinen oli mullekin, varsinkin kun Byggmax Group AB Tukholman pörssistä äkkiä selailtujen tietojen perusteella olettaisi hoitavan Suomen liiketoimintaa Filialen BYGGmax AB Finland (2132241-2) kautta lisänä 4 kiinteistöhallintayritystä. Sisäpiiritiedot ovat toki aina mielenkiintoisia, mutta kysäsen vielä varmuudeksi, ettei vaan ole tullut sekaannusta toiseen keltalogoiseen Keskon liikkeeseen Konebox?benicio kirjoitti:Kyllä tää mulle ainakin oli uutinen. Mitä muuten tarkoittaa "alaisuudessa"? Tuotelinjoissa ei minusta ole kauheasti yhteneväisyyttä äkkiä ajatellen.seesam kirjoitti:En tiedä parketista, mutta Byggmax on Keskon alaisuudessa Suomessa. En tiedä oliko tämä julkinen salaisuus, joten jään odottamaan mustia helikoptereita
Eikä saa plussaa...
-
tessu
Voipihan tuo Kesko siihen jotain kautta liittyä kun tääl Lahdenseudulla Byggmax sai K-Raudan vanhat tilatkin käyttöönsä,liekö sattumaa vaiko suunniteltua?
Ja kukas sen tietää mitä osakkeita jokasella on kaapissaan?
Ja kukas sen tietää mitä osakkeita jokasella on kaapissaan?
Niin, eipä kyllä. Mutta kun molemmat ovat pörssiyhtiöitä eri maissa, niin tällöin jonkun verran salaisuuden verhoa jossain välissä on lakisääteisestikin raotettava jos prosentit alkavat olemaan huomattavia (esim liputusilmoitus 5% kohdalla). Edelleen pikaisella selvityksellä Byggmaxin hommaa näyttäisi pyörittävän Ruotsin pörssiin noteerattu yritys tytäryrityksenä. En kiellä etteikö järjestelyt ole mahdollisia edellisistä huolimatta.tessu kirjoitti:Ja kukas sen tietää mitä osakkeita jokasella on kaapissaan?
Tässä on jotain tietoa Keskon omilta sijoittajasivuilta. Ruotsissa vahvana kilpailijana on mainittu Byggmax. Mielenkiintoista todella kyllä on jos Kesko on tuohon Suomen väliin itsensä tunkenut.
http://www.kesko.fi/fi/Kesko-yrityksena ... lpailijat/
Edit: Ei noi linkitykset omistajalistaan toimineet. Tässä suurimpia:
Omistaja
Nimi Osakepääoma Äänimäärä
Altor 2003 Sarl 35,80 % 35,80 %
Lannebo Fonder 6,30 % 6,30 %
Zamgate Investments Ltd (... 5,10 % 5,10 %
Schroder Investment Manag... 4,60 % 4,60 %
Jarrton Management Ltd (P... 3,90 % 3,90 %
Swedbank Robur Fonder 3,00 % 3,00 %
Skandia Liv 2,70 % 2,70 %
Gam London Ltd 2,50 % 2,50 %
Ulslane Holdings (Lindberg) 2,20 % 2,20 %
Schroder Investment Manag... 1,80 % 1,80 %
Olisko jollain vastauksia kysymykseeni, olkoot firman omistus Keskolla tai ei?
Vähän vaisusti on mielestäni Byggmax lähtenyt Suomessa käyntiin. Jos siellä takana on tosiaan Kesko niin olisin kyllä odottanut vähän isomman käden otetta: nyt tuo on vähän kuin pystyyn nukahtanut.
Henkilökunta heillä on tosi ystävällistä eivätkä hinnatkaa pahoja, mutta tavaran laatu ei kaikin paikoin oikein vakuuta: noin 20 mäntyovea selasin Byggmaxissa läpi eikä yksikään mulle kelvannut, kadun toisella puolella Bauhausissa oli varastossa 3 ovea ja niistä jokainen oli laadultaan mun silmissäni ihan ok. Luuleeko ne Ruotsissa, että kuivat oksat menevät täällä paremmin läpi?
Mutta alkuperäinen kysyjä kysyi tuosta parketista ja siihen en osaa sanoa mitään, itselläni on kiinalainen tammiparketti ja laatu on aivan riittävä jopa mulle vaikka aika niuhottaja tuppaan olemaankin.
Henkilökunta heillä on tosi ystävällistä eivätkä hinnatkaa pahoja, mutta tavaran laatu ei kaikin paikoin oikein vakuuta: noin 20 mäntyovea selasin Byggmaxissa läpi eikä yksikään mulle kelvannut, kadun toisella puolella Bauhausissa oli varastossa 3 ovea ja niistä jokainen oli laadultaan mun silmissäni ihan ok. Luuleeko ne Ruotsissa, että kuivat oksat menevät täällä paremmin läpi?
Mutta alkuperäinen kysyjä kysyi tuosta parketista ja siihen en osaa sanoa mitään, itselläni on kiinalainen tammiparketti ja laatu on aivan riittävä jopa mulle vaikka aika niuhottaja tuppaan olemaankin.
Sori lähti vähän hakoteille.duppa kirjoitti:Olisko jollain vastauksia kysymykseeni, olkoot firman omistus Keskolla tai ei?
Byggmaxin tammiparketista ei ole kokemusta, mutta kolmisäleisistä 14 mm paksuista ruotsissa valmistetuista kyllä. Appivanhemmille ruotsissa tehtyä tammiparkettia asennettiin vajaa kymmenen vuotta sitten. Silloin sitä kaupattiin muistaakseni merkittömänä Ollilan rautakaupassa ja hinta oli 20 € neliö. Ei siinä ole ollut moitteen sijaa, ei asennuksessa eikä käytössä. Olisin taipuvainen ajattelemaan että tuo voi hyvin olla juurikin vastaavaa brandäämätöntä tavaraa. Ajat muuttuvat ja tuotteet muuttuvat, tuosta nimenomaisesta parkettilaadusta ei varmaan pitkäaikaista käyttökokemusta löydy, mutta kyllä itse uskaltaisin tuotakin ostaa jos se kaupassa hypistelemällä vaikuttaa asialliselta.
markokoo kirjoitti: Byggmaxin tammiparketista ei ole kokemusta, mutta kolmisäleisistä 14 mm paksuista ruotsissa valmistetuista kyllä. Appivanhemmille ruotsissa tehtyä tammiparkettia asennettiin vajaa kymmenen vuotta sitten. Silloin sitä kaupattiin muistaakseni merkittömänä Ollilan rautakaupassa ja hinta oli 20 € neliö. Ei siinä ole ollut moitteen sijaa, ei asennuksessa eikä käytössä. Olisin taipuvainen ajattelemaan että tuo voi hyvin olla juurikin vastaavaa brandäämätöntä tavaraa. Ajat muuttuvat ja tuotteet muuttuvat, tuosta nimenomaisesta parkettilaadusta ei varmaan pitkäaikaista käyttökokemusta löydy, mutta kyllä itse uskaltaisin tuotakin ostaa jos se kaupassa hypistelemällä vaikuttaa asialliselta.
Kiitti, kyllä mä sitä eilen siellä kaupassa vielä hypistelin ja lopuksi nappasin paketit mukaan. Mun silmä ei hinta/laatu-suhteelle nähnyt mitään estettä ostaa tuota. Tosiaan voi olla vaikka tuollaista vastaavaa tuotetta, sillä eihän joka firmalla voi olla omaa parkettituotantolaitosta
Byggmaxin lankkuparketteja mitä mä tutkin Porvoossa oli saksalaista alkuperää muistaakseni. Samaten niiden listat oli jonkun suomiputiikin valmistamia
Ei Byggmaxista kaikkea tartte ostaa mutta siellä on paljon erittäin kelpo tavaraa, esim nää parketit. Ihan yhtä paksu näytti olevan se pintakerras/kokonaispaksuus kuin puolet kalliimmissa parketeissa muualla.
Ei Byggmaxista kaikkea tartte ostaa mutta siellä on paljon erittäin kelpo tavaraa, esim nää parketit. Ihan yhtä paksu näytti olevan se pintakerras/kokonaispaksuus kuin puolet kalliimmissa parketeissa muualla.