Tuon saa sillä et valan kynnyksen kohdan tasaiseksi ja ajattelin laittaa bitumia tulevan ovenkarmin alle niin ei kosteus pääse lahottaa ovea.
Toisaalta pitäis piikata vähän seinää pois ja laittaa niin ettei kosteus nousisi enään seinällekkään, vaikka pääseehän se hengittään kosteuden pois sisäilmaan jossa on koneellinen ilmanvaihto.
Ja vielä kerran kuva tulevasta oleskelutilasta. Alkaa olemaan pintojen teko seuraavaksi ajankohtaista :) Kattoon paneli, putket peittoon kotelolla johon myös upotetaan halogeeni- tai ledivalaisimet. lattiaan laatta 30x30 ja seiniin maalattu harjattu rappauspinta.
--------------------------------------------------
Melkein kaiken voi itse tehdä kun käyttää aivoja, sitten kun aivot ei riitä, niin on hyvä ottaa ammattilainen tekemään.
Ammatilta laattaaja. 5 v. ainakin 200 kylppäriä laatoitettu.
PTM kirjoitti:Tuon saa sillä et valan kynnyksen kohdan tasaiseksi ja ajattelin laittaa bitumia tulevan ovenkarmin alle niin ei kosteus pääse lahottaa ovea.
Minä en laittanut kellariin puisia kynnyksiä ollenkaan. Valoin betonista
Eli laitoin ensin karmin ilman alapuuta paikoilleen ja tein rimoista muotin kynnykselle. Sitten sementtilaasti S30:lla valu niin, että pystypuut jää puoli senttiä irti valusta. Ei mätäne.
Muotiksi ei tarvita kuin kaksi eri korkuista rimaa jotka kiristetään vinkoilla karmiin kiinni. Toinen eteen toinen taakse. Sitten kolmas rima joka painetaan betoniin markkeeraamaan oven alapäätä.
Kynnyksen voi sitten esim. maalata tai laatoitaa.
Juu khh, sekä saunaosaston ovet teen niin et jää lattiasta vähän auki, mut tuohon on tulossa lämpöovi kerta jää "kylmäkellarikisi", sit lisäksi pannuhuoneen ja autotalliin menevä ovi on oltava paloovi. no niissä ei kyl kosteus riskiä ole.
Melkein kaiken voi itse tehdä kun käyttää aivoja, sitten kun aivot ei riitä, niin on hyvä ottaa ammattilainen tekemään.
toki voihan sen kynnyksen silti tehdä betonista ja tiiviiksi :) kerta nyt rakennusalalla ollut "muutaman vuoden"