lämmitysjärjestelmä

Keskustelu lämmitysjärjestelmien valinnasta ja huollosta, ilmanvaihdosta, putkisto- ja sähköremonteista ja muusta näihin liittyvästä.
Kalliomäki
Jäsen
Jäsen
Viesti:

näin on

Viesti Kirjoittaja Kalliomäki »

Minunkin mielestä kattiloita vaihdetaan turhaankin. Ja en kyllä itse tule siirtymään öljystä aikoihin mihinkään muuhun lämmitysmuotoon. Turhaan minusta öljyä parjataan kaikesta. Vielä tuohon kattilan kuntoo, eikös se huolto ja käyttö vaikuta paljon sen ikään ja kestoon?
maanma
Moderaattori
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja maanma »

Hassu juttu muuten. Tämä on jo toinen tällainen viesti jossa todetaan kattilan olevan tiensä päässä mutta ei sitten vaivauduta keskustelemaan siitä, että onko. Oiskohan jonkun myyjän provosointià?
VesA
Jäsen
Jäsen

Re: lämmitysjärjestelmä

Viesti Kirjoittaja VesA »

Asko kirjoitti:
maanma kirjoitti:Minulla alkaa olla kovasti aavistus , että puolet pannuista vaihdetaan turhaan..
Olen sitä mieltä että tuokin on alakanttiin. Suurin osa ulos kannettavista pannuista on täysin kunnossaolevia. Jos todella tarvii kattilaa, niin kannattaa myös käytettyjä katsella - itse laitoin kesällä 24vuotiaan puukattilan 60-luvun jämän tilalle ja olen tyytyväinen :) ... se vanha jämäkin oli kyllä ihan ehjä, mutta ei ollut käyttööni enään oikein paras mahdollinen
Minulla on edelleen Jämä vuodelta -74, nyt kylmillään. Toimiessaan se lämmittää veden lisäksi tehokkaasti myös lähiympäristönsä.. ja esimerkiksi lämpimän käyttöveden tuotanto kesällä hukkaa suuren osan öljystä pannuhuoneen kuumana pitämiseen. Kaipa sitä voisi joten parantaa vaikkapa lisäeristyksillä, mutta nyt lämmitän yösähköllä.
maanma
Moderaattori
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja maanma »

Kyllä eristystä voi parantaa lisäämällä villaa. Kuitenkin oma havainto on se, että itse asiassa poltin ja kattilan luukut enimmäkseen kesäisin ja muulloinkin lämmittää. Kesällä korvausilma vaan on niin lämmintä ettei tuo lämpö haihdu pannarista. Luukkuihin siis lisäeristettä ensin - ainakin Jämä kattiloissa. Itse kiinnitin palovillaa uretaanilla. Hyvin on pysynyt ja saa tarvittaessa poiskin.
Vastaa Viestiin