Hyvän mielen ketju

Rintamamiestaloista ja muusta
Vastaa Viestiin
kappalainen
Jäsen
Jäsen

Hyvän mielen ketju

Viesti Kirjoittaja kappalainen »

Ajattelin aloittaa tällaisen, kun on tuo vi**tusketjukin. Jos huomaa kirjoittavansa ketutusketjuun on syytä kirjoittaa tännekin. Pakko keksiä jotain positiiivistakin, varsinkin silloin jos ottaa päähän.

Nyt on hyvä kun molemmat aikuiset lapset saivat töitä. Se on lottovoitto näinä päivinä, varsinkin toisen vakituinen työ
Vilkaisin myös vaimoani pitkästä aikaa tarkemmin 'sillä silmälllä'. Hän vanhenee, mutta silti kaunistuu. Olen onnen pekka... Innoissani odotan tulevaa omena satoa. Silmiiini piintyi tänä vuonna omenapuiden kukinto, jollaista en ole ikinä nähnyt. Tuijotin sitä lumoutuneena tunnista toiseen ja seisoskelin keskellä terälehtiä niiden sataessa kuin lumi ympärilläni. Siinä sitä oli autuutta. Menipä hempeäksi :razz:
Yksi huhta alkoi yvllä nillittämään ja kertomaan mitä saa kirjoittaa, lopetin käytön
tuuma
Jäsen
Jäsen

Re: Hyvän mielen ketju

Viesti Kirjoittaja tuuma »

kappalainen kirjoitti:Ajattelin aloittaa tällaisen, kun on tuo vi**tusketjukin. Jos huomaa kirjoittavansa ketutusketjuun on syytä kirjoittaa tännekin. Pakko keksiä jotain positiiivistakin, varsinkin silloin jos ottaa päähän.

Nyt on hyvä kun molemmat aikuiset lapset saivat töitä. Se on lottovoitto näinä päivinä, varsinkin toisen vakituinen työ
Vilkaisin myös vaimoani pitkästä aikaa tarkemmin 'sillä silmälllä'. Hän vanhenee, mutta silti kaunistuu. Olen onnen pekka... Innoissani odotan tulevaa omena satoa. Silmiiini piintyi tänä vuonna omenapuiden kukinto, jollaista en ole ikinä nähnyt. Tuijotin sitä lumoutuneena tunnista toiseen ja seisoskelin keskellä terälehtiä niiden sataessa kuin lumi ympärilläni. Siinä sitä oli autuutta. Menipä hempeäksi :razz:
:-D

Tällaistahan se elämä on! Niiden positiivisten juttujen löytyminen vaan on kovin monen nurkan takana tai kiven alla. Pitää vaan rohkeasti kurkistaa että käännellä. Isoja asioitahan tuskin löytää (merirosvojen kultarahakätköä tjsp.) mutta jotain kumminkin :-)

Omenoita on tosiaan tulossa! Niin paljon että taitaa olla jo suosiolla pudottanut heikoimmat. Joka ilta edelleen kopisee lähes 5min. välein jokunen. Nurmikko on täynnä pikkurillin pään kokoisia raakileita mutta silti on puut aivan täynnä edelleen. Saa nähdä jaksaako oksat kantaa, meitin tuurillahan nekin katkeaa ennen sadonkorjuuta :lol:

Kääninköhän mä tänkin ketjun negatiiviseksi, ei kylläkään ollut tarkoitus. Jatkakoon muut.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Laurakaisa
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://laurakaisatalo.blogspot.com

Viesti Kirjoittaja Laurakaisa »

Taas mahtava avaus kappalaiselta!

Suvi Ahola, se Hesarin kirjallisuuskriitikko ja kirjailija itsekin, siteerasi yhdessä kirjassaan jotain tutkimusta, jossa oli todettu että pienten lasten äidit ovat tyytyväisimmillään iltaisin kun lapset nukkuvat. Silloin ne ovat turvassa ja lähellä, mutta eivät pysty esittämään minkäänlaisia vaatimuksia. Sitä hetkeä tässä elelen.
"Saavat tehdä tämän päivän talot juuri niin kuin haluavat, mutta minun talo on tehty kuusikymmentä vuotta sitten ja semmonen aika näkyy talossa ja ihmisessä. Kiitos mutta ei kiitos." - Tuomas Kyrö: Mielensäpahoittaja
tuuma
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tuuma »

Laurakaisa kirjoitti:Taas mahtava avaus kappalaiselta!

Suvi Ahola, se Hesarin kirjallisuuskriitikko ja kirjailija itsekin, siteerasi yhdessä kirjassaan jotain tutkimusta, jossa oli todettu että pienten lasten äidit ovat tyytyväisimmillään iltaisin kun lapset nukkuvat. Silloin ne ovat turvassa ja lähellä, mutta eivät pysty esittämään minkäänlaisia vaatimuksia. Sitä hetkeä tässä elelen.
Tuokin on totta mutta sitten kun koittaa aika että itse menee nukkumaan ja lapset lähtevät vasta ulos on eräänlainen episodi sekin :-)

Ja taas mä käänsin kaiken positiivisen nurinpäin :mrgreen: Oikeasti, olen ihan positiivinen henkilö, tosin monen mutkan kautta.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Harri68
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Harri68 »

On hyvä mieli kun kellarin kosteusongelmalle saa viimeinkin jotain tehtyä. Salaojat, Fuktisolit jne. Asia on pari vuotta piinannut takaraivossa sellaisena ikävänä asiana, jos nyt helpottas :) (pitäsköhän sinne toiseen ketjuun kirjoittaa kun aika ei meinaa millään riittää :lol: )
kareiska
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja kareiska »

Helleaamuna rintamamiestalon plantaaseilla: pionit täydessä loistossaan, itse pikkukätösilläni tekemäni ruusupenkit kutsuvat luokseen dekkaria lukemaan, jasmikkeen tuoksu leviää hiljalleen, koira kaivautuu hellettä pakoon portaikon alushiekkaan. Taidan juoda päiväkahvit sateenvarjo-omenapuuni alla....

Tätä se on parhaimmillaan rintamamiestalon emännän elämä! "Outoa matematiikkaa: pienet ilot - suurempia kuin suuret!" (Arno Kotro) :-D
miksei
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja miksei »

Monta vuotta etsin talon seinästä vuotokohtaa, vesi meni ulkoverhouslautojen väliin. Sitä onnen tunnetta kun kohta löytyi ja nyt pysyy kuivana kaikki. Toinen riemun hetki oli kun lopputarkastus tehtiin. Tuli keittiö kokonaan uusiksi, lisäeristeet sisäseiniin ja puuttuneet eristeet päätyseinään sekä vintille, väliseinien siirto yläkerrassa, ikkunat uusiksi, ovet uusiksi, katto uusiksi, ulkoverhous mineriitistä puuhun, rappuset uusiksi sisälle ja ulos, piippuun hattu, seinäpinnoitteet sisällä uusiksi, kaikki sähköt, viemärit ja putket sisällä uusiksi, takan tein, laattiapinnat kaikki uusiksi, kaapistoja makkariin koko seinälle ja eteiseen, vaatehuone yläkertaan uusi, ilmalämpöpumput kumpaankin kerrokseen, uusi vessa/kylpyhuone ja vielä salaoja talon ympärille sekä piha uusiksi puuston poistoineen. Kellarin poisto käytöstä ja kuistilla oven siirto alkuperäiseen paikkaan. Olihan siinä hommaa vaan nyt kelpaa asustella.
kappalainen
Jäsen
Jäsen

Näitä onkin mukavampi lukea :razz:
Yksi huhta alkoi yvllä nillittämään ja kertomaan mitä saa kirjoittaa, lopetin käytön
Kuvaja
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Kuvaja »

tuuma kirjoitti:
Laurakaisa kirjoitti:Taas mahtava avaus kappalaiselta!

Tuokin on totta mutta sitten kun koittaa aika että itse menee nukkumaan ja lapset lähtevät vasta ulos on eräänlainen episodi sekin :-)

Ja taas mä käänsin kaiken positiivisen nurinpäin :mrgreen: Oikeasti, olen ihan positiivinen henkilö, tosin monen mutkan kautta.
Asiaa sivuten. Ajoin autolla kaupungilla ja näin kaverin. Pysähdyin ja nousin autosta juttelemaan. Totesin olevani "ajelulla" (hoidettiin asioita samalla) lasten (kaksi poikaa) kanssa. Kaveri kritisoi lasten ajeluttamista. Totesin sen olevan ainut paikka, jossa lapset saa ihan laillisesti pitää sidottuna. Pohti hetken ja ymmärsi.

Hyvää mieltä.... Vaikuttaisi tulevan hyvä marjasato pensaista. Ja talokin on jo melkein maalattu. Keväällä sitten näkee, menikö liian pitkälle kesään. Jokatapauksessa, kohta on tehty.
Tyyppi
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tyyppi »

Meidän talossa on vielä ihanan paljon tekemätöntä hommaa!
Karhis
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Karhis »

Meillä niin helvatan paljon talossa tekemistä ja aina vaan riittää talkooväkeä ja apua, sukulaisilta ja ystäviltä! Millä ihmeellä sitä selviäis kaikesta, jos ihmiset ei omaa aikaansa uhraisi ja auttaisi!?
Aina joku tarjoutuu pyytämättäkin, vanhuksetkin viimeisillä voimillaan, vaikka kielletty ollaan jo. Aina tulee talkoisiin joku yllätyshahmo, joku tuttava menneisyydestä, vanha ystävä tai kiireinen sellainen.
Talkoilla ollaan monta epätoivoiselta tuntuvaa tilannetta purettu paremmalle puolelle ja ihmetelty sitä tekemisen määrää.

Eilen isäntä kävi ystävillä rappaamassa piippua ja ystävät nöyränä pyytelivät anteeksi kun meillä itselläänkin olis niin paljon tekemistä. Mihinkä se tekemällä katoaa, kaikki homma, kyllä se siellä päivän kauemmin pysyy. Tänään autetun paikan isäntä soitti aamulla ja kysyi, mikäs olis tänään meininki ja voiskos tulla jeesaamaan. Tuli viideksi tunniksi vääntämään keittiöön lattiaa.

Ei voi kuin vain tuntea syvää kiitollisuutta siitä, että ympärillä on tuollaisia ihmisiä!
Pekka Huhta
Moderaattori
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Pekka Huhta »

Kappalaisen aloitus ansaitsee sata pistettä ja strutsin, sen kymmenen pisteen papukaijan sijaan. Kiitos!

Paras blues syntyy nälässä ja kurjuudessa. On helppo vajua kurjuuteen, paljon vaikeampaa tiedostaa tuntevansa onnea. Kakarana kirjoitin runoja tuskan voimalla. Ja jos tämän nuoruuden tuskaa selittävän lauseen kohdalle pitäisi kirjoittaa jotain, niin paperi (tai ruutu) olisi kulunut kumituksista puhki. Kaiken sen selittämiseen kuluisi kovin pitkä aika enkä kuitenkaan osaisi kertoa että miksi tuntui siltä kuin tuntui. Turha sätätä enää murheella.

Tänään täytin 40 ja tunsin olevani rakastettu. Isot juhlat oli viikko sitten, ja niistä toipumiseen on mennyt aikansa. Koin olevani juhlakalu, mutten ehtinyt kenenkään kanssa aidosti puhua. Tänään vietettiin kummitytön 4-vuotissynttäreitä ja moni asia ei saa ihmistä ymmärtämään arvoaan kuin nelivuotias. Nelivuotias, joka tivaa että milloin tullaan taas verstaalle, on jo niin monta juttua jotka pitäisi tehdä.

Juuri nyt olen, olen onnellinen kuin murmeli.

Pekka
Askartelua ja ajanhukkaa: http://www.sihistin.fi/
Laurakaisa
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://laurakaisatalo.blogspot.com

Viesti Kirjoittaja Laurakaisa »

Meidän talossa on vielä ihanan paljon tekemätöntä hommaa!
Täällä pitäisi todellakin olla se tykkää-nappula. Teen tästä huoneentaulun.
"Saavat tehdä tämän päivän talot juuri niin kuin haluavat, mutta minun talo on tehty kuusikymmentä vuotta sitten ja semmonen aika näkyy talossa ja ihmisessä. Kiitos mutta ei kiitos." - Tuomas Kyrö: Mielensäpahoittaja
Juha_P
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Juha_P »

Pekka Huhta kirjoitti:Tänään täytin 40 ja tunsin olevani rakastettu. Isot juhlat oli viikko sitten, ja niistä toipumiseen on mennyt aikansa.
Onneksi olkoon Pekka. viini

Sinä kun edustat foorumilla hillittyä ja harkitsevaa järjen ääntä niin olen ajatellut, että olisit jo vanhempikin, mutta oletkin sitten niukasti minua nuorempi mies. :shock:
No, eipähän nyt sitten ainakaan tarvitse teititellä :mrgreen:

Niin, se hyvä mieli.... Kolmen viikon lomasta kaksi ja 1/2 viikkoa mennyt ja nyt on kaikki muille ja itselle luvatut hommat tehty. Nyt on hyvä mieli, kun voi vaan lomailla. :lol:
kappalainen
Jäsen
Jäsen

Jippii alkaa yli kuukauden kesäloma. Lyön rukkaset naulaan talon suhteen, ei kannata korjata. Eikun matoja kaivamaan. toivottavasti kelit suosii. Tätä olen odottanutkin ja on onni onnettomuudessa. Kuukaudessa kerää voimia syksyn muuttoon.
Vastaa Viestiin